Paintball???

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Tror det precis när jag slutade började dyka upp tvångsmatning. D.v.s. att det var inte gravitation + en visp i elmagget som skötte matningen utan dom tvingades ner för att hänga med markören.
Luftsystem är överlägset gas. Körde som sagt med Max Flow.. en 68cui 4500psi komposit tank. Grymt flöde och med sällan skådad stabilitet.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
okej, men hur funkar isåfall den här tvångsmatningen av kulorna??

Hade en gammal Apex Elite ett kort tag...sjuhelvetes fart på kulrona, men det var ingen chans att träffa nåt på mer än fem meters avstånd..kulrona stack åt alla möjliga håll..där snacka vi stabilitet..:D

Micke-78

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Honda CB500X-19
Jag har spelat till o från sen det blev licensfritt -93.

Har en Tippmann Prolite semimarkör som jag köpte -98. Ruskigt rolig hobby men lite dyr och svårt att få ihop folk att spela med som sagt. Jag har la spelat typ 10 ggr med den. Den ligger bara och samlar damm i ett skåp numera.

Kan tänka mig att sälja den för 1500:- Den kostade uppåt 5000:- när jag köpte den med alla kringtillbehör

-Smartpart-sniper pipa med lufthål som ska skruva bollen för längre räckvidd och bättre precision.

-Venturibolt som sprider gasen kring bollen för ökad precision och mindre risk för bollar som sprängs i pipan

-Magasin för bollar

-Kolsyretub

Allt som behövs är en mask men de är nog lika bra att köpa nytt känns de som. Synen är ju rätt viktig.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Micke-78 skrev:
Jag har spelat till o från sen det blev licensfritt -93.

Har en Tippmann Prolite semimarkör som jag köpte -98. Ruskigt rolig hobby men lite dyr och svårt att få ihop folk att spela med som sagt. Jag har la spelat typ 10 ggr med den. Den ligger bara och samlar damm i ett skåp numera.

Kan tänka mig att sälja den för 1500:- Den kostade uppåt 5000:- när jag köpte den med alla kringtillbehör

-Smartpart-sniper pipa med lufthål som ska skruva bollen för längre räckvidd och bättre precision.

-Venturibolt som sprider gasen kring bollen för ökad precision och mindre risk för bollar som sprängs i pipan

-Magasin för bollar

-Kolsyretub

Allt som behövs är en mask men de är nog lika bra att köpa nytt känns de som. Synen är ju rätt viktig.

1500 spänn om du får vara helt ärlig (till en amatör som jag) är det ett sjysst pris för den?
Behöver jag den? :rolleyes:

Har du nån bild på den?

corono

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2003
Hoj
kommande 625 ellr xl600
Rodentboy skrev:
okej, men hur funkar isåfall den här tvångsmatningen av kulorna??

Mitt Evolution 2 funkar iallfall så att det är en propeller på 5 blad som tar tag i bollarna och tvingar ner dem i feedern.Detta styrs av två fotoceller som gör så att det finns boll i rörelse när man börjar härja som värst. Just denna hopper klarar att mata 17 bollar i sekunden så det duger åt mig iallfall markören som sådan klarar 15bps och jag som person klarar välla bara 12 ellr så :D

Hoppas att det iallfall blev ngt klarare om hur ett elmagg funkar men om jag känner mig skälv så har jag bara snurrat till allt som vanligt :crash

Micke-78

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Honda CB500X-19
Lartes skrev:
1500 spänn om du får vara helt ärlig (till en amatör som jag) är det ett sjysst pris för den?
Behöver jag den? :rolleyes:

Har du nån bild på den?

Tror det är ett bra pris. Har ju dock inte hängt med vad som hänt i utvecklingen å ett tag men var en hyfsad bössa när jag köpte den. Inte den flashigaste och inte den med mest ombyggnadsmöjligheter men driftsäker och tillräckligt bra.

Tippmann är känd för bra kvalitet vet att många uthyrningshallar använt olika Tippmann modeller. Bollarna hamnar någorlunda där man vill och man kan justera gastrycket direkt på bössan utan att plocka isär nått.

Vet att det finns så mycket grymmare bössor nu men jag tror man får betala för dem också. Vet inte var de billigare bössorna som säljs idag ligger i för kvalitet och prestanda.

Bifogat

• pro.jpg
    pro.jpg
    14.6 KB · Visningar: 140

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Lartes skrev:
Du råkar inte ha en bössa till salu?? :hej

Om du ska köra seriöst och tävla så har jag komplett utrustning till salu 1 st Angel lcd med nya batterikitet , bössan har dubbelavtryckare och är kitad med "finska ögon" , en utav få Angels i sverige som har detta ( ögat känner av med IR om det ligger boll i loppet annars så går det ej att skjuta, du klipper inge boll och då har jag ställt upp hastigheten på max 20 boll p/s), bössan kommer med en 14 tums DYE pipa och en 12 tum ceramic ...........1 st elmag med vortex visp ( jag har en spiralförlängnins sladd monterad från när jag lirade med Warpfeed )....... 1 st Warpfeed komplett med slang,fäste till puffran och inbyggd kontakt till elmagget ( warpfeed är ett system som trycker fram boll med en jävla fart och man slipper ha ett mag som sticker upp ovanför bössan), 2 st masker en Brass Eagle och en skuren JT .........1 st Angel Air luftsystem med 4500 kevlar flaska ( lilla flaskan)datum för provtryckning på flaskan har gått ut...........1 st Planet väska med dogtail squeegie + vanlig straight squeeigie + den vikbara med ludd i båda ändar + orm till pipan ( squeegie = en sorts piprensare som man använder under spel , orm till pipan = likadan men denna använder man inte på banan)..........flera olika backpack , ett är 6+5 pot tror jag och ettannat är delbart 4 eller 6 eller 8 pot........verktygskit + reservdelstjafs följer med + massor med pots...........Du kan kliva ut på vilken tävling som helst med dom här prylarna , jag har tävlat aktivt i många år men lagt av förra året.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Ken Keniff skrev:
Om du ska köra seriöst och tävla så har jag komplett utrustning till salu 1 st Angel lcd med nya batterikitet , bössan har dubbelavtryckare och är kitad med "finska ögon" , en utav få Angels i sverige som har detta ( ögat känner av med IR om det ligger boll i loppet annars så går det ej att skjuta, du klipper inge boll och då har jag ställt upp hastigheten på max 20 boll p/s), bössan kommer med en 14 tums DYE pipa och en 12 tum ceramic ...........1 st elmag med vortex visp ( jag har en spiralförlängnins sladd monterad från när jag lirade med Warpfeed )....... 1 st Warpfeed komplett med slang,fäste till puffran och inbyggd kontakt till elmagget ( warpfeed är ett system som trycker fram boll med en jävla fart och man slipper ha ett mag som sticker upp ovanför bössan), 2 st masker en Brass Eagle och en skuren JT .........1 st Angel Air luftsystem med 4500 kevlar flaska ( lilla flaskan)datum för provtryckning på flaskan har gått ut...........1 st Planet väska med dogtail squeegie + vanlig straight squeeigie + den vikbara med ludd i båda ändar + orm till pipan ( squeegie = en sorts piprensare som man använder under spel , orm till pipan = likadan men denna använder man inte på banan)..........flera olika backpack , ett är 6+5 pot tror jag och ettannat är delbart 4 eller 6 eller 8 pot........verktygskit + reservdelstjafs följer med + massor med pots...........Du kan kliva ut på vilken tävling som helst med dom här prylarna , jag har tävlat aktivt i många år men lagt av förra året.

Jag är förmodligen för mycket amatör för det där eller?
Jag hajjar typ inte ens hälvten av vad du skrev men det lät cool :rock

Vågar man fråga vad du hade tänkt dig för paketet??

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
ska du handla bössa, ska du handla av mig.....bra priser =)
Har en 5 bössor.
Spyder LCD
Spyder
Bob Long´s Intimidator
Och 2 enklare bössor till salu.

//R

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Ravetrancer skrev:
Har en 5 bössor.
Spyder LCD
Spyder
Bob Long´s Intimidator

//R

Bob Long känner man till litegrann, men inte Intimidator (antagligen något som är nyare än 7 år mao)....

Prisidé på bössorna? Tillbehör??

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Ravetrancer skrev:
Har en 5 bössor.
Spyder LCD
Spyder
Bob Long´s Intimidator

//R

Jag är idel öra.
Fast eftersom jag e amatör och vill bara spela med kompisarna så har jag inte lust att lägga ner alla pengar jag har på bössan

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Ravetrancer skrev:
Har en 5 bössor.
Spyder LCD
Spyder
Bob Long´s Intimidator

//R

Jag hade för mig att du skulle sälja... :rock

HA DE GÔTT

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Rodentboy skrev:
Bob Long känner man till litegrann, men inte Intimidator (antagligen något som är nyare än 7 år mao)....

Prisidé på bössorna? Tillbehör??

Timmy;n är en Markör som Bob har varit med ocg tagit fram. Fin grej.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Som ett inlägg i pengadebatten så kan jag berätta att jag började med semi som alla andra men tröttnade eftersom det är för mycket att kasta upp 500-1000:- varje helg bara för att få spela lite. Nu har jag spelat med en Phantom pump ett par år och kommer aldrig skaffa semi igen, både billigare och roligare.

Har spelat endel med och mot Hardcore så visst går det att hävda sig och ha kul med en pump men det kräver nog ett ganska stort mått av vansinne för att det ska funka. Inget att rekomendera för newbies alltså.

out4speed

Tabernakel
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Ducati 1000ss
DumDum skrev:
Som ett inlägg i pengadebatten så kan jag berätta att jag började med semi som alla andra men tröttnade eftersom det är för mycket att kasta upp 500-1000:- varje helg bara för att få spela lite. Nu har jag spelat med en Phantom pump ett par år och kommer aldrig skaffa semi igen, både billigare och roligare.

Har spelat endel med och mot Hardcore så visst går det att hävda sig och ha kul med en pump men det kräver nog ett ganska stort mått av vansinne för att det ska funka. Inget att rekomendera för newbies alltså.

Hmm spela mot semis med pump :crash

Vi hade en del lag som spelade pump mot oss när jag börja tävla i amatörklassen och jesus va de blev nedmålade :D

Ska du köpa så köp nått vettigt direkt , en gammal automag funkar kanon , eller en evo cocker , men försök köpa med luftsystem , går få billiga lågtryckssystem nu för tiden.

Har en jt ice mask nästan ny du kan få köpa billigt om du nu skulle bestämma dej för att skaffa utr.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
out4speed skrev:
Hmm spela mot semis med pump :crash

Vi hade en del lag som spelade pump mot oss när jag börja tävla i amatörklassen och jesus va de blev nedmålade :D

Ska du köpa så köp nått vettigt direkt , en gammal automag funkar kanon , eller en evo cocker , men försök köpa med luftsystem , går få billiga lågtryckssystem nu för tiden.

Har en jt ice mask nästan ny du kan få köpa billigt om du nu skulle bestämma dej för att skaffa utr.

Jag ska köpa nått prisvärt :fakta

Behöver defentivt inte vara nått värsting...om nu inte nån råkar ha ett förmånligt pris på en sån :rolleyes:

Hur ser masken ut & vad hade du tänkt dig för pris?
E det dubbelglas?

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Onödigt att skapa ännu en tråd i ämnet...

Funderar på allvar att inhandla en ny semi nu...hur funkar det med luftsystemen? Är det bara att skruva på eller måste bössan preppas på något sätt? o hur kinkigt är det egentligen med diameter på pipan? Läser man på vissa sidor så verkar det ju vara stört omöjligt att bara ha en pipa nuförtiden...

Kollat lite på en JT Excellerator 5.0. Verkar ju vara hyffsad pris på dem. Någon som vet nåt om dem?

Helium

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
zxr750
Var det någon som ville sälja så är jag jävligt sugen.....

Men det måste bli lågbuget typ. :tomten

Beno

Backwheel Demon;)
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100S
DumDum skrev:

Inte fan hävdar du dig mot Hardcore med en pump :fyllisar :tungan Om det var det du menade.

Är hyfsat bra och har inte en sula mot dom pojkarna ens om jag använder det värsta jag kan frambringa i markör väg :machinegu

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM