Paolo Roberto - hur pass hjärnskadad är han?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Och om du inte kan se mitt inlägg för var det var så säger det mer om dig än mig...

Det var ju också ett sätt att göra en pudel. :hihi

Vidare så använder du inte våld för att det är en överlevnadsinstinkt, eftersom alla människor har den men få använder våld. Våld används generellt av de, som på gruppnivå, har något lägre IQ, sämre sociala färdigheter och en mer känslig och lättkränkt självbild. Har man något annat finns det sällan anledning till att använda våld.
Givetvis gäller det bara på gruppnivå och absolut inte dig.....

Jag uppfattar det som så att du inte fått ett struptag taget på dig. Du kan ju försöka raljera dig ur det Bonny, när det börjar svartna för ögonen. :tummenupp

Så nu ska jag käka frukost och sedan fortsätta att ignorera dig ett tag till!

Tyckte precis att du svarade på mitt inlägg. :va

I övrigt kan du väl hålla dig borta om du inte kan låta bli att köra med din besserwisserattityd? Diskutera som vanligt folk för tusan. Tala om vad du tycker istället för att komma med kryptiska nedsättande kommentarer om "SH-kollektivet".

Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jag uppfattar det som så att du inte fått ett struptag taget på dig. Du kan ju försöka raljera dig ur det Bonny, när det börjar svartna för ögonen. :tummenupp

I övrigt kan du väl hålla dig borta om du inte kan låta bli att köra med din besserwisserattityd? Diskutera som vanligt folk för tusan. Tala om vad du tycker istället för att komma med kryptiska nedsättande kommentarer om "SH-kollektivet".
Så att komma i en situation där någon tar stryptag på dig är alltså ett bevis på goda sociala förmågor??
Undrar hur många på SH som bara går omkring på stan i sina egna tankar för att helt plötsligt känna ett par varma nävar runt nacken av någon som håller på att strypa en. Själv har jag inte varit med om det, men om det hände så tror jag nog att våld är en aktuell lösning. Men som sagt: Hur många är med om det oprovocerat och fullständigt out of the blue??
Å givetvis har du bara slagit en gång och, ännu mer givetvis, bara i självförsvar för att du helt oprovocerad blev attackerad.

För övrigt kommer jag inte "med krytiska nedsättande kommentarer om SH-kollektivet"! Jag är faktiskt bara nedsättande mot dig.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Så att komma i en situation där någon tar stryptag på dig är alltså ett bevis på goda sociala förmågor??
Undrar hur många på SH som bara går omkring på stan i sina egna tankar för att helt plötsligt känna ett par varma nävar runt nacken av någon som håller på att strypa en. Själv har jag inte varit med om det, men om det hände så tror jag nog att våld är en aktuell lösning. Men som sagt: Hur många är med om det oprovocerat och fullständigt out of the blue?? .

Va? Vad svamlar du nu om? Här försöker förklaras Paolos reaktion, inte nån brottsstatistik.

För övrigt kommer jag inte "med krytiska nedsättande kommentarer om SH-kollektivet"! Jag är faktiskt bara nedsättande mot dig.

:rofl

I beg to differ. Försök inte. Jag har sett otaliga gånger hur du och dina fans idiotförklarar den genomsnittlige SH-användaren som blodtörstig, generaliserande och icketänkande SD-röstare. SH-kollektiv är ett ord som flitigt har använts i nedsättande mening.

Vem var det då du riktade ditt första inlägg i denna tråd till förresten? Mig ignorerar du ju tydligen.

Så, fortsätt igga mig så kan vi återgå till topic. :tummenupp

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
I beg to differ. Försök inte. Jag har sett otaliga gånger hur du och dina fans idiotförklarar den genomsnittlige SH-användaren som blodtörstig, generaliserande och icketänkande SD-röstare. SH-kollektiv är ett ord som flitigt har använts i nedsättande mening.

Knappast, (sport)hojskollektivet som menas. Dock finns det några medlemmar som de facto utmärker sig med dessa egenskaper ...

Det gör iaf SH lite roligare :)

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Huruvida Mr Roberto gjorde fel eller inte är diskutabelt. Vi kan nog emellertid alla hålla med om att skitungen fick vad han förtjänade.

Leker man med elden kan man bränna sig.
Går man ut i regnet kan man bli blöt.
Slåss man med Sveriges mest kända kampsportare/buse så kan man få en örfil.

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
"Kungen av kungsan"....

Har han NÅGON gång ens haft 1 häst i hagen? Ytterst tveksam jag!

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Att vara smart och kunnig varierar givetvis med vad som anses viktigt i en kultur. Det som anses viktigt att kunna i Sverige är inte alltid så viktigt i andra kulturer, i Sverige testar man därför sådant som man anser en svensk bör kunna, t.ex. ordförråd, vilket ju givetvis är enklare för en som är född här. Många frågor är även beroende av att förstå nyanser i språket som åter en gång är enklare för den som är född i Sverige.

Kort svar men nu får jag sluta med mitt besserwisseri annars blir folk sura på mig...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Att vara smart och kunnig varierar givetvis med vad som anses viktigt i en kultur. Det som anses viktigt att kunna i Sverige är inte alltid så viktigt i andra kulturer, i Sverige testar man därför sådant som man anser en svensk bör kunna, t.ex. ordförråd, vilket ju givetvis är enklare för en som är född här. Många frågor är även beroende av att förstå nyanser i språket som åter en gång är enklare för den som är född i Sverige.

Kort svar men nu får jag sluta med mitt besserwisseri annars blir folk sura på mig...

Du har ju uppenbarligen inte provat på att göra Mensas test... finns inte ett ord i hela testet, det är byggt på IQ, inte påläst kunskap.

Ditt raljerande om kultur osv är väldigt felaktigt, du säger att påläst kunskap = IQ vilket inte stämmer utan IQ är förmågan att kunna ta till sig ny kunskap och även förmågan att kunna se mönster t.ex... inte att kunna rabbla årtal, maträtter eller något annat hopkok.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Du har ju uppenbarligen inte provat på att göra Mensas test... finns inte ett ord i hela testet, det är byggt på IQ, inte påläst kunskap.

Ditt raljerande om kultur osv är väldigt felaktigt, du säger att påläst kunskap = IQ vilket inte stämmer utan IQ är förmågan att kunna ta till sig ny kunskap och även förmågan att kunna se mönster t.ex... inte att kunna rabbla årtal, maträtter eller något annat hopkok.

Jag tror att du ska vara lite försiktig här då MENSAS test inte är ansedd som en IQ-test av de som forskar på området utan bara av MENSA. MENSA har alltså en helt egen definition på IQ som i stort bygger på förmåga att förstå figurer, i min värld är det en relativt smal definition äevn om det ingår som en av flera delar i "riktiga" tester.

Vad gäller nyanser i språket så står det ett "t.ex." i mitt inlägg. Kloka personer inser att det betyder något...
Som att i väst är påläst kunskap en, t.o.m. den viktigaste faktorn om du gör det som kallas en faktoranalys på begreppet IQ, m.a.o. snabbaste och enklaste sättet att i väst kolla om någon kommer att ha hög IQ är att kolla storleken på hans ordförråd. Jag lovar att en person som har ett dassigt ordförråd och lite kunskaper skulle du inte tro hade högt IQ, hur gärna du än vill påstå något annat.

Menar du att intelligens i ett IT samhälle och för en bushman skulle vara samma sak?! Alltså att man behöver samma färdigheter för att klara sig och vara framgångsrik?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag tror att du ska vara lite försiktig här då MENSAS test inte är ansedd som en IQ-test av de som forskar på området utan bara av MENSA. MENSA har alltså en helt egen definition på IQ som i stort bygger på förmåga att förstå figurer, i min värld är det en relativt smal definition äevn om det ingår som en av flera delar i "riktiga" tester.

Vad gäller nyanser i språket så står det ett "t.ex." i mitt inlägg. Kloka personer inser att det betyder något...
Som att i väst är påläst kunskap en, t.o.m. den viktigaste faktorn om du gör det som kallas en faktoranalys på begreppet IQ, m.a.o. snabbaste och enklaste sättet att i väst kolla om någon kommer att ha hög IQ är att kolla storleken på hans ordförråd. Jag lovar att en person som har ett dassigt ordförråd och lite kunskaper skulle du inte tro hade högt IQ, hur gärna du än vill påstå något annat.

Menar du att intelligens i ett IT samhälle och för en bushman skulle vara samma sak?! Alltså att man behöver samma färdigheter för att klara sig och vara framgångsrik?

Då handlar det inte om intelligens utan anpassning i miljön... en "smart" person kan anpassa sig relativt snabbt till olika miljöer medans mindre "smarta" har problem med det.
Bara för att man är smart betyder det inte att du kan datorer, svetsa, meka motorer osv... däremot kommer du ha lättare att lära dig hur du gör just de sakerna även fast du aldrig gjort det förut, det är skillnaden.

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Svårt att dra slutsatser av det där filmklippet.
Det kan ha varit helt oprovocerat och Paulo lackar och klappar till, vilket vore riktigt klantigt.

Den kan också varit så att dom arrangerat en situation där Paulo lagt sig på marken för att dom andra 3 ska ta ett grepp och sen startar kameran. När klippet är filmat så fortsätter ena killen att dra hårdare i sitt grepp och utnyttjar situationen. Var på Paulo blir sur, tar tillbaka läget och skickar på en örfil och säger åt killen att skärpa sig. Fortfarande klantigt men helt klart befogat och försåtligt.

Och det kan även vara så att det här ska visas i ett program eller sopa eller något. Och det ger massa tittarsiffror att folk fått den här lilla teasern. Efteråt går dom ut med att det bara var på skoj.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag trodde definitionen på intelligens var något helt annat än ordförståelse, tänk vad man lär sig. :)

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag har full förståelse för att han surnar. Det kan lätt framkalla lite panik om någon sitter på huvudet.

Han behärskar sig ju dessutom ganska exemplariskt genom att bara ge en lätt örfil iställer för ett ordentligt slag.
Dessutom är Paulo förhållandevis intelligent om man räknar agrumentation, ordförråd, mensakunskap och mångsidighet som intelligens.
Jag anser honom vara en bra bit över medelintelligent, om än fortfarande lite hetsig.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jag trodde definitionen på intelligens var något helt annat än ordförståelse, tänk vad man lär sig. :)
om du ska klara dig på en IQ test kan det alltså vara bra att lägga märke till små ord som "t.ex." samt förstå hur den påverkar tolkningen av den övriga texten!:D

God Helg!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...