Då är det hög tid att du läser historia, för att skaffa en bättre förståelse.Har inget bra svar på det. Så långt bak som behövs antar jag rent pricipiellt. Våld är inte svaret iaf.
Har det någon gång i tiden bott folk i området utan krig? Alltså typ att någon folkgrupp bodde på en plats och en annan folkgrupp på en annan plats och på en tredje plats fanns flera olika folkgrupper som samsades och var i en gemeenskap sas? Jag kan inte historien, därav frågan.
Att du inte fått svar beror på att ditt förslag "jag var här först" inte är genomförbart.Att göra anspråk på en markplätt som någon redan brukar, förvaltar och lever på/av är helt förkastligt.
Jag har fö ställt samma fråga i rysslandstråden, ur minnet utan något svar.
Tycker du och jag i norra europa, ja.Man behöver ju inte ta till våld/placera en nationalstat där det redan bor folk. Normalt beteende när man inte är överens om något är att diskutera och resonera osv, fredligt.
Att vissa försöker hävda att "vi var där först" är löjligt.
Har du lust att svara?Varför då?
Hur långt bak i tiden ska man gå för att avgöra vem som var först enl dig?
Så mitt svar på din fråga...hoppar du över att bemöta.Har inget bra svar på det. Så långt bak som behövs antar jag rent pricipiellt.
Det är ju helt egalt. Fullständigt egalt. Kanske kan du svara på det jag undrar över istf att vara spydig. Jag vet inte vilka som ligger på stranden när jag kommer dit, men jag får inte angripa den iaf för att ta deras plats(det gäller alltså även om jag vet eller inte vet att det är Jonas och Pelle som ligger där).Då är det hög tid att du läser historia, för att skaffa en bättre förståelse.
Tycker du ja. Och vad spelar det för roll om så skulle vara fallet? Då ska det krigas och slåss? Vem har rätt att slå vem och varför?Att du inte fått svar beror på att ditt förslag "jag var här först" inte är genomförbart.
Ok och det innebär vadå? "Man behöver ju inte..." skriver jag, och det är objektivt sant oavsett vad du eller någon annan tycker.Tycker du och jag i norra europa, ja.
Men länder som saknar tradition avseende demokrati, frihet, rättvisa, mänskliga rättigheter och likabehandlande av andra religioner, folkgrupper och kvinnor - gör detta omöjligt.
Nej såklart. Alla som inte vill vara ryssar och underkasta sig deras välde är nazister. så måste det ju varit, det var därför alltså? Otusan... Det är ju precis vad Putin påstår med, överallt är det nazister som behöver utrotas.. Och du då, av samma uppfattning..Finska Karelen kanske inte skulle tagit parti för Hitler & co. Det straffar sig att satsa på fel häst ibland.
Vem som har vunnit eller förlorat på Sovjetkommunismen råder det delade meningar om. Man ska inte tro på allt som skrivs i väst, och som kommer bygger direkt på information från USA-vänlig media.
Skulle vi tro på all smörja som skrivs om t ex kriget i Ukraina borde ju Ryssland ha besegrats för länge sedan. Allt Ryssland har är värdelöst skrot från ww2, stridsmoralen är i botten, stridsledningen är usel och allt är rutten kommunistideologi, och i toppen en halvgalen despot: Putin. Men...än rullar det på...
Skulle vi tro på all smörja som skrivs om t ex kriget i Ukraina borde ju Ryssland ha besegrats för länge sedan. Allt Ryssland har är värdelöst skrot från ww2, stridsmoralen är i botten, stridsledningen är usel och allt är rutten kommunistideologi, och i toppen en halvgalen despot: Putin. Men...än rullar det på...
Jag har skrivit svaret flera ggr, tex här (se nedan citat) då jag svarade dig igår vid 6-tidenHar du lust att svara?
Så mitt svar på din fråga...hoppar du över att bemöta.
