Parkeringstjuven...

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Har även slutat släppa ut bilar från avfarterna, antingen får dom bromsa eller gassa...
Har släppt förr, men när idioterna går ut i samma hastighet som jag och stannar i den, tröttnar man till slut..

Precis! Ska det vara så jävla svårt att använda pedalerna?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Var med om en annan grej för ett tag sen... I lund, utanför gymnasieskolan spyken, så finns det en liten korsning. En av vägarna i denna korsning (den till höger om man kommer från dalbyvägenhållet) är ganska smal, men har ändå tre filer. En för folk som ska köra in på sagda lilla väg, och två för de som kör på sagda lilla väg och ska svänga åt olika håll i korsningen.

I alla fall, när det blir grönt för mig att köra så påbörjar jag min sväng, bara för att upptäcka att det står en stor jävla lastbil parkerad vid sidan av den lilla vägen och att en liten farbror ställt sig vid sidan av lastbilen i väntan på sitt gröna ljus för vänstersväng i korsningen. Det är bara det att farbrorn har ställt sig ganska långt innan vänstersvängsfilen början, så han står på fel sida om mittlinjen och i mitt körfält. Inte en chans för mig att komma förbi med andra ord. Självklart är det också bilar bakom mig som nu börjar bli förbannade och tutar och har sig. Jag tänker att jag inte har så mycket val utan snällt får vänta tills det blir grönt för gubben så att han kan köra innan jag kommer förbi.

En evighet går och äntligen blir det grönt för gubben, men vad händer? Jo, varenda jävla biljävel som står bakom gubben och också vill köra vänster följer efter gubben när han väl börjar köra!!:huvet :dummer Där står jag, fullt synlig och väntar på att få köra, och alla bara kör om den jävla lastbilen och trycker sig fram till korsningen!!!:mad: :huvet

Verkar inte som om en enda jävla person i kön har körkort, än mindre en aning om den där lilla regeln som säger att de med hindret på sin sida ska vänta... Nejdå, alla kör ut på fel sida om mittlinjen och fortsätter vart de nu ska, mitt framför näsan på mig som formligen sitter och skriker som en idiot i min bil. Högröd i ansiktet och hyttandes med näven kan jag bara sitta och se på medan de själviska små jävlarna kör förbi, en efter en, allt medan bilarna bakom mig tutar som galna...

Till slut är det äntligen en bil som inte kör om lastbilen (blev väl röt i korsningen kan jag tro:huvet ), och äntligen får jag köra. Har folk ingen skam i kroppen eller!?:huvet Blev så jävla förbannad och frustrerad att jag knappt kunde köra därifrån... Var helt uppjagad över folks oförskämda jävla beteende...:huvet

Se skiss. Jag kom alltså från höger, skulle svänga höger och fick grönt och svängde, gubben kom uppifrån och skulle svänga vänster (hans vänster) och hade ställt sig dumt (det stod folk framför honom i vänstersvängsfilen, så han borde ha ställt sig bakom lastbilen men icke...), och sen när det blev grönt för honom så följde alla andra (de som hade ställt sig bakom lastbilen och väntade där) efter vilket fick till följd att min fil var "upptagen" konstant. Folk har fan ingen skam i kroppen:huvet

Bifogat

• idiotgubbe utanför spyken.JPG
    idiotgubbe utanför spyken.JPG
    40 KB · Visningar: 43
Last edited:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
...är dålig på att ta för sig . Stå å torrknulla mitt på en parkering istället för att helt enkelt parkera där man ska....Felplacering kallas det.:D

Händer aldrig mig, dubbelparkerar även så ofta det går, så slipper man dörruppslag dessutom. Hittils ingen som sagt till eller klagat.

Lär er parkera. !!!:D

Det låter som om lapplisorna är korrupta.
Korruption är aldrig bra.
Lapplisor är dåliga.

:näsblod

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag sprängde just en ven i ljumsken när jag försökte läsa din post. Styckeindelning grabben, styckeindelning!

Jag kan inte hjälpa att jag blev lika förbannad medan jag skrev inlägget som jag var då... Men nu då, bättre så?

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Man kan tro att ni två aldrig har upplevt en fullproppad parkering. Bor inte så centralt och åker aldrig bil till något stort evenemang?

FÖR hade ni letat perkeringsplats i mer än 10 minuter så börjar man tröttna. Man har redan varit tvåa på bollen några gånger och tålamodet börjar ta slut. Man vet att det ser likadant ut på alla parkeringar i närheten så det är ingen ide att åka vidare.

Till slut hittar ni någon som ska åka. Det tar sin tid för denne att packa in sina påsar. Leta upp sina nycklar. Starta bilen. Ställa in radion. Fixa med backspegeln och till slut börjar bilen rull ut från sin plats. Själv står du där och blinkar för att visa att du "köat" för att få just denna platsen. Bilen som till slut backar ut, backar ut från och kör iväg mot och förbi dig. Under tiden kommer någon annan och kör in på platsen. Då hade ni såklart skrattat till lite för er själva och tänkt, Guud vilken tur den där andra hade som kom till parkeringen med en sådan tajming. Bara att börja om från början. Gäller det en "vanlig" parkering så bryr man sig ju inte. Men när det är knastrångt.
Tror inte en sekund på att ni inte hade brytt er. Däremot blir man ju konfundersam på hur långt på landet ni bor, är det ens i Sverige?

Så jävla kul är det inte att leta reda på en ny plats i kanske 20 minuter. Isf. föreslår jag er att börja volontärjobba och gå med i frälsis.

Eller så får ni stanna kvar ute på landet där kor på vägen är det värsta att reta upp sig på.

Äsche, då kan dom ju se var jag bor och parkerar min bil :dummer

Jo givetvis har jag upplevt samma sak, skillnaden är bara att jag inte tar det personligt om någon hinner före mig. Och har även själv hunnit före andra. Killen körde förbi rutan och då tog jag den :D att sen killen precis som du stod och vrålade och hotade mig att jag skulle backa ut igen för att ge honom något han inte var snabb nog att ta, brydde jag mig inte om. Utan gick lugnt därifrån efter att jag hade tagit hans bilnummer.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Hur många ger bort sin p