BAD skrev:2123730Jag var med förstående mot mc, men nonchalans är jag inte förstående mot.
Orkar du inte ringa så fortsätt chansa som du gjort,för tydligen betalar du inte p-avgift
MestHemlig skrev:2123859vaddå nonchalans. är det några som nonchaleras är det väll oss motorcyklister?
hur tror du det skulle vara om regeringen kom med ett förslag att alla som parkerar (bil, mc, lastbil, moppe, you name it) är tvingade att ringa o kolla med företaget? tror det skulle bli fett med slakt på rosenbad nån solig eftermiddag.
Kan inte regeringen komma på något bättre förslag på hur vi Motorcykelåkare får parkera istället? pinsammt illa.
det handlar inte om nonchalans.
vem fan betalar min teleräkning efter sommaren? alla billister som slipper ringa? ush.
inget illa ment mot dig BAD du bara luftade lite av dom svar du fått tidigare utan vänder mig till idioterna som kom på systemet.
"ursäkta min hund ska bajsa här på gatan. Är det ok? jag tänker plocka upp det jag lovar vill bara inte bli bötfälld för nedskräpning"
BAD skrev:2123962Vad är nochalans mot motorcyklisten? Det jag menade med nonchalans innan var att står det avgiftsbelagd parkering och man inte betalar så får man en kontrollavgift.
MestHemlig skrev:2123978asså du skrev i ditt inlägg om MC hus osv. det finns MC platser i stan men jag ska väll inte behöva parkera på andra sidan stan för att sedan behöva ta bussen till badhuset.
(jag bor 4 mil fån Jönköping)
om du räknar ut antalet gånger du kasnek behöver parkera under en sommar är det ganska många och för att först betala p-biljetten (hutlösa priser nuförtiden) sen behöva ringa varje gång.. då blir det en del pengar. Som jag som skall åka MC semester lite i sommar 2 veckor västkusten om vädret tillåter. kommer behöva parkera ganska många gånger då jag vill gå lite på stan ibland osv.
räkna sedan ut på en hel sommar för oss som kör mycket.
Och hur är det tänkt att man ska göra där det är P-Skiva? (om ni vet vad det är eller om det är någon lokal pryl dom hittat på i jönköpingsområdet?)
BAD skrev:2124062det funkar
MestHemlig skrev:2123859
Kan inte regeringen komma på något bättre förslag på hur vi Motorcykelåkare får parkera istället? pinsammt illa.
Nja, dom kan ju motionera om nya lagar till riksdagen, men det känns ändå lite snett, eftersom parkeringsregler styrs av kommunala regelverk.Bucho skrev:2125559Tror du att regeringen stiftar lagar i det här landet?
Skrämmande. Blir mörkrädd när jag tänker på att vuxna, röstberättigade, i detta land har så pass liten koll när det är valår och allt.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|