Det är ju helt egalt. Fullständigt egalt. Kanske kan du svara på det jag undrar över istf att vara spydig. Jag vet inte vilka som ligger på stranden när jag kommer dit, men jag får inte angripa den iaf för att ta deras plats(det gäller alltså även om jag vet eller inte vet att det är Jonas och Pelle som ligger där).
Du som antagligen läst historia och har en bättre förståelse kanske kan svara då. Vilka är ursprungsbefolkningen?
Tycker du ja. Och vad spelar det för roll om så skulle vara fallet? Då ska det krigas och slåss? Vem har rätt att slå vem och varför?
Vad är det förresten för förslag du menar att jag framfört? Du sitter väl inte och hittar på? En undran om vilka ursprungsbefolkningen är är inget förslag.
Ok och det innebär vadå? "Man behöver ju inte..." skriver jag, och det är objektivt sant oavsett vad du eller någon annan tycker.
Hur långt bak i tiden ska man gå för att avgöra vem som var först enl dig?
Inser du inte att det är omöjligt stt avgöra o komma överens om det?
Finska Karelen kanske inte skulle tagit parti för Hitler & co. Det straffar sig att satsa på fel häst ibland.
Resultaten talar väl sitt tydliga språk. Ryssland har intagit och befäst en rejäl bit av Ukraina. Ukraina har inte förmått kasta ut ryssarna, trots massivt ekonomiskt och militärt bistånd från USA, Nato och EU.Tycker du själv att ryzzk teknologi har visat sig överlägsen hittils?
Har du sett god stridsmoral bland ryzzarna?
Har du sett några genidrag från stridsledningen?
Tycker du själv att puttler verkar vara vid sunda vätskor?
Det enda dom har är kött att mata köttkvarnen med och enorma mängder skrot
Visst, ibland är kvantitet en kvalitet i sig, men det har visat sig inte räcka i längden mot en modernare militär
I vanlig ordning så har Sveriges representant för mentalt handikappade personer en åsikt i ämnet.
View attachment 491026
Den andra sidan är inte mycket bättre. "Alla som inte är med oss är emot oss", som president Bush uttryckte saken i kampen mot terrorismen. Och vem vågar vara emot USA?Nej såklart. Alla som inte vill vara ryssar och underkasta sig deras välde är nazister. så måste det ju varit, det var därför alltså? Otusan... Det är ju precis vad Putin påstår med, överallt är det nazister som behöver utrotas.. Och du då, av samma uppfattning..
Vet inte med säkerhet, men det låter inte som ett hållbart koncept.
I vanlig ordning så har Sveriges representant för mentalt handikappade personer en åsikt i ämnet.
View attachment 491026
Tonårsflickor med diagnos är sällan experter på stora politiska frågor.Skulle vi inte lyssna på experterna?
Jaha, så släkten var inte nazister nu eller? Du byter spår som en enskidad längdåkare…Den andra sidan är inte mycket bättre. "Alla som inte är med oss är emot oss", som president Bush uttryckte saken i kampen mot terrorismen. Och vem vågar vara emot USA?
Alla som inte är proamerikanska är alltså kommunister eller terrorister.
Resultaten talar väl sitt tydliga språk. Ryssland har intagit och befäst en rejäl bit av Ukraina. Ukraina har inte förmått kasta ut ryssarna, trots massivt ekonomiskt och militärt bistånd från USA, Nato och EU.
Eh, va då? Nazister? Vad kom det ifrån? Det finns väl nåt mellan amerikansk och rysk?Jaha, så släkten var inte nazister nu eller? Du byter spår som en enskidad längdåkare…
Duu... eehhh... vet att de fick/tog stöd från Tyskland EFTER att Sovjet attackerade va?Finska Karelen kanske inte skulle tagit parti för Hitler & co. Det straffar sig att satsa på fel häst ibland.
Vem som har vunnit eller förlorat på Sovjetkommunismen råder det delade meningar om. Man ska inte tro på allt som skrivs i väst, och som kommer bygger direkt på information från USA-vänlig media.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|