Parkera på gatan i Sthlm?

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Min förra hoj blev stulen under lunchtid på en gata utan genomfartstrafik på Söder i somras, ej fastlåst. Jag kommer aldrig parkera hojen på gatan i stan mer än några minuter.
 

XeNo

snigel
Gick med
12 Jun 2005
Ort
sthlm
Hoj
600RR-05(såld)R6-06(såld),660 raptor(såld)LTR 450
har fått tillåtelse av min hyresvärd att använda cykelrummet....sov så dåligt när pärlan stod på gatan.....mophi,om du inte får tag i ngt annat kan du alltid pm a mej så kan vi lösa det...ngn dag e d väl ok...dock 10 min från Tavast gatan....
 

Mephiboseth

Fartblind?!?
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Götene
Hoj
Yamaha FZR 1000
XeNo skrev:
har fått tillåtelse av min hyresvärd att använda cykelrummet....sov så dåligt när pärlan stod på gatan.....mophi,om du inte får tag i ngt annat kan du alltid pm a mej så kan vi lösa det...ngn dag e d väl ok...dock 10 min från Tavast gatan....

Nu spammar vi sönder din tråd (f-låt)...
10 min gångväg? Sparar ner ditt nick för eventuell framtida kontakt i sommar! Hoppas du kommer ihåg vad du lovat :)
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Mephiboseth skrev:
Planerar och åka upp till Stockholm något i sommar, men känner mig också illa till mods att lämna hojen på gatan... Visst, jag har väl kanske inte den mest eftertraktade hojen, men jag tycker om den iallafall...

Så till min fråga, någon med tillfällig plats i ett garage i närheten av Tavastgatan? Rör sig om max 1-2 nätter.

Har min i garage i närheten, där kan vi klämma in en till, hör av sig om det är av intresse.
/fredde
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Har parkat hojar på gatan sen jag flyttade till STH (-97) stöldförsök på alla, en XR400 kom aldrig tillbaka (stals två gånger), tredje (eller fjärde) låssatsen på min fireblade-00 andra (eller tredje) bromsskivan, ett antal försök på min R1a, hojarna har alltid stått på innergård.

Under långa perioder körde jag utan tändningslås (bara tjuvkopplade den och hade ett extra skivbromslås) då fick den alltid vara i fred, antingen förstår väl inte tjuven var han ska bryta eller tror han att den redan är bruten. Kanske ett tips?

Parka på olika ställen är bra, men kanske svårt rent praktiskt. Gör dig det extra besväret att släpa in den på gården. Ha ALLTID mer lås på hojen än den som står brevid, minsta motståndets lag... Montera larm, 3-4.000 och kolla med ditt bolag om du har självriskreducering. Sätt ett kapell på den eller försök hitta ett garage.

Nu står mina hojar i garage larmade och fulla av lås, jag har lessnat på att dega massa lås och skit som de har sönder...

/Fredde
 

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
En FZR1000 är väl knappast så het att man inte vågar ha den stående på gatan om det gäller några nätter? Köp ett kapell så slipper du dessutom fyllskallar som vill testa. min hoj har stått på gatan i två säsonger. min hoj är kanske inte den hetaste, men enda stöldförsöket skedde i garage. i garage kan man bryta ostört.
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Visst händer det att hojar försvinner :huvet

Min CBR jag hade 1999 försvann ca kl 1830 en fin söndag på i maj när jag var uppe och käkade i min lgh på söder. Stod ett kvarter bort i en mc-ruta :3freak Den dök upp senare men det är en helt annan historia...

Min polares Triumph TT600 han hade försvann från Roslagstull, parkerad ute. Återfanns aldrig.

Har en polare vars hoj blev nerspydd :rofl . Den var parkerad utan för en krog där någon "tog spjärn" på hojen och stod och hävde ur sig hahaha... luktade tydligen inte så gott när motorn blev varm. Spyomelett någon ?

Lika så har man ju tyvärr sett hojar som vält och ligger i mc-rutor och det är heller inget roligt sätt att hitta sin hoj på.

Sen är det ju självklart massor av hojar som det aldrig händer något med också. Hade en av mina parkerad på gården bakom huset och den vart aldrig rörd.

Jag har garage, du är välkommen dit också om vi lyckas planera in det på nått sätt. Tavastgatan är en 10 min skön gång i skinnställ ungefär. Lite knepigt bara med in- och utpassering. Måste ha en nyckelbricka hmm...

Gör annars som så att du köper en kättning på Classe Ohlsson (kostar mindre än 200kr/st), billiga och duger gott som ankare för din hoj. Sätt fast den i nått så står den högst troligen kvar.
 

Mandus

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-04
Så till min fråga, någon med tillfällig plats i ett garage i närheten av Tavastgatan? Rör sig om max 1-2 nätter.[/QUOTE]

Du ska ju besöka fel stadsdel :)
Skiter det sig så är du välkommen att besöka ljuva Kungsholmen om vi får i hop det rent praktiskt. Vi kan säkert stuva ihop oss i en ruta nån natt.
 

