Firefly
Sporthojsnörd
Men hur funkar det om man har betalat avgift då? Det går ju inte att sätta avgiftslappen på hojen. Antingen blåser den bort eller så kommer nån bilist och plockar den och sätter den i sin bil...
Firefly skrev:Men hur funkar det om man har betalat avgift då? Det går ju inte att sätta avgiftslappen på hojen. Antingen blåser den bort eller så kommer nån bilist och plockar den och sätter den i sin bil...
snaijk skrev:Hör med din kommun, antagligen lär du inte behöva betala. Något annat vore sjukt.
Tjet skrev:Har hört att man skall ta med sig sin betalda lapp och sedan ifall man fått en p-bot så skickar man in den tillsammans med p-boten så blir den oskadliggjord.
snaijk skrev:vilket j-vla system. Tur jag inte bor där du bor =)
stoffer skrev:Varför ska man få böter när man parkerar där man inte är ivägen för någon/något? Har inte lapplisorna gjort lite mer än vad det var tänkt från början då? Det är bra att bilar och mc som står ivägen får böter, men det här är ju bara dåligt.
snaijk skrev:I helsingborg slipper du betala parkeringsavgift för MC
wonderwizard skrev:O det e lögn..... från pålitlig källa (p-vakt) så berättade han för mig att i Hbg, så skall du betala P avgift.. MEN, du skall stoppa den i fickan & skall kunna visa upp vid ev. P-bot.
min egna följdfråga var att man lika gärna kan hitta en lapp med "rätt tid & plats" som passar in & visa upp.
visst e det så, därför sket just HAN att lappa hojar... men han visste andra som satte lappar..
detta är bara gällande P-rutor...
vid alla andra äverträdelser så sätter dom p-bot.
t.ex parkering på cykelbana
Kia skrev:Det är bara att bita i det sura äpplet och betala. Parkerar man illa och tror att trafikskyltarna gäller inte mig för jag är så jävla ball så förtjänar man en bot. Så enkelt är det. Varför inte erkänna sitt fel och kanske till och med lära av det....
Varför folk alltid ska på oss lapplisor och hacka det hajar jag inte. Det är inte VI lapplisor som bestämmer reglerna på parkeringarna det gör markägaren. VI gör som markägaren bestämmer. Säger han lappa alla motorcyklar för jag vill inte att de parkerar här så sätter vi upp skyltar och börjar jobba. Sen tänker ju många som ovan citat att här står jag väl inte i vägen?? Vet ni hur utrymningsplanen från aktuellt område ser ut? Är det en plats som måste vara fri för brandkår, ambulans osv osv. Tänk till lite grabbar. Bli inte arg på lapplisan som skriver ut boten hon gör bara sitt jobb. Bli arg på er själva eller markägare.stoffer skrev:Varför ska man få böter när man parkerar där man inte är ivägen för någon/något? Har inte lapplisorna gjort lite mer än vad det var tänkt från början då? Det är bra att bilar och mc som står ivägen får böter, men det här är ju bara dåligt.
Tjet skrev:Yäck, är du "en sån"?
Ett litet tips till dig som vi brukar köra med på vårat bolag. Vissa bolag är ju mera samarbetsvilliga än andra. När du har fått biljetten som du ska sätta synligt på bågen då ringer du nummret som står på biljettautomaten och berättar för de va biljetten du har i handen har för nummer (tryckt i rött oftast) och sen ditt reg nummer. Ta även namnet på personen du snackat med. Sen sätter du biljetten synligt. Men skulle de nu va så att nån snott den så kan du ju mera bevisa att du faktiskt hade en biljett när du parkerade. Lätt att de drar tebax p-boten om du fått nån då.jookan skrev:Men är det nån som vet hur man ska bete sig få??
För som sagt betalar man biljet finns ju inte den kvar länge jue
hmm svårt ja får nog kolla upp det man har ju inte råd att betala massa böter.
Är ju tuft som det är men försäkringen jue
nils skrev:Bestrid den. Jag fick 700:- böter när jag stod nere vid vattnet snettemot fiskekörka. Var borta cirka femton minuter och lämnade en pryl. De menade, enligt punkt 1, att jag ställt mig så illa att jag utgjorde en fara för andra trafikanter. Förvisso stod jag inte "enligt lagboken" utan i en ruta utanför själva parkeringsrutorna (den sista rutan som oftast, dock inte denna, är markerad med sträck över) men att de skulle utgöra en trafikfara mm, var ju bara skitsnack, så jag tog en bild med digitalkamera på plats, åkte ner till Polisen vid Ullevi, hämtade en lapp för bestridande, skrev exakt som det var och påpekade att jag förstod vitsen med parkeringsvakter som påvisar risken med fordon som verkligen utgör en fara, men jag behövde inte 700kr för att förstå att jag ev. ej parkerad i linje med var paragrafryttare tycker är lämpligt, det hade räckt med en varning eller dylikt. Ett par veckor senare fick jag tebax mina 700kr och ett brev där P-vaktens dom ogiltigförklarades. Det var helt klart en god känsla!
Prova skadar aldrig, var inte så mycket jobb faktiskt.
Kom inte på någe bra ställe att lägga in en smilie, men de är ju så fräsiga så jag kör en här utan vidare anledning:
Kia skrev:Ett litet tips till dig som vi brukar köra med på vårat bolag. Vissa bolag är ju mera samarbetsvilliga än andra. När du har fått biljetten som du ska sätta synligt på bågen då ringer du nummret som står på biljettautomaten och berättar för de va biljetten du har i handen har för nummer (tryckt i rött oftast) och sen ditt reg nummer. Ta även namnet på personen du snackat med. Sen sätter du biljetten synligt. Men skulle de nu va så att nån snott den så kan du ju mera bevisa att du faktiskt hade en biljett när du parkerade. Lätt att de drar tebax p-boten om du fått nån då.
Zana skrev:
Jaha, så detta upprepar du varje jävla gång du parkerar? Näe förfan för lapplisor, kommer aldrig förstå hur ni med gott samvete kan göra det ni gör...
Att bötfälla nån som parkerat felaktigt kan jag förstå, tex för nära övergångsställe osv. Men att bötfälla en mc som inte står i vägen är bara för taskigt. Om det hade varit en vanlig cykel, hade ingen brytt sig. Likaså om det var en moped. Men bara för att det finns en reg-skylt så är det bara att slita upp boten...
Ett annat exempel på det lowlife-behaviour lapplisorna besitter är när dom bötfäller folk när det är städnatt, fastän kommunen inte stänkt städa där den veckan...
Som förra stället jag bodde på, där var det inom en period på vintern förbud att parkera en viss dag pga snöröjning. Ok, när det finns snö. Men likförbannat bötfäller dom på vårkanten också när det inte finns någ jävla snö att skotta bort... Jävla vidunder när det kommer till svinighet vissa lapplisor besitter.
Har under 2 år kanske betalat 4000:- varav 1500:- är när jag på morgonen kommit till jobbet vid 6-tiden och glömt sätta p-skiva. Jag jobbar nån timme på flera olika butiker under dagens lopp, och får påskrift osv. så med andra ord hade jag bevis på att jag endast hade stått där en timme, men det funkade tydligen inte så. Ingen p-skiva = böter hur som helst... SÅ jävla surt att tvingas jobba en hel fucking dag och veta att alla slantar går till den där förbaskade botjäveln när jag bara stått där en fucking jävla timmjävel och det är fri parkering 2 timmar...
Enligt mig finns det ingen mer hatad yrkesgrupp än ni parkeringsvakter. Till och med er familj hatar er, min morsa hade vart arbetslös ett par år och blev nästan tvingad att ta anställning hos ett p-bolag, men hon vägrade. Det fanns liksom inte en enda jävla chans att hon skulle göra det jobbet... Jag skulle å andra sidan kunna göra det, men istället för böteslappar skulle jag sätta upp varningar, för enligt mig fungerar en varning precis lika bra... Att det sedan är fråga om en jävla massa pengar är fan absurt... Det skulle liksom räcka med 200 spänn typ, inte upp till 900 kronor som lätt kan ta knäcken på vilken barnfamilj eller liknande som inte har det så gott ställt... Och sen är det oftast just dessa människor som blir bötfällda för dom har så jävla mycket mer problem att tänka på än andra...
Näe, skäms på dig. Jag hyser ingen respekt whatsoever för dig och dina kollegor...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|