OT: Metaltråden!

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Ort
på havet
Hoj
K7
Oo jävlar vad folk har spammat sönder tråden :skrämd


Någon som har biljetter till Iron Maiden i Globen eller Skandinavium?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
nomolas skrev:
1983095 Oo jävlar vad folk har spammat sönder tråden :skrämd


Någon som har biljetter till Iron Maiden i Globen eller Skandinavium?
Trådlyft! Japp 2 sittplatser (fel köp ska säljas) 2 stå platser som jag troligen behåller. Diggar inte maiden så grymt men det är ju nästan ett måste att se.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Snubbben skrev:
1842998 Aa fett mycket bättre att HÖRA vad texten är till skillnad från det balla death metal stuket... + sånna här grejer att döda djur på scen (Marilyn manson(stavning?)) som tydligen är vanligt i den sortens musik tolererar jag inte!
Då lyssnar jag 100000000 gånger hellre på ghettopuffrans ljuva toner!

Den här måste vara en klassiker vid det här laget...

#1: Inte höra vad de sjunger... Jag hör inte vad hiphopparna sjunger, jag hänger inte riktigt med... Death Metal har jag dock inga problem med...

#2: Döda djur på scen, det är poppis det! Nu var det ju så att Manson inte FICK göra det till slut och jag tvivlar på att han ville egentligen. I andra fall har jag inte hört om nån som dödat nåt på scen och att Manson skulle tillhöra metal-scenen har jag också missat...

#3: Toleransgränsen är fin, döda djur är FANIMEJ ILLA men att folk skjuter varandra och oskyldiga på gatorna, det är good shit..!

Ett stycke gott skratt, jatack! :hihi
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
imaster skrev:
2166916

#2: Döda djur på scen, det är poppis det! Nu var det ju så att Manson inte FICK göra det till slut och jag tvivlar på att han ville egentligen. I andra fall har jag inte hört om nån som dödat nåt på scen och att Manson skulle tillhöra metal-scenen har jag också missat...

Ozzy har ju dödat djur på scen, ganska klassiska historier.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Chris Ash skrev:
2167619 Ozzy har ju dödat djur på scen, ganska klassiska historier.

Var inte det av misstag? Jag har för mig att storyn är som så att någon i publiken slängde upp en levande fladdermus och Ozzy trodde det var en gummifladdermus och bet till. Jag har för mig att han uppsökte läkare efteråt.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Anders R skrev:
2167852 Var inte det av misstag? Jag har för mig att storyn är som så att någon i publiken slängde upp en levande fladdermus och Ozzy trodde det var en gummifladdermus och bet till. Jag har för mig att han uppsökte läkare efteråt.

:fakta

Han var mindre nykter/ren just då och det var då i krokarna som han las in på torken... (Jag har sett VH1-dokumentären... :hihi )
 

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Ort
på havet
Hoj
K7
floodi skrev:
2185540 Takida spelar här i Kalmar i helgen , nån som har koll på dom snubbarna???
är det nått o ha?

Ja lätt, gå och kolla.

Faaan vad jag vill tillbaka till Ullevi förra året på Iron Maiden. :4skrika
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
floodi skrev:
2185540 Takida spelar här i Kalmar i helgen , nån som har koll på dom snubbarna???
är det nått o ha?
Takida är svinbra.. gå in o lyssna på takida.se
 

mekbom

Medlem
Gick med
16 Sep 2004
Ort
gävle
Hoj
R6 + szr660
Dainese skrev:
2194102 Alla banden ni skrivit innan rockar :yoparty men jag såg inte Ensiferum nånstans. Dom tycker jag är grymt bra!

Kan inte mer än hålla med. Ensiferum är finfina grejor det :tummenupp

Gillar du dom så borde du ju gilla Running Wild, Finntroll och Children of Bodom...Partymusik på hög nivå. :yoparty
 

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
nermal skrev:
2194288 Kan inte mer än hålla med. Ensiferum är finfina grejor det :tummenupp

Gillar du dom så borde du ju gilla Running Wild, Finntroll och Children of Bodom...Partymusik på hög nivå. :yoparty

Jupp...diggar alla dom som fan..
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Kobolt skrev:
1733024 riktigt bra tråd, nu har jag lite musik att tanka och lyssna på

ingen som lyssnar på Syconaut? Riktigt bra band tycker jag. http://www.syconaut.com/ gå in och ladda ner lite av deras musik, helt gratis :banana . Har tyvär inte gjort så många låtar.
nu kan du lyssna på nytt, syconaut
 

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Ort
Umeå
Hoj
Såld...letar nytt.
jag vet inte om den nämnts men here goes...DIABLO-MIMIC47 grym och tung metal!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Då är Glenn Hughes-Music for the Divine ute i skivdiskarna. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om den dock. Visst är det ett par stenhårda funkrockstänkare som "Steppin On" och "Monkey Man", covern av Moody Blues "Nights in White Satin" är också magisk, men utfyllnadsfrekvensen känns farligt hög, lite fler lyssningar kanske råder bot...

Världens bästa rockröst räcker ju ett tag dock...
 

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Ort
Umeå
Hoj
Såld...letar nytt.
Inte lyssnat på honom sen man körde Aina - Days of rising doom i lurarna...
Måste kikas på iaf..
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Mer roligt angående Big Daddy...

Han har hintat i intervjuer om att ett samarbete med David Coverdale planeras.....det skulle vara första gången sedan 1975 som deras stämmor ekade på samma platta! Snacka om att det måste bli bra....och när de ändå är igång varför inte bjuda in Jon Lord, Ritchie Blackmore och Ian Paice? Nu fantiserar jag visserligen...Glenn och David jobbandes ihop igen räcker mer än väl för att jag ska bli alldeles yr av lycka.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top