Varför kan det inte finnas några vettiga P-preparat som killarna kan ta istället!!!
Och VARFÖR kan det inte finnas några vettiga hormonfria alternativ?!?!? (i Sverige)
Jag har upptäckt att jag inte mår bra av att äta hormoner...
ALL sexlust försvinner, utöver det blir jag deprimerad och får självmordstankar i samband med mens.. hur kul är det på en skala
I]
Kanske hade du fel sort, provat andra, det finns ju s.k "minipiller".
Cellprov blir man kallad till var tredje år, DETTA ÄR VIKTIGT ATT MAN GÅR PÅ, men de kanske har andra rutiner där du bor, för cellprover är inte något man tar som standard vid det årliga? besöket. (här är köerna så långa så här blir man endast kallad till mödravården för cellprover, all annan form av gynläkarbesök får man boka tid till, tider som inte finns för dem som verkligen behöver
)
Var glad att vi har en sådan bra förebyggande vård som vi har!
Edit:
funnit ngt som passar dig, hormoner är inte att lekamed
Dagens p-p är ändå ganska "snälla" jämfört med t ex det man ger vid infertilitetsbehandling/andra gynsjukdommar som för övrigt kostar 1200kr/månad i sex månader.
Jag skulle aldrig kunna låta någon annan betala eve p-p, går på högkostnadskortet och en hundralapp eller två per kvartal ska jag nog inte gå under på
Har jag råd att köpa kläder, smink, betala hojintresset så nog fasiken har jag råd med "måsten" som är för min skull, (ska killen köpa det, vad ska han betala nästa gång, tamponger
)
/Lena, kvinno- / BB-läkarsekreterare.