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
Solna/Råsunda
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
Har haft 3 olika hojar alla stående på gatan i Sollentuna, Bromma och Sumpan. Aldrig hänt ett skit.

Starstriker skrev:
Ni som har hoj i Sthlm, vad har ni för erfarenhet av att lämna era hojar ute på gatan nattetid? Stjäls det? Finns det många klåfingriga människor? Eller är det relativt safe? Räcker det med skivbromslås eller låser ni fast hojjen med ketting?
 

Mandus

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-04
Är det bra eller dåligt med kapell? Har fått för mig att massa nyfikna småungar ska hålla på och lyfta och kolla och kanske välta den??? Eller ska man tänka på att tjuven inte ser den?? Är lite "dubbel-åsiktad" i denna fråga??
 

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
jag bodde i centrala södertälje i två år o hade den utanför fönstret,

måste nog anse att jag hade en jäkla tur, men jag hade larm på den o det gjorde ju det hela lite tryggare.

Tolf
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Starstriker skrev:
Ni som har hoj i Sthlm, vad har ni för erfarenhet av att lämna era hojar ute på gatan nattetid? Stjäls det? Finns det många klåfingriga människor? Eller är det relativt safe? Räcker det med skivbromslås eller låser ni fast hojjen med ketting?


Jag låser fast min så mycket det bara går. Nersmetad med kättingar och lås + larm. Det känns fortfarande inte safe, men mer kan man inte göra.
 

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Aldrig på gatan, iallafall inte under natten. Skulle inte orka med allt arr som stöld innebär.

Drar in den på gården runt hela huset till under mitt fönster och kedjar fast den i en stålbult i husväggen.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
RoLLER skrev:
Jag låser fast min så mycket det bara går. Nersmetad med kättingar och lås + larm. Det känns fortfarande inte safe, men mer kan man inte göra.

Jo, det, är nog det klokaste, men tyvärr är man ju inte så rik precis när man köpt ny hoj och all utrustning. Ska jag köpa larm och fet ketting så kostar det ju säkert 5000.- till. Stön.
 

SWE_Monstro

Fighter
Gick med
6 May 2005
Ort
Östra Vemmenhög (Skivarp)
Hoj
Rockster 1150
Kanske starta en ny tråd för oss stackare som bor i stockholm och som behöver en garageplats!?

Själv bor jag på kungsholmen (mot centralen) och skulle väldans gärna ha nått vettigare ställe än gatan att ställa hojen på!

Någon som har något att erbjuda kanske!? :)
 

harshe

snattar av politiska skäl
Gick med
24 Jan 2005
Ort
oslo
Hoj
929 nu med seatpipes
Mandus skrev:
Skulle ALDRIG lämna min cykel ute över natten. Betalar 700:-/månad för ett garage med en bom, 2 garagedörrar, 1 ståldörr som ligger så till i garaget att ingen nånsin ser den och det är värt varenda krona. Skulle inte kunna sova om den stod på gatan.

min kamrat hade sin sp2-a på gatan på søder i 2 sommrar å de va INGEN son rørde den ... :tummenupp
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
SWE_Monstro skrev:
Kanske starta en ny tråd för oss stackare som bor i stockholm och som behöver en garageplats!?

Själv bor jag på kungsholmen (mot centralen) och skulle väldans gärna ha nått vettigare ställe än gatan att ställa hojen på!

Någon som har något att erbjuda kanske!? :)

Mjo, men jag köpte hojjen lite för att jag ville slippe de dyra parkeringskostnaderna i stan. Hur kul är det att betala 7-800 till i månaden för ett parkeringshus?

Mja, jag lägger nog hellre pengarna på jernketting och larm. Jag kan ju parkera hojjen på min gård, och det är iaf bättre än gatan.
 

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Ort
SoFo
Hoj
ZXR750J
Min första hoj hade jag parkerad på gatan, och hann så bara ha kvar den i en månad innan den blev stulen. Det där var en hoj från -83. Knappast den mest stöldbegärligaste hojen i Stockholm. Visserligen hittades den i Farsta, ngn månad senare men i så bedrövligt skick att försäkringsbolaget löste ut mig.

Om jag parkerar min zxr på gatan blir det i max 1 timme, i full "låsmundering" samt att jag då har den inom synhåll. Aprillatråden har gjort mig om än nojigare så jag ska köpa en ke(ä)tting till.

ALDRIG ATT JAG PARKERAR MIN HOJ PÅ GATAN ÖVER NATTEN!!!!
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jahapp, då var man 2900.- sekinger fattigare då. Köpte ABUS fetketting. Hoppas att jag inte få användning för den. Iofs kanske den är bra till att piska på de som ev försöker sno hojjen.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Starstriker skrev:
Jahapp, då var man 2900.- sekinger fattigare då. Köpte ABUS fetketting. Hoppas att jag inte få användning för den. Iofs kanske den är bra till att piska på de som ev försöker sno hojjen.

Jag har gjort samma sak. Känns ändå liiiite bättre om man ska ha den på gatan. Good Choice!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top