Paolo Roberto - hur pass hjärnskadad är han?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
med tanke på hans 'boxningskarriär', har han fått en o annan smäll på skallen och självklart kommer ju sånt retroaktivt tillbaka, tex att han har svårt att skilja på verklighet och låtsas; plötsligt är alla ute efter honom:

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article6831662.ab

min professionella bedömning, är att han är gravt hjärnskadad med stor risk för allvarlig hjärnskada inom en snar framtid. jag anar en framtid á muhammad ali, dock utan dennes berömmelse och ära.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Han är antagligen en sån person som agerar med reptilhjärnan, det har nog inte så mycket med hans boxningskarriär att göra men det var ju det som fick honom in i den svängen från första början.
Att han har en klart lägre iq än genomsnittet är ju ganska uppenbart, men han har ju säkert många andra bra sidor som uppväger det hela :crash

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Det är tur att Paolo Roberto gör bort sig så att folk inte misstar honom för någon som inte är ett jävla arsle.

• Gilla
Reaktioner: Teo

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Det är väl inte så konstigt att han blir arg när en massa teens hoppar på honom?

Bara för att han är ex kampsportare betyder inte att han är dum i huvudet. Folk måste sluta dra den parallelen

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Det är inte bara en filminspelning? Aftonbladet kan ju hitta på vad som helst.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det där verkar vara äkta, känns definitivt så på stämningen efteråt. Faktiskt jävligt dåligt av Paolo att börja ta det hela på allvar. Men det är väl som sagt reptilhjärnan, särskilt hos någon som varit i många riktiga slagsmål, som tar över. Men vilken kass brottare han är :confused:

Synd, jag diggade honom som f-n sen han massakrerade Hanna Fahl i P3.

Allstaar

Guest
Jag hade eventuellt reagerat likartat som han om det är som det är enligt hans utsago. Och jag har inte haft en boxningskarriär... Ibland blir det för mycket och då lackar man till. Jag förstår han, så jävla lätt att peka finger hela tiden och klaga och döma folk.

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Tramsigt! Är man med i leken så får man leken tåla, det lär man ju sig förfan på dagis. "Fejkbrottas" man så bör man ju i alla fall ha en känsla för vad som är ok och sluta när gränserna börjar överskridas. Saknar man den känslan så får man skylla sig själv när det brister för den andre.

/Edit
För att förtydliga så menar jag att jag förstår Paolos reaktion baserat på hur han upplever händelseförloppet.

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag hade eventuellt reagerat likartat som han om det är som det är enligt hans utsago. Och jag har inte haft en boxningskarriär... Ibland blir det för mycket och då lackar man till. Jag förstår han, så jävla lätt att peka finger hela tiden och klaga och döma folk.

Absolut, men han MÅSTE försöka tänka längre än så när han är en offentlig person och det dessutom står kameror och grejer där.

Tramsigt! Är man med i leken så får man leken tåla, det lär man ju sig förfan på dagis.

Vem menar du? Paolo ska tåla att bli nedbrottad eller lillkillen ska tåla att få en örfil? Eller båda?

Last edited:

Wibäck

Lagligt är fränt!
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace
Det var länge sedan jag såg ett gäng snorungar tigga så mycket stryk som i det videoklippet. Som Paolo själv sa: Om man går ut i regnet får man räkna med att bli våt.

Rätt eller fel av Paolo går att diskutera, men börjar man brottas med honom så får man inte lipa för att man får sig en törn.

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Minns att Paolo åkte land och rike runt på 90-talet och höll föreläsningar för skolklasser om någonting.

Spontana reaktioner man fick från tuffingarna på skolan var att dom direkt ville "sätta honom på plats"

Han kanske har den utstrålningen med den bakgrunden?

Sen vill slaskpressen sälja lös-nummer.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Kungen av Kungsan goes "Bästa pappa"... tvi spott och fähund.

Har själv varit på krogen där Paulo stått och småputtats med en kompis till honom... det hela slutade med att bord och stolar flög och det var 10pers som var inblandade... detta var på Café Operas uteterass.
Jag tror att de flesta kan förändras... men inte att Paulo är en av dem.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Paulo är säkerligen varken trevlig eller intelligent. Men jag tycker att man skall betänka att det är en kille som blev berömd för att han var en bråkstake och sedan har "castats" till mysfarbrorroller.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Paulo är säkerligen varken trevlig eller intelligent. Men jag tycker att man skall betänka att det är en kille som blev berömd för att han var en bråkstake och sedan har "castats" till mysfarbrorroller.

Inte så konstigt när man blir pushad i medievärlden för sin boxning och det sen faller pladask, då har man redan lärt känna rätt personer och kan smöra in sig för att skapa en ny fasad.

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
"Ska pappan ta över när man efter 6 månader får gå ut med barnet på stan och dricka öl... cappucino!"

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC