Parkeringstjuven...

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Artighet straffar sig i trafiken...

Hade själv lagt mig till höger, när snubben backar ut så har man möjlighet att blockera den andra bilen, sen är det bara och backa in den o parkera när man finner det lämpligt.

Att fjolla och vänta funkar inte. Folk är ofta skitstövlar när det kommer till parkering.

Den "andra" bilen kom ju som en klar blixt från himlen. Jag tittade inte så noga åt det håller. Var mer inställd på min "nya" parkering.

Kan vara så att han inte såg mig (inte tittade så noga efter köande bilar heller).

Vad ska du dit å göra ?? Det är tydligen som att hamna i ett inbördeskrig i asien , varje dag, helt enligt en busschaffis som kör dit varje vecka...:D

jaja, så där skulle en storstadsbo " ALDRIG "göra...:rolleyes:

Jag var där med den nybesiktade Knullboxen och tänkte köpa mig en kolsyremaskin bla.

Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Känner en viss snubbe som hade en liten vattenpistol (som såg äkta ut) i handsfacket. Han var i trådskaparens situation och det kokade över för honom. Han tog fram vattenpistolen och sa: "Vems parkering är det nu?" Självklart stack snubben direkt från hans parkering :gnissla

Och vad gör min bekant? Han ställer sin bil på den parkeringen och går till jobbet... ganska sjukt att han vågade lämna bilen där.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Brukar se till att åtminstone en av mina ventilhattar är beskaffad så att man kan spänna käglan....eller vid behov lossa. :ståsålängenivillellerlängre

Åverkan är jag helt emot.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jo givetvis har jag upplevt samma sak, skillnaden är bara att jag inte tar det personligt om någon hinner före mig. Och har även själv hunnit före andra. Killen körde förbi rutan och då tog jag den :D att sen killen precis som du stod och vrålade och hotade mig att jag skulle backa ut igen för att ge honom något han inte var snabb nog att ta, brydde jag mig inte om. Utan gick lugnt därifrån efter att jag hade tagit hans bilnummer.

Och hur fan ska du kunna bevisa att det är han som har sparkat skiten ur din bil? Eller hade du gjort "hembesök"? :D Var glad att du inte träffat på fel person. Har man inte vett nog att vara artig så ska man skit ha. Om det är i trafiken eller i krogkön spelar ingen roll.

Har man så mycket mindervärdeskomplex så man tar det personligt när någon hinner före en till en parkeringslucka så förtjänar man att bli pissad på som du uttrycker det. Tycker synd om er som har så lite makt i vanliga fall så ni måste ta till våld eller liknade för att känna att ni minsann är bättre än någon annan.

Det är väl precis tvärtom? Har man så dålig självkänsla att man ser det som en seger att sno en p-plats framför någon som står och väntar så har man inte mycket till glädjeämnen i sitt liv. :rolleyes:

Last edited:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Och hur fan ska du kunna bevisa att det är han som har sparkat skiten ur din bil? Eller hade du gjort "hembesök"? :D Var glad att du inte träffat på fel person. Har man inte vett nog att vara artig så ska man skit ha. Om det är i trafiken eller i krogkön spelar ingen roll.

Det är väl precis tvärtom? Har man så dålig självkänsla att man ser det som en seger att sno en p-plats framför någon som står och väntar så har man inte mycket till glädjeämnen i sitt liv. :rolleyes:

Tja om du läser noga så ser du att killen körde FÖRBI rutan och då tog jag den. Alltså inte köra förbi och backa in direkt utan oj jag missade rutan och sen bli förbannad för att någon annan tar den.

Dessutom om du precis som Mark står 3 rutor bort så såg förmodligen inte ens den andre killen honom utan tog en ledig lucka. Undrar hur många av er som blir sura själv, backar ut ur en lucka om någon skulle komma fram och hota er för att du minnsann snodde deras plats?

Och du missar poängen jag tar det inte personligt om någon gör det mot mig. För mig är en missad parkeringsplats samma som FAN och leta vidare inget annat. Jag känner inte att jag har blivit pissad på och vrålar efter hämnd. Utan letar lugnt vidare efter nästa lucka.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring