P-Böter, slippa?

ListKid

Pysslar oxå med www.ripamfk.com
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
XJ 900 Diversion
Alltså.. om det är så dyrt att parkera utanför skolan, och man inte kan använda allmänna kommunikationsmedel, borde detta vara en sak man skulle kunna ta upp med skolledning/kommun/parekringsbolag/bidragsinstanser eller nåt.

Kan man visa på fakta att det blir orimligt så kanske det går att förändra.
Om inte annat kanske det går att få ett undantag/rabatterat/gratis parkeringstillstånd.

Det skulle jag provat.
Det finns säkert bidrag för det mesta att söka.

Dekal på bakrutan: "Detta företag sponsrar en fattig students parkeringsavgifter", hihi.. fram med telefonkatalogen!

//Linus
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Vad är det för fel med att tycka att det är roligt att lappa bila om man nu har det som sitt jobb? Det faktiska utfallet blir ju samma även om lapplisorna har tråkigt. Bilarna som parkerar fel/inte betalar blir lappade.
 

Kia

Guest
Chris Ash skrev:
Vad är det för fel med att tycka att det är roligt att lappa bila om man nu har det som sitt jobb? Det faktiska utfallet blir ju samma även om lapplisorna har tråkigt. Bilarna som parkerar fel/inte betalar blir lappade.

:Bugar De va väl nästan de vettigaste inlägget här. :yoparty Håller helt med dig!
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Kia skrev:
Självklart kan man väl hitta vägar ut ur det mesta man utsätter sig för. Men frågan är väl snarare om det är värt besväret? Ibland kanske det är enklare att parkera rätt från början? Å skulle de bli tokigt kanske betala böterna, skratta åt eländet och lära nåt av de? Vad vet jag... :7peta
Jag personligen skulle aldrig lägga ner så mycket energi på att tjafsa me en P-vakt om en p-bot jag säkert förtjänat på nåt vis. Men vi är ju alla olika. *ler*


Klart det är värt besväret!!
Många gånger jag fått felaktiga böter, varför?
Om dom ger felaktiga böter till andra människor, tex min mamma, så betalar dom ju många gånger. Vilket resulterar i att dom lurar folk på pengar.
Reglerna för parkering i Sthlm e helt skruvade, oavsett om det är markägarens fel eller vems det än är.

Det förgyller min dag att snuva en lapplisa på en böter om jag kan.
Dom känner inte till ordet serviceminded, sen skiter jag i om det är för att dom träffar otroligt många dumma människor, det är mig dom träffar när jag pratar med dom. Då ska dom kunna föra en normal & vettig konversation, vilket INTE verkar ingå i grundutbildningen, ej heller vara ett krav för att få jobbet.

Har träffat en (!) trevlig lapplisa, en kille, har passar platser till mig utanför jobbet och vägrar låta hans kollegor skriva böter på min bil.
Han e reko, men det beror nog på att han e less på sina gnälliga kärringkollegor.
 

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
-lös
Chris Ash skrev:
Vad är det för fel med att tycka att det är roligt att lappa bila om man nu har det som sitt jobb? Det faktiska utfallet blir ju samma även om lapplisorna har tråkigt. Bilarna som parkerar fel/inte betalar blir lappade.

Vad är det för fel med att tycka att det är roligt att spöa folk om man är ordningsvakt?
Vad är det för fel med att ÄLSKA att visitera folks kroppsöppningar om man är tullare?

..... :kocko
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Gixxer-Anders skrev:
Vad är det för fel med att tycka att det är roligt att spöa folk om man är ordningsvakt?
Vad är det för fel med att ÄLSKA att visitera folks kroppsöppningar om man är tullare?

..... :kocko

Vad är det för fel på dig? :rofl
 

RacerKeld

what
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Köpenhamn
Hoj
3/4L GSXR
Har funderat på att plocka bort reg. skylten från bilen när jag parkerar - men reg. numret är printet på alla rutorna (stoldmärkning) :huvet
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kia skrev:
Jag kan ju bara svara för mitt eget företag och inte andra. Vi är ett privat litet bolag. Vi arbetar som väktare, skyddsvakt, ordningsvakt och p-vakter. Viktiga uppgifter som tex hämta pengar, rondera, rycka på larm osv går ju först. När vi får tid över mellan larmen så åker vi runt och lappar bilar. Som du nu säkert förstår så hinner vi kanske inte lappa en enda bil en stökig fredag kväll men jättemånga på tisdag kväll. Så vi har inte provision utan fasta löner.

