Otäck MC-stöld

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
Hej!!
Kom hem från förhandlingen för en stund sedan.
Man var jävligt skakig i början. Men det släppte när han började förhöras. Han hade inte alla koppar i skåpet om man säger så. Han sa emot sig själv flera gånger, mindes inte alla detaljer, etc. :kocko Han nekade till brott, men gick med på att betala reperationen av MC:n. :huvet Hans förklaring till varför han hade knackat på hos mig var att han var intresserad av motorcykeln, ville bara prata lite hoj med mig. Men han märkte att jag blev nervös av att han frågade om det var min hoj och trodde därför att jag snott den!! Då fick han för sig att leka polis och ta reda på vem den "riktiga" ägaren var. Enligt honom så hade jag bara tagit fram regbeviset och sprungit ut ur lägenheten. Och varför han hade kört iväg med hojen kunde han inte ge nåt svar på. :confused:
Dagen i fråga så hade killen 0.7 mílligram? amfetamin i kroppen. Även spår av rohypnol hade påträffats. Han hade även två veckor tidigare blivit tagen för narkotikabrott, då hade han 1.2 mg i blodet och en hög halt av rohypnol. :3freak
Hur domen blev får jag inte reda på förrän om 2 veckor. Det slutliga krävda skadeståndet hamnar på 43 kkr. Hoppas att det är pengar som jag får se något av.
Så nu är detta förhoppningsvis över. :tummenupp Dags att börja bygga iom hojen till streetfighter :yoparty
Återkommer när domen har fallit.
/Olle

Last edited:

Micke .S.

same same,But diffrent
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Ett stycke 1000R
NäFyfaaan,Skulle det ske hos oss,Skulle *Någon* få påhälsning i skrevet av våran hund*Pitbull* släpper inte i första taget *Hmmm* Ruskig historia,Ruskiga människor,

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
hmm.. låter inte så trevligt..

sedan ja blitt mordhotad å fått påhälsning hemma av en inte jättefrisk person hemma så ligger de alltid tårgas i bilen å bollträ å grejer ligger ganska lättåtkomligt hemma..

rättegångar e aldrig roliga, snurrar en del tankar i skallen

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
[Mr.Schufemtii] skrev:
Hej!!
Kom hem från förhandlingen för en stund sedan.

Du glömde väl inte att begära att skadeständet beläggs med ränta, chansen att den här killen ska betala direkt e ju inte stor.

Vid domen kan man säga till om att man ska ha ränta enligt någon §, ja känner inte exakt till va den heter.

Fick själv en smäll på näsan för ca 15 år sedan så att den pekade på kvart i sju. Tror att de dröjde fem år innan ja fick pengarna. ja satte indrivning på honom varje år till slut så fick han tillbaks på skatten och då fick ja slantarna de hade nästan fördubblats.

Rs_man

Si minor plus est ergo nihil sunt omnia.
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
CB 600 Hornet
Färnbo skrev:
Vid domen kan man säga till om att man ska ha ränta enligt någon §, ja känner inte exakt till va den heter.

Fick själv en smäll på näsan för ca 15 år sedan så att den pekade på kvart i sju. Tror att de dröjde fem år innan ja fick pengarna. ja satte indrivning på honom varje år till slut så fick han tillbaks på skatten och då fick ja slantarna de hade nästan fördubblats.

enligt 6§ räntelagen.. dvs 8% plus riksbanlens referensränta som nu ligger på 2% men innan var på 3% (från 040101 - 0407)

mvh.. sven

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Inte så stor chans att en sån :tomten får sådana pengar någonsin "på pappret" och att man får dom, surt..

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
Rs_man skrev:
enligt 6§ räntelagen.. dvs 8% plus riksbanlens referensränta som nu ligger på 2% men innan var på 3% (från 040101 - 0407)

mvh.. sven

Jag vet att det finns en sådan paragraf. Och det står med i skadeståndet att summan krävs "jämte 6§ räntelagen". Så det är redan fixat...
Men tack ändå
//Olle

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Micke .S. skrev:
NäFyfaaan,Skulle det ske hos oss,Skulle *Någon* få påhälsning i skrevet av våran hund*Pitbull* släpper inte i första taget *Hmmm* Ruskig historia,Ruskiga människor,

Och vips så skulle vi ha en avlivad hund med i historien.

Olle agerade exakt som man ska! Mycket skickligt att hålla sig så kall i den situationen!!

Mephiboseth

Fartblind?!?
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
Yamaha FZR 1000
Vilken "historia". Inte undra på att man blir mörkrädd... Hoppas verkligen för både din, och vår skull att detta var sista gången något sådant här hände. Keep on rocking :yoparty och vill du ha hjälp med streetfighterbygge under vintern så hojta till, det finns nog många här på forumet som är beredda att ge ett handtag (inklusive jag).

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
Mephiboseth skrev:
Vilken "historia". Inte undra på att man blir mörkrädd... Hoppas verkligen för både din, och vår skull att detta var sista gången något sådant här hände. Keep on rocking :yoparty och vill du ha hjälp med streetfighterbygge under vintern så hojta till, det finns nog många här på forumet som är beredda att ge ett handtag (inklusive jag).

Det lär nog bli en hel del frågor! och hjälp är alltid skönt att få :tummenupp :

GuBe2

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Himla secondhand :-/
Usch ! Fy s**an !!
Vilken historia !!
Råkar händelsevis själv ha erfarenhet av hot...
Det är - utan jämförelse - det jävligaste man kan va utsatt för !!!

Olle ("Mr.Schufemtii") >>
Hoppas Du känner stödet från alla här ! :)

( Parentes : Fanns "sveda och värk" med i skadeståndsanspråket ? Bör det absolut göra, anser jag ! )

Mvh .
´ G ´

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Fyfan va läbbigt. Blir redigt förbannad när jag läser sånthär. Förstår att du inte vill peta på hojjen nu. Den har ju blivigt "nersmutsad" (ej ordagrant) Jävla sjuk människa. Läbbigt med aggresiva knarkare.

Edit: såg du har han tog emot din rallarswing? Fick du ont i handen efteråt?

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
2010 Yamaha R1
[Mr.Schufemtii] skrev:
Jag vet att det finns en sådan paragraf. Och det står med i skadeståndet att summan krävs "jämte 6§ räntelagen". Så det är redan fixat...
Men tack ändå
//Olle

Du får ut dina pengar från brotts offer fonden. du ska inte behöva vänta på att han betalar dem.. :fyllisar

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln