Påkörd idag (dock utan skador)

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
Ville bara kommentera eftersom du la ut tråden....
Moralkaka igen, Hur fan lyckas man hela tiden!!!!! Hur ska jag skriva för att det inte ska låta som bror duktig....

Det är lugnt, jag tror de flesta kan förstå och identifiera sig med bådas åsikter.

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Jag kommer göra dig besviken här nu det vet jag. Visst du har rätt o vissa behöver sig en tankeställare.
Men genom din lite tuffare attityd mot denne man tror du han är en som ställer sig bakom MC kollektivet eller är en av dem som talar mot oss i fortsättningen.
Jag vet att man blir fly förbannad men låt Polisen bli den som blir svarte Petter istället...
Jag vet också att 9 av 10 här kommer dyrka dig men tänk om vi alla slet ut varann på gatan och skulle tala vett i var o en som kör som idioter vilket trafikkaos vi skulle ha i våra städer blunda o tänk er bilden framför er... Rätt kul tanke....
Hur som jag förstår dig men samtidigt vi får låta Polisen göra det vi själv annars ibland helst vill göra.
Kanske Var mannen sjuk alt. förvirrad finns många förklaringar då är det bättre att Länsman får prata med karl o bilda sig en uppfattning kanske så hade han då fått sitt kort indraget eller på annat vis förstått allvaret. Just nu så tänker han jävla Mc idioter och inser inte sitt egna fel....
Ta det nu rätt och brusa inte upp jag förstår dig och kan känna med dig ... men tänk en gång till och fundera på vad kontentan av handlingen gav....

Ha nu en bra dag kör försiktigt hem från Jobbet och Se upp för idioter i trafiken dom finns över allt o bara längtar efter att köra över oss...

Din bromssträcka är nog kortare än mannens när du bryter in framför o bromsar.
Då blir det tight när han först ska reagera o sedan bromsa..... men nu vet jag inte exakt hur du gjorde så detta ska jag inte uttala mig om.
Krama varandra i trafiken....
Gud vilken moralkaka det blev det var inte menat så !!!!!!
Jag hoppas ni som läser förstår hur jag tänker....

Ja men vafaan du verkar ju inte köra hoj överhuvudtaget ... det är inte ditt första inlägg som man undrar om du är verklig :va

jetson

Guest
:tummenupp

Kan dock förstå att han nekade, i trafiken ska man aldrig erkänna att man gjort fel då är det kört (sitter i bakhuvudet på alla som blivit stoppade av polisen nångång)

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Jag kommer göra dig besviken här nu det vet jag. Visst du har rätt o vissa behöver sig en tankeställare.
Men genom din lite tuffare attityd mot denne man tror du han är en som ställer sig bakom MC kollektivet eller är en av dem som talar mot oss i fortsättningen.

bla blab lbalbalablbal blabla

blabla

blablablabla

Åh herreguh, du måste vara motorcyklismens svar på Henrik Pontén. Nån tråd du inte skrivit ett halvtimmes-inlägg i om hur man egentligen ska bete sig och tänka?

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Åh herreguh, du måste vara motorcyklismens svar på Henrik Pontén. Nån tråd du inte skrivit ett halvtimmes-inlägg i om hur man egentligen ska bete sig och tänka?

Japp precis såå skulle jag skrivit egentligen ... man blir bara så lack :huvet

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Japp precis såå skulle jag skrivit egentligen ... man blir bara så lack :huvet

Det är enkelt om vi inte tänker gör andra det åt oss o dom sätter fan inte oss främst. Vi har chansen att just ha den friheten att få köra hoj men ska vi ha den chansen får vi tänka till annars blir det som med allt annat i SWE.
De må vara coolt att vara cool o klaga på de som vill få oss att få leva vidare. Om det enda du har o komma med när jag skriver av mig tankar som bubblar fram när jag läser på forumet är att jag skriver för mkt.
Då är frågan vem som ska hålla käft den som vill ha en kreativ debatt eller den som vill tysta allt och utrota oss som kollektiv.

Antar att 1000 mil hoj på en säsong varav 3-400 på bana borde vara rättfärdiga mig som att jag också kan få skriva här som alla andra....

rswarrior

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Hoj
04 rswarrior
Bra panzza!!!! att det inte blev mer ,man blir förbannad på bilister ibland,här gbg kör dom inte så:banana vi sammarbetar vi :krama

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Det är riktigt. Folk ska fan i mig inte ligga och skrapa bakskärmar eller kofångare.

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
Ja visst men sluta leka Rickard rättrådig då ...

Ok men då har du chansen kom med ett bra förslag kreativt för det var det detta handlar om.
Hur fan ska vi skapa förutsättningar för att bli omtyckta och rättfärdigade på vägarna?
Om vi inte tänker innan vi skriver i detta forum då dödar vi oss själva.
Jag antar att du som jag tycker hoj är det ballaste som finns Right? ok sex är rätt fräckt med men det är ju inte detta forum till för så vi skippar det.
Du som är äldre klokare mer erfarenhet av livet än mig vad har du samlat på dig under alla år av tanker. De måste vara en massa!
Förstår du inte mig ett dugg när jag skriver eller är vi miljoner mil ifrån varann. Jag vill inte vara moralkakan ibland blir det så man uppfattas.

Men jag vill ha en intern debatt mellan oss här på forumet för hur vi ska säkra våran överlevnad när alla andra vill ta bort vår existensrätt.
Är det inte dax för oss att vakna o göra något då själva. INGEN jag lovar ingen kommer göra det åt oss...... Nu ska jag hålla klaffen en stund och hoppas att folk här börjar fokusera hårt på hur vi driver Sporthojs forum mot att göra oss starka tillsammans som grupp och en röst att räkna med.
Det ska vara kul med hoj även i fortsättningen är det inte därför vi finns här.:banana

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Cheers!

Skönt att få vända lite kritik mot de som är så förbannat duktiga på att slänga skit själva. I all jävla irritation glömde jag att ta regnumret.. Man lär sig något varje dag.

Tror inte att klåparen hade lärt sig ett skit om jag bara sparkat av backspegeln på bilen, bättre att snacka med idioten så kan man iaf hoppas på att han lär sig något.

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
Cheers!

Skönt att få vända lite kritik mot de som är så förbannat duktiga på att slänga skit själva. I all jävla irritation glömde jag att ta regnumret.. Man lär sig något varje dag.

Tror inte att klåparen hade lärt sig ett skit om jag bara sparkat av backspegeln på bilen, bättre att snacka med idioten så kan man iaf hoppas på att han lär sig något.

Ja alltid missar man något.
HA nu en super dag PANZAA. Nästa vecka har du glömt detta o njuter av din dag o din hoj. Den rätten vill vi ju alla ha...
Peace Brother!

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Ok men då har du chansen kom med ett bra förslag kreativt för det var det detta handlar om.
Hur fan ska vi skapa förutsättningar för att bli omtyckta och rättfärdigade på vägarna?
Om vi inte tänker innan vi skriver i detta forum då dödar vi oss själva.
Jag antar att du som jag tycker hoj är det ballaste som finns Right? ok sex är rätt fräckt med men det är ju inte detta forum till för så vi skippar det.
Du som är äldre klokare mer erfarenhet av livet än mig vad har du samlat på dig under alla år av tanker. De måste vara en massa!
Förstår du inte mig ett dugg när jag skriver eller är vi miljoner mil ifrån varann. Jag vill inte vara moralkakan ibland blir det så man uppfattas.

Men jag vill ha en intern debatt mellan oss här på forumet för hur vi ska säkra våran överlevnad när alla andra vill ta bort vår existensrätt.
Är det inte dax för oss att vakna o göra något då själva. INGEN jag lovar ingen kommer göra det åt oss...... Nu ska jag hålla klaffen en stund och hoppas att folk här börjar fokusera hårt på hur vi driver Sporthojs forum mot att göra oss starka tillsammans som grupp och en röst att räkna med.
Det ska vara kul med hoj även i fortsättningen är det inte därför vi finns här.:banana

Jag tror nog att många uppskattar en kritisk röst, håller med dig i mycket av du skriver. Men att endast engagera sig i trådar där du kan vara kritisk kanske inte är rätt väg att gå?

Om du är så engagerad som du påstår så försök få ihop en manifestation eller motsv där du kan samla människor i en sakfråga, ex. "Vi håller 30".
Inte vet jag?

Jag tycker det är skitbra att man skapar en debatt om den skeva attityd vissa har. Det är helt sant som du tidigare skrivit att en liten skara förstör för många av oss. Fortsätter det i samma riktning som nu så kommer vi inte kunna köra hojjar som vi gör så länge till. Så långt är jag med dig!
Men försök att göra något konstruktivt av din kritik och engagemang.

:7peta

Ja alltid missar man något.
HA nu en super dag PANZAA. Nästa vecka har du glömt detta o njuter av din dag o din hoj. Den rätten vill vi ju alla ha...
Peace Brother!

Tack detsamma! :tummenupp

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Är det inte dax för oss att vakna o göra något då själva. INGEN jag lovar ingen kommer göra det åt oss......

Men VARFÖR måste vi ha en sån debatt? Det räcker väl med att var och en tar hand om sig själv, jag sitter åtminstone inte och gråter över att ingen hjälper mig för att det ska bli säkrare i trafiken för hojåkare.
Folk får ju tycka vad de vill om hojåkare, jag tar inte åt mig av gemene man då jag kör för min egen skull och tar hänsyn efter mitt eget sätt att se på saken.
Folk snackar om nåt jävla mc-kollektiv hela tiden, måste man tillhöra nån gemenskap bara för att man gillar att köra hoj?
Ungefär som den här pinsamma debatten om vajerräcken. De räddar liv, punkt. Varför ens diskutera deras vara eller icke vara bara för att de "kan" vara farliga för mc-åkare? Kör lugnt där det är vajerräcken så är du på den säkra sidan, händer det ändå något så är det kanske en promille det rör sig om. Människor dör, så är det.

Däremot så påstår jag att det kan vara bra om någon lär folk att bete sig korrekt i trafiken, men jag hade inte gråtit som sagt om han inte hade sagt åt honom. Om någon gör fel mot mig i trafiken så är det ju min rättighet att förklara för människan vad han gjorde för fel, men uppenbarligen så måste man tillkalla polisen för att få dem att framföra det. Så tolkade jag en del av ditt första inlägg.

Det känns som en syjunta ibland bland hojåkare, de törs inte ut och åka ensamma och de sitter hellre vid en glasskiosk och käkar mjukglass och snackar skit än är ute och kör istället.

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
Jag tror nog att många uppskattar en kritisk röst, håller med dig i mycket av du skriver. Men att endast engagera sig i trådar där du kan vara kritisk kanske inte är rätt väg att gå?

Om du är så engagerad som du påstår så försök få ihop en manifestation eller motsv där du kan samla människor i en sakfråga, ex. "Vi håller 30".
Inte vet jag?

Jag tycker det är skitbra att man skapar en debatt om den skeva attityd vissa har. Det är helt sant som du tidigare skrivit att en liten skara förstör för många av oss. Fortsätter det i samma riktning som nu så kommer vi inte kunna köra hojjar som vi gör så länge till. Så långt är jag med dig!
Men försök att göra något konstruktivt av din kritik och engagemang.

:7peta

Tack detsamma! :tummenupp

Det jag gör som jag lyckats med och som många uppskattar är att jag tar med folk o pushar dem till att testa bana. Det jag kan rekommendera allra varmast är SMC sporthojskurser där jag gått 2 steg själv i år.
Den attityd och den positiva anda och atmosfär jag mött där är helt otrolig.
Har fått så många nya vänner där som alla har samma inställning, att hoj är fan ett av de roligaste som finns.
Det är mitt strå till stacken och om det kan göra folk till bättre förare så är jag glad.
Jag ville inte klanka på någon så inget illa menat men jag tror du förstår hur jag tänkt med det jag har skrivit som svar på din tråd.
Rock on brother :yoparty:Bugar

Vi måste skapa en positiv uppfattning av vårat kollektiv!
Peace till alla som kör hoj o läser detta, vi vill ju göra det i många år ännu utan massa förbud o restriktioner eller HK begränsningar right.... :banana

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Håller med dig i mångt och mycket, problemet är att allmänheten ser oss som ett kollektiv = generalisering. Detta i sin tur innebär att väljarkåta politiker inte kommer att vara sena på att införa allt från ägaransvar till frästa vägbanor.

Jag tänker aldrig låta "Harry-Haffa" framföra min åsikt, det är jag bra på att göra själv ;)

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Det är alltid svårt att lägga sig i o som jag sa jag förstår din upprördhet jag hade också blivit förbannad. Men eftersom det manar till att när folk kör illa så ska vi slita ut dem ur bilarna o minsann tala om för dem hur jävla bra vi är och hur illa alla kör så var jag bara tvungen att reagera. Tänk nu på hur alla moppefjun och 21 åringar som går på anabola o kör sporthoj reagerar.... Ahaaa det är så man ska göra sedan står det folk i var o varannan korsning o käftar. Jag måste bara avråda till det. Rätt som det är så är det felperson man ska slita ur bilen o då har man ett större problem är en böjd nummerplåt.

Bra att man reagerar men kanske ska man hålla det för sig själv o inte lägga ut det så att moppefjunen tar efter på fel sätt.....

Klapp på axeln broder o respekt jag är glad att du är hel o att det gick väl.

Ville bara kommentera eftersom du la ut tråden....
Moralkaka igen, Hur fan lyckas man hela tiden!!!!! Hur ska jag skriva för att det inte ska låta som bror duktig....

Detta är som att jämföra när folk gnäller över att snorungar och andra har fötterna på sätet på bussen, men vågar inte säga till eller förväntar sig att ngn annan skall göra det. Ngn gång måste man kunna säga till också när ngn gör fel. Lite civilkurage i lagom mängd skadar inte, eller hur? Likaså när folk står med öppen mun när ngn person utsätts för misshandel eller dyl och förväntar sig att ngn annan skall handla eller skäller på polisen att de tar lång tid på sig. Med resonemanget att hela tiden låta polisen ta hand om saker gör ju bara att de tar ännu längre tid på sig eftersom de måste rycka ut på precis allt och måste prioritera. Vi har dessutom enl lag rätt att gripa en person när denne begår ett brott där fängelse finns med i straffskalan. Det finns lagligt utrymme för varje svensk medborgare (envar) och detta är offentligt i Rättegångsbalken 24:7 (förutsatt att man känner till vad för brottsrubricering det är också). Men detta innebär förstås att polisen ändå måste komma till platsen.
Dock..är det en sådan enkel sak som att det räcker med att påtala vad personen ifråga gjort för fel genom en verbal konversation, så har vi gjort vad vi kunnat. Det kanske tom hjälper och får personen ifråga att inte upprepa misstaget igen eller ivf tänka till före.
Har man vanligt enkelt civilkurage och säger ifrån i lagom proportion när ngn gör ngt fel, så blir samhället genast mkt bättre. Då har vi också lärt moppefjunen ngt dvs civilkurage. När de möter en person som påtalar felet i deras handlingar, så kanske de tom själva har lättare att ta åt sig det och då inte som ngt personangrepp dvs att det är ok att säga till ngn och likaså ta emot kritik.
Jag går efter devisen "Barn gör inte som man säger, de gör som man gör" och tonåringar är just äldre barn. Kan vi som sagt alla lära oss att ta emot kritik som ngt positivt, så kan vi också ge andra kritik utan att låta fördömmande.

Jag förstår ditt resonemang med att låta polisen ta hand om det, men vi har väl också ett eget ansvar för vårt samhälle genom att agera också lite själva?
Att säga till ngn när man tycker denne gör fel har vi alla rätt till och det kanske är det enda som behövs. Då gör vi oss själva ständigt medveta om våra fel i trafiken när vi själva påtalar bristerna i andra trafikanters handlande och likaså de påtalar våra. På så sätt kanske vi alla får en tankeställare när det inte bara är myndigheter som kommer med förmaningar utan också vi själva.

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Väl talat!

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
Detta är som att jämföra när folk gnäller över att snorungar och andra har fötterna på sätet på bussen, men vågar inte säga till eller förväntar sig att ngn annan skall göra det. Ngn gång måste man kunna säga till också när ngn gör fel. Lite civilkurage i lagom mängd skadar inte, eller hur? Likaså när folk står med öppen mun när ngn person utsätts för misshandel eller dyl och förväntar sig att ngn annan skall handla eller skäller på polisen att de tar lång tid på sig. Med resonemanget att hela tiden låta polisen ta hand om saker gör ju bara att de tar ännu längre tid på sig eftersom de måste rycka ut på precis allt och måste prioritera. Vi har dessutom enl lag rätt att gripa en person när denne begår ett brott där fängelse finns med i straffskalan. Det finns lagligt utrymme för varje svensk medborgare (envar) och detta är offentligt i Rättegångsbalken 24:7 (förutsatt att man känner till vad för brottsrubricering det är också). Men detta innebär förstås att polisen ändå måste komma till platsen.
Dock..är det en sådan enkel sak som att det räcker med att påtala vad personen ifråga gjort för fel genom en verbal konversation, så har vi gjort vad vi kunnat. Det kanske tom hjälper och får personen ifråga att inte upprepa misstaget igen eller ivf tänka till före.
Har man vanligt enkelt civilkurage och säger ifrån i lagom proportion när ngn gör ngt fel, så blir samhället genast mkt bättre. Då har vi också lärt moppefjunen ngt dvs civilkurage. När de möter en person som påtalar felet i deras handlingar, så kanske de tom själva har lättare att ta åt sig det och då inte som ngt personangrepp dvs att det är ok att säga till ngn och likaså ta emot kritik.
Jag går efter devisen "Barn gör inte som man säger, de gör som man gör" och tonåringar är just äldre barn. Kan vi som sagt alla lära oss att ta emot kritik som ngt positivt, så kan vi också ge andra kritik utan att låta fördömmande.

Jag förstår ditt resonemang med att låta polisen ta hand om det, men vi har väl också ett eget ansvar för vårt samhälle genom att agera också lite själva?
Att säga till ngn när man tycker denne gör fel har vi alla rätt till och det kanske är det enda som behövs. Då gör vi oss själva ständigt medveta om våra fel i trafiken när vi själva påtalar bristerna i andra trafikanters handlande och likaså de påtalar våra. På så sätt kanske vi alla får en tankeställare när det inte bara är myndigheter som kommer med förmaningar utan också vi själva.

Point taken:
Jag hoppas alla då kan föra en konversation och att det inte övergår i handgemäng.... Det är den risken som finns.
Men visst jag har själv svårt att hålla käft det borde ni märkt här idag om inte annat! Så jag förstår agerandet..... Ville bara inte att man ska uppmana till att käfta i trafiken tror det kan bli andra konsekvenser då......
Jag har sagt vad jag tycker och hur jag reagerade snabbt på tråden... Men det finns många sidor på ett mynt och vilken är rätt det är alltid en avvägning.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy