Nursey
Utan lem
Fan..det ringde på dörren kvart över sex..och nu är det ingen ide att åka för jag kommer bara vara där mindre än en timme innan giget är slut
Ha det bäst
Ha det bäst
Mark skrev:2556576Finns det några bra band med cheyer som sjunger?
Kom med lite tips tack!
Kom med lite tips tack!
Arch Enemy!! Fast du hör inte att det är en tjej..crossniklas skrev:2556738Enda jag kan rekomendera där är Nightwish. (Visst Tarja har ju blivit kickad ifrån bandet men...)
Nursey skrev:2556792Arch Enemy? Fast du hör inte att det är en tjej..
Jag quotade fel..svaret skulle vara till Mark, sorry *mongo*crossniklas skrev:2556802Aldrig hört
Nej har inte så mkt erfarenhet av flicksångare bara...
The DonnasMark skrev:2556576Finns det några bra band med cheyer som sjunger?
Kom med lite tips tack!
Nursey skrev:2558013Kan någon förklara charmen med Maiden?..Jag pallar inte med dom..övertyga mig någon att ge dom en chans till ..ge gärna låt exempel
Seventh son of a seventh son och Somewhere in time, lyssna på de skivorna.Nursey skrev:2558013Kan någon förklara charmen med Maiden?..Jag pallar inte med dom..övertyga mig någon att ge dom en chans till ..ge gärna låt exempel
Chris Ash skrev:2558379The Number of the Beast är ju helt sjuk. The Prisoner..det trumkompet är bland det tyngsta som någonsin gjorts.
Nursey skrev:2558013Kan någon förklara charmen med Maiden?..Jag pallar inte med dom..övertyga mig någon att ge dom en chans till ..ge gärna låt exempel
Kom med lite tips tack!
imaster skrev:2558631Det beror på vad du är ute efter. De flesta cheyer som sjunger gör det i lite mera gothinriktade metalband. Det mest givna svaret är ju Nightwish men tråkigare band och sångerska får man leta efter.
Inom pudelrocken har ju Vixen, Heart och Lita Ford gjort sitt - den genren har jag ingen vidare koll på - och inom dödsmetallen så bör du kolla in Rachel Heyzer som först och främst sjöng i Sinister men gästspelade lite i det Holländska thrashbandet Occult. Arch Enemy bör du väl kolla in men det bandet hade inte fått nån uppmärksamhet om inte Angela Gossow var med, jag föredrar de äldre skivorna med Johan Liiva på sång.
Gothmetall tycker jag är bra. Där är det många tjejer som sjunger. Snabba tips är Chalice, Rain Fell Within och The Gathering. Ett par av mina favoritband är norska, t.ex. Tristania som gör det hela otroligt poetiskt och mörkt tillsammans med The Sins of Thy Beloved som är rätt snarlika. Sirenia är ett 'offspring' av Tristania när huvudlåtskrivaren hoppade av efter lite tjafs och låter rätt likt men är riktigt bra. Gamla klassiska Theatre of Tragedy är också schysst, lite softare dock. Det finns fler om du vill ha...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|