Så du menar att någon som är utbildad skyddsvakt ibland får dra på sig fula öronlappsmössan och gå ut och patrullera så att automobilerna inte är felparkerade? :rofl Har ni hunden med er då?

Vilket enormt resursslöseri, hur långt är det kvar till konkursen tror du? :va
 

Be

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Skövde
Hoj
Ingen än......
Kia skrev:
Du lär väl få tillfälliga regplåtar i tullen över till sverige?? Men visst kan man jobba över gränserna åxå. Det går att få reda på vem som äger en utländskbil om man vet var den kommer ifrån för land. Men det kostar rätt mycket.

Men jag har kvar de tyska plåtarna på bilen, det kan ju aldrig gå att spåra till mig eller ? Man får ju inte köra med dom men parkera med ogiltiga tyska skyltar kan väll inte vara "någon fara" en lapplisa vet ju intea att mina tyska plåtar är ogiltiga... eller ?
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
abstruse skrev:
Kan man inte ens parkera borde man inte få framföra fordonet ifråga med motorn påslagen. Fick du körkortet med Kellogg's-paketet Kaz? :tungan
Kallar du mig kvinna?! Klart jag KAN parkera, men jag har inte RÅD att parkera. Headshot direkct!
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Kia skrev:
Det kallas skadeglädje och drabbar med stor sannorlikhet nästan alla nån gång.

Men Kia. Vad gör då ni slappfisor när ni inte kan hitta reg.nr eller chassinr någonstans på bilen? Är det bärgning som gäller eller struntar ni i det?
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
kaZmur skrev:
Kallar du mig kvinna?! Klart jag KAN parkera, men jag har inte RÅD att parkera. Headshot direkct!

om du inte har råd att parkera, hur har du då råd att åka bil? välj ett mer kostnadseffektivt sätt att ta dig till skolan, om det är så att du har ont om pengar.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Jag felparkerade i stan en gång när jag "bara" skulle göra ett ärende som tar max 4 minuter.Naturligtvis tog det typ 10 minuter istället.När jag kommer ut så är bilen redan lappad o tjejen som gjort det är ca 3 bilar längre bort på gatan.Jag drog på mig pajashumöret o gick fram till henne.Hon fick den där blicken som bara en p-vakt kan få(shit,here we go again)typ.Men jag ger henne en stor kram o säger med lite lagom ironi i rösten"förlåt att jag var en stygg pojke o felparkerade,det ska aldrig hända igen".Sen vände jag på klacken o skulle börja gå mot bilen.Då säger hon,"hallå där".Jag vänder mig om igen,varpå hon nästan lite tårögd säger"TACK",o tar tillbaka min böteslapp.

Vad är då sensmoralen i denna story??? Jo att jacke är en hjälte o mer eller mindre bäst i hela världen på allt. :tungan

Vad är bäst?En människa som tar ett arbete som p-vakt o försörjer sig själv,eller en som väljer att va arbetslös o suger på mina o dina skattepengar via a-kassa o bidrag?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
ktmjacke skrev:
Vad är bäst?En människa som tar ett arbete som p-vakt o försörjer sig själv,eller en som väljer att va arbetslös o suger på mina o dina skattepengar via a-kassa o bidrag?

Jag tror din fråga hör hemma typ här.
Den som kan svaret måste redovisa teorin, inte bara svaret. :mattias
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
abstruse skrev:
F*n Jacke, du är en klippa! :Bugar
Var inte så blygsam.Jag har inget emot att bli jämförd med ett berg,eller varför inte en fjällkedja. :rofl Fast allvarligt så kan det inte va ofta det är kul att gå till jobbet som p-vakt.Så jag tyckte hon behövde muntras upp.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top