Brother Wolf
Ny medlem
Vi skulle åka allihopa till ett köpcenter och ställa en MC på varje P-plats så att inga Svensson kan stanna och handla. Då djävlar kommer det bli skrika av
Vi skulle åka allihopa till ett köpcenter och ställa en MC på varje P-plats så att inga Svensson kan stanna och handla. Då djävlar kommer det bli skrika av
Du kan ju passa på att fråga juristen hur lapplisan gör när det står 2 hojjar i samma ruta, det är ju rimligtvis bara en som behöver betala då det får vara flera MC i en ruta...och vilken av dom har inte betalat?Jag har ännu inte fått något svar från Jarina Edlund.
Långt från trådens egentliga ämne, men jag måste fan bara få återge detta:
Handlade lite kvällsmat tidigare ikväll, och ett par steg före mig i kön stod en tjej som storhandlat.
Hon travade upp allt på bandet i den där megahögen som signalerar att man antingen inte fattar, eller inte bryr sig. Eller både och...
Hon såg trött och eländig ut, lite säckiga och lunsiga kläder - så jag försökte titta åt annat håll och behålla lugnet. Men, tjejen fastnar fullständigt på momentet "välja rätt antal kassar".
Hon velar, försöker estimera, plockar upp ett mycket snålt tilltaget nummer av plastkassar - och lägger tillbaka två av dem...
Jag ser mig omkring, men jag har lagt för mycket tid i denna kö - det är ingen mening att byta längre.
När det senare blir min tur att betala så är hon fortfarande igång och packar. Högt och lågt.
Kassarna är var och en så där sprängfyllda att dom bara skriker: "vi går sönder halvvägs till bilen!"
Ändå - eller kanske just därför, så hör jag mig själv säga: "skall jag ta några kassar åt dig?"
Jag vet, det är lite larvigt - men jag är sådan. F'låt.
Hon tog tacksamt emot hjälpen. Trots att jag är man...
På vägen ut går givetvis ett bärhandtag sönder, och väl ute så frågar jag var hon har bilen?
"Oh nej - jag cyklar"
?????
"Alltså, jag har packcykel - den står runt hörnet, om du vill bära så långt...?"
Självklart, och runt hörnet stod mycket riktigt en sådan där lasthoj, splajrans ny - med kapell och sittbrunn på mitten and what not. Den såg ut att kosta en förmögenhet.
Men, inte nog med det! En förskrämd, ängslig jycke stod brevid.
Uppenbar blandras, och lika uppenbart inte tillfreds med situationen.
Men, något i den kutryggiga och ängsliga stancen föreföll bekant.
'Ser man: är det Borzoi i honom?'
"Va?"
'Rysk Vinthund - är han korsad med Rysk Vinthund; Borzoi, möjligen?'
"Ingen aning, han kommer från Portugal"
'Portugisisk vinthund...?'
"Nej, det är en Portugisisk gatuhund jag hämtat hem, han heter..."
...men då hade jag faktiskt slutat lyssna. Det här med att dra hem herrelösa hundar från jordens alla hörn är fanimej något jag finner anstötligt. Det kostar ungefär samma förmögenhet som en trendig jävla packcykel, men den kan man ändå på något sätt rättfärdiga på ett rationellt sätt - om man letar långt nere i hörnen på argumentlådan, men att klicka hem en herrelös jävla gatuhund från andra sidan Europa, där går gränsen.
Det finns en uppsjö av hundar i Sverige som far illa och behöver ackorderas ut eller omplaceras, det avlivas jyckar på löpande band för att deras ägare tröttnat/fått ändrade förhållanden/blivit "allergiska" och det avlivas valpar i det tysta ute hos på kennlar för att dom inte har rätt teckning, färg eller annan avvikelse som en uppfödare inte vill skall registreras.
Men nä-e-då. Fint skall det vara om man vill rädda världen. Då duger bara hittehund från Långtbortistan...
Förlåt.
Det hör inte till tråden, det hör inte ens till forumet - men jag behövde få det ur mig.
Jag ser allt mer av denna besinningslösa do-good mentalitet som tappar alla perspektiv.
Där man bränner 100.000 lätt - för att åstadkomma förändring värd 1000.
Om ens det.
Ytlighet där det borde finnas djup. Halvtänkta tankar där man hoppats möta insikt.
Neochict miljöposerande istället för helhetssyn.
...och dessa har vi släppt fram till makten?
På väg tillbaka till bilen så önskar jag att jag för en gångs skull lämnat den på tomgång, och när jag sätter mig i bilen så vrålar jag texten till Neil Youngs "Piece of crap!"
Det kändes i vart fall bra.
Det var väntat, inte fasen hjälper en klen demonstration i det här landet inte, nä, sätt åt alla bara !!!
Snart blir det trängselskatt också, vänta bara.
Det var väntat, inte fasen hjälper en klen demonstration i det här landet inte, nä, sätt åt alla bara !!!
Snart blir det trängselskatt också, vänta bara.
För att bli adlad räckte med att kunna tillhandahålla en riddare till häst vid krig.Det klart det blir trängselskatt!!Hur ska vi annars finansiera nya adel?
Jaha nu var det klart att det blir P avgifter i Stockholm då de behöver pengar till flyktingar mm. Grattis Sverige.
Frågan är nu om det kommer fungera med tex kardborreband till registreringsskylten för jag betalar inte en krona extra i avgifter till denna regering. Bara ta bort skylten när man kommit fram sen dit igen när man drar?
Idag var det en helvetes trängsel när jag skulle hem, betalar jag trängselskatt för att FÅ trängas, eller SLIPPA trängas, that´s the frage.
Sluta gnäll, kör du inte förbi Sötälje varje dag har du inget att klaga över!
Och du, där betalar du ingen trängselskatt!
"Tvingades du köpa ett mindre gott rödvin i går?"
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |