Otäck MC-stöld

rockagill

Våren är här!
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
GSXR 750, 2 minimotosar och jetski =)
Fy faan man kan inte lita på någon!

Lider verkligen med dig. Men jävla tur att du klarade dig,
killen kunde ju haft kniv eller vad som helst med sig.
Tråkigt med hojen men stäm nu killen på ett jävla skadestånd.
Kolla upp dina rättigheter i detta så du inte förlorar något på det.

Faan man kan inte lita på någon i dagens läge, vart är världen på väg???

Snygg hoj förresten, hade en likadan som första hoj.
 

kjuze

Guest
Vilket satans arsel.. Förstår att du vart skraj. Var nog en bra idé att vara passiv. Det jag tror i en sån där situation är att antingen hålla sig djävulskt passiv eller börja veva tills killen inte rör sig längre. Problemet med höga människor kan ju vara att dem inte känner det och därmed och typ ostoppbara.

Hoppas du inte får några "känslomässiga ärr" bara så du inte börjar bli skraj för att gå ut och så..
 

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
r1 -04
hehe...

Läskit det där, men den där grabben ska nog ha en himla tur att han klev in hos rätt :va människa, förstå mig rätt....

En del tar det inte lika chockat som du, finns nog tillräckligt galna personer som hade slagit killen sönder å samman, dock har jag medkänsla för dom, ingen ska komma å bossa i nån annans hem tycker jag, då ska puckona veta att dom lever!!!! :mad:

skönt att det slutade bra för dig!!!
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
sportarn skrev:
Jäkligt surt. Vart bor du nånstans. Bor ju själv på nyhem men har inte sett en gixxer här.
Men du har sett en ninja som parkerat där nu :banana

Det hände på Bolmens :skrämd

Jag åkte upp och kollade i rondellen vid Vallås i söndags då den låg där. Bra sleten. Som sagt, synd att han inte slog sig mer. En vanlig "dödlig" hade ju säkerligen skrapat upp allt och fått riktigt ont.

Jag börjar bli lite nojjig nu efter att hört, och vart med Olle nu på senaste. Därför står min hoj i garage nu. Det känns lite tryggare.

Som sagt, gött att det är OK Olle...

:banana

Edit: Poliserna som kom var riktigt trevliga och skötte det hela väldigt bra :tummenupp Ingen Kaj där inte...
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
hållundan skrev:
Edit: Poliserna som kom var riktigt trevliga och skötte det hela väldigt bra :tummenupp Ingen Kaj där inte...

Nej Kaj hade väl börjat gasta en massa skit!
Skönt att det gick bra för Olle i alla fall. Kanske killen i damkläderna som börjat springa runt dagtid o trackassera killar nu istället.
 

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Sam skrev:
Tyvärr får du nog se efter dina pengar i månen. De har aldrig stålar eller ens vilja att betala något för sina tilltag. Har själv råkat ut för något liknande och fick avskriva skulden efter något år.
Bra att du själv är OK. :tummenupp

Precis, svårt att få ut pengar av dem :huvet
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
stackars hojen :( stackars dig :(
Hoppas att du pallar alting psykiskt..
För jävligt att sånt händer
 

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Tur att du klarade dig :tummenupp
Har varit med om liknande, Se till för h-vete att du ej rycker på axlarna över det som hänt.
Se till att bearbeta saken, kan bli problem längre fram.
Otäck sak du varit med om, Lycka till med dig själv och hojen.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
[Mr.Schufemtii] skrev:
Det var väldigt otäckt!! Killen har ju åkt dit och sitter häktad. Så förhoppningsvis så går rättsprocessen fort.
Han kommer att bli åtalad för hemfridsbrott, olaga hot och rån.
Då jag bara har trafikförsäkring på hojen så blandar jag inte in Fsb.
Killen skall betala för reperationerna, vilket kommer bli dyrt.
Nya kåpor på båda sidorna, ny tank, ny toppkåpa, blinkers, backspeglar, kåpglas, nytt slipon. Sedan så är det något i gaffeln fram som är skevt samt att växellådan måste tittas igenom. Sedan vet jag ju inte om ngt annat i motor har gått åt helvete.
Men jag är glad att jag klarade mig iaf.
Tack för allt stöd....
//Olle

Tips är att kolla hemförsäkringen, den kan faktiskt täcka den här sortens skador. Tror du får svårt att få ut några pengar av den här otäcka liraren.
 

Trottel

Medlem
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 250 EXC-F -07
Vidrigt! Hoppas du inte torskar ytterligare på detta utan att försäkringsbolag osv ställer upp. Och att pundaren åker dit riktigt ordentligt!!! :mad:
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
[Mr.Schufemtii] skrev:
I söndags eftermiddag run 17:50 så knackar det på min ytterdörr. Notera att jag bor i studentområdet i Halmstad, där det ständigt är mycket folk i rörelse.
Jag öppnar dörren, och där står en kille som undrar var jag köpt min hoj??
Eftersom jag bor på bottenplan och parkerar hojen på uteplatsen utanför lägenheten så är det lätt att veta att det var min hoj.
Jag svarar att jag köpte den i Nybro, och då säger han att "det har du inte gjort, du har snott den av mig". Jag talar om för honom "att det har jag inte gjort" och erbjuder honom att se papprerna på hojen. När jag tar ett par steg in i lägenheten för att hämta papprerna så följer han plötsligt efter mig och stänger dörren efter sig. Jag undrar vad han sysslar med? Då tar han av sig sina solglasögon och jag känner med en gång att det är ingen mening att jiddra med killen. Han var hög som ett hus.
Den blicken som han hade fick mig att bli ordentligt rädd, men jävligast var när han tog fram en livrem, hotade att slå ihjäl mig eller strypa mig.
I detta läget så är jag väldigt passiv och gör honom till viljes.
Han får nycklarna till hojen samt regpappret, vågade inte neka.
Vidare så knuffar han runt mig i lägenheten, och när jag står med ryggen mot balkongdörren så ser jag min chans.
Han står och pillar på nåt i min bokhylla så jag chansar, släpper iväg en riktig rallarsving och rusar ut ur lägenheten.
Därefter så springer jag runt huset, får tag i en kille som ringer snuten åt mig.
Samtidigt som jag pratar med SOS så hör jag hur han försöker starta min hoj.
Han står och varvar så in i helvete, och så smäller det till. Han försöker stampa i växlarna utan att koppla. Idiot!! Han rullar in på innergården och där lägger han den ner första gången. I detta läget så säger kvinnan på SOS alarm att polisen är där nu. Då¨hör jag bara att hojen går igång och han drar iväg. Polisen hack i häl. Killen klarar sig i en två-tre kilometer, på fel sida vägen!! Sedan kraschar han i en rondell. La hojen ner i ca 70 km/h. Hojen är inte körbar men idioten som körde klarade sig. Det är så jävla typiskt att idioter alltid klarar sig bra.
Så här i efterhand är jag glad att jag klarade mig så bra. Har även fått höra att han hade en egen hjälm med sig!! Polisen har honom nu och han skall häktas. Tyvärr så fick årets hojsäsong ett snöpligt slut.
Måste ge en eloge till polisen som var på plats efter bara 4 min!! Fast de minuterna vart väldigt långa, jag lovar!!
Kände bara att jag ville skriva av mig lite.
//Olle

OMFG! Sånt får en att ta fram kofoten ur garderoben igen.
 

Glenn_

www.titanmc.net
Gick med
15 May 2004
Ort
Östersund
Hoj
R1000
Men satan va obehagligt. Fan ska man inte ens kunna känna sig säker i sitt eget hem??? Vart fan är vi på väg?

Hoppas att allt löser sig för dig iaf!

//Glenn
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Fasen va otäckt!

Själv har man ett antal tillhyggen här o var. Bland annat en polisbatong (modell äldre) som är mycket lämplig för "ej uppenbart oförsvarligt våld". Frågan är väl om man skulle kunna använda dom om man blir överaskad, det är skitläskigt.

Hoppas du mår bättre, det finns även nått med brottsofferjouren och nån fond.

edit: Vi får inte bli som stora delar av USA där folk låser in sig totalt och är fientliga mot allt och alla. Iof fungerar inte vår media och regering på så vis att dom skrämmer upp oss för att tjäna pengar m.m men ändå.
 

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Du kan väl hålla oss uppdaterade med vad som händer i ärendet?

Stor otur, hoppas allt löser sig för dig! :)

// Christian
 

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Höganäs
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Hmm den där typen av människor skall man göra processen kort med. Dom som inte ger respekt skall inte ges någon respekt :mad:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top