Parkera på gatan i Sthlm?

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Jag säger som de andra, Stå på dig! Vilken trött granne du har... Ungarna måste väl förstå om deras pappa säger att de skall låta andras motorcyklar vara ifred eller.. Om de inte har någon form av förståndshandikapp eller nått... Men jag förstår dig, grannosämja är inget roligt, hoppas det löser sig! :)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Spinky Spendrup skrev:
Gör ett litet test med grannen och se om han kan rubba hojen från den armhöjden som hans ungar har. Det är nog svårare än han tror.

Några tips:
Larm.
Kapell.
Alltid växel i.
Använd centralstöd om du har, skitsvårt att välta en hoj då.

Vi har sammanlagt 6 hojar inom bostadsrättsföreningen och lekplatser utanför varje port. Den enda snorunge som lyckats välta en hoj ifrån centralstödet är jag. :3freak

Jag har centralstöd, men det är tyvärr inte så "brett". Använder det endast vid service. Däremot står ju hojen jäkligt stabilt på det vanliga stödet. Om man dessutom parkerar nära en vägg med stödet mot väggen så är det ju mer eller mindre omöjligt att välta hojen, speciellt "bort" från stödet.
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Var ute på lunchen och gick förbi en gul 650GS som stod längs med en husvägg med stödet utåt och lutningen var rätt kraftig faktiskt så för den mc-okunnige (grannen) så förstår jag hans tankegång. Men som sagt tidigare, stödet innåt mot husväggen eller centralstödet så är det helt safe.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top