Parkeringstjuven...

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Blir man sur över att den gamla gubben med sin Amazon eller den där tjejen i sin lilla Polo knycker just den där perfekta parkeringsplatsen precis utanför ingången till Coop/ICA/ÖB m.m. kan man göra en sak som en liten hämnd: många låser inte sina tanklock (dom som har ett som går att låsa det vill säga) så man öppnar helt enkelt luckan, skruvar av tanklocket och lägger det på exempelvis bilens baklucka, då när parkeringsmarodören kommer tillbaka tror han/hon att någon varit och slangat bilen och blir genast nervös och chockad och tänker på det några minuter eller upp till flera dagar/veckor :tungan

Notera att mitt tips inte innehåller någon typisk SH-förstörelse vilket betyder att ni faktiskt kan göra detta i verkligheten utan att vara rädd att konstapeln tar er :tummenupp

• Gilla
Reaktioner: ft

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
FYI en bil är ganska lätt o rulla över om man är 2-3st!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Varför gjorde du så,:rolleyes: gör det dig till en bättre människa ?? :D

Näe, det gör mig till en nästan lika dålig människa som dom som parkerar som mongon för att dom är rädda om bilen.

Men du har rätt, nästa gång parkerar jag rätt i min ruta, sedan kängar jag in dörren för mongot!

Gabor

Guest
Näe, det gör mig till en nästan lika dålig människa som dom som parkerar som mongon för att dom är rädda om bilen.

Men du har rätt, nästa gång parkerar jag rätt i min ruta, sedan kängar jag in dörren för mongot!

Om det finns gott om plats, vad spelar det för roll om någon dubellparkerar ?
Mongo, det är de som inte kan låta bli andras grejor..:).

Sen kanske man ska kolla vem som dubellparkerar innan man tänker göra åverkan på andras fordon...som ett tips bara. Hämndlystna psykopater finns, som inte drar sig för att placera andra i gipsvagga eller knäcka knän så det blir rullstol resten av livet..fast det är klart, då kanske man får ett specialtillstånd som tillåter att vederbörande får handikapplats. vet i fan om det är rätt sätt att visa sitt missnöje....:va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om det finns gott om plats, vad spelar det för roll om någon dubellparkerar ?
Mongo, det är de som inte kan låta bli andras grejor..:).

Mongo är man om man tror att ens egna grejor är bättre och viktigare än grannens grejor.

Är man så anal om sin bil kanske man ska skaffa ett eget garage, eller byta till en bil man törs utsätta för normal daglig användning.
(till det räknas att parkera rätt i en ruta och riskera ett dörruppslag)

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Händer aldrig mig, dubbelparkerar även så ofta det går, så slipper man dörruppslag dessutom. Hittils ingen som sagt till eller klagat.

Lär er parkera. !!!:D[/QUOTE]

:tummenupp precis, dubbelparkering så ofta som möjligt. Inte för att jag nödvändigtvis vill utan tvingas till det så länge alla ignoranta oförsiktiga idioter parkerar allt för nära & ger min bil märken med sina bildörrar. :mad:

Gabor

Guest
Mongo är man om man tror att ens egna grejor är bättre och viktigare än grannens grejor.

Är man så anal om sin bil kanske man ska skaffa ett eget garage, eller byta till en bil man törs utsätta för normal daglig användning.
(till det räknas att parkera rätt i en ruta och riskera ett dörruppslag)

Trodde du var en som var rädd om sina egna grejor, var även ödmjuk nog att respektera andras grejor, misstog mig tydligen. :näsblod

Kan ju vara så att det blev vinter fort å tillfällig sinnesförvirring inträtt...:krama.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
2 starka eller 5 klena. :D (har sett 2 anabolamonster rulla en fiesta en gång, bara på kul.:näsblod )

Jag har faktiskt hållt upp bakdelen på en Renault R5 alldeles själv en gång.
Det var någon gång i 20 års åldern som jag och två polare skulle testa om vi kunde lyfta bakdelen på den ena kompisens morsas bil. Det gick.
Tyvärr så blev det så att när vi ställde ner den så satte vi ner den på mitt ben. Så där stod mitt högerben som en domkraft och jag kom inte någonstans. Men den gick ju att lyfta bort förstås.
Dom är inte så tunga som man kan tro om man hjälps åt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Trodde du var en som var rädd om sina egna grejor, var även ödmjuk nog att respektera andras grejor, misstog mig tydligen. :näsblod

Kan ju vara så att det blev vinter fort å tillfällig sinnesförvirring inträtt...:krama.

Jo, jag är rädd om mina egna grejor och även om andras, men det ursäktar inte att parkera som en idiot.
Jag ställer min bil mitt i en ruta, om alla ska uppta två rutor med sina "finbilar" så blir det väldigt snabbt slut på parkeringsrutor.
Om folk som ändå envisas med att uppta två rutor blir inparkerade ännu närmare när dom gör så så kanske dom inser att det inte tjänar något till och börjar parkera som folk.

Sen tipsade du om att man kunde vara våldsam mot andras grejor för att man var missnöjd med hur dom parkerar, det var inte mitt förstaval, men OK jag kan ändra mig!

Parkerar folk som idioter så beror det på att dom är idioter!

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
En grej som man absolut inte får göra med parkeringstjuvar är att
hälla surströmmingspad i ventilationsgallret :):):):):)

Äh det höjer bara försäkringspremien i slutändan. Fick en genomgång av en herre en gång i tiden, antingen jobbade han på sådant företag som sanerar eller så var det försäkringsbolag, berättade om hur de hade olika bakteriefloror som de skicka in i bilarna som innan blivit väl förseglade. Sedan får baskiluskerna smaska omkring där ett tag o sen lukta det mumma igen... eller jag inte så illa iaf. Han nämnde även några odörer de inte rådde på men det verkar säkrast att inte ta upp dem här :tummenupp

Gabor

Guest
Jo, jag är rädd om mina egna grejor och även om andras, men det ursäktar inte att parkera som en idiot.
Jag ställer min bil mitt i en ruta, om alla ska uppta två rutor med sina "finbilar" så blir det väldigt snabbt slut på parkeringsrutor.
Om folk som ändå envisas med att uppta två rutor blir inparkerade ännu närmare när dom gör så så kanske dom inser att det inte tjänar något till och börjar parkera som folk.

Sen tipsade du om att man kunde vara våldsam mot andras grejor för att man var missnöjd med hur dom parkerar, det var inte mitt förstaval, men OK jag kan ändra mig!

Parkerar folk som idioter så beror det på att dom är idioter!

Jag tipsade inte, jag sa att det var en som gjorde så...missförstod du kanske att det var så man skulle göra..??

Det är inte idiotiskt att dubbelparkera, att slå upp dörra mot andra fordon däremot, det är idiotiskt.

kentan

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Hoj
Suzuki Rg 125 F -92
ja tror att alla här då kan hålla med om att det är bäst att åka hoj!:yoparty

även om de kan bli lite kallt och halt på vintern och man kan inte ta med sej hela familjen på hojen så tror ja endå att dom flesta här håller med mej.:rolleyes:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Kanske kan man ta och sätta en lapp på vindrutan?

"Hej! Det var min parkering du stal. För att visa att jag inte är arg längre gjorde jag en säkerhetsbesiktning på din bil. Jag tror inte att det är något svårfunnet fel på bromssystemet, eller att det är några skador på ett däck som kan göra att det plötsligt exploderar på motorvägen.

Ha en bra dag!"

Undrar hur länge en genomsnittsbilist har den lappen i bakhuvudet? :va

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Kanske kan man ta och sätta en lapp på vindrutan?

"Hej! Det var min parkering du stal. För att visa att jag inte är arg längre gjorde jag en säkerhetsbesiktning på din bil. Jag tror inte att det är något svårfunnet fel på bromssystemet, eller att det är några skador på ett däck som kan göra att det plötsligt exploderar på motorvägen.

Ha en bra dag!"

Undrar hur länge en genomsnittsbilist har den lappen i bakhuvudet? :va

Hehe, jävligt länge skulle jag vilja påstå.

DOCK håller ju inte en genomsnittsbilist på att dumma sig, så dom behöver som tur är inga lappar.

Borde ha några sådana i handskfacket.

Ingen som vill/kan sms:a parkeringsmarodören anonymt?! :rolleyes:

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Man kan också göra som en fd arbetskamrat till mig. När en kille snodde en plats före vår skåpbil klev han ur, öppnade skåpet, tog ut en lastpall och slängde den genom vindrutan på bilen. Detta gjorde han utan att på något sätt varna innan.

Det tycker jag var lite fiffigt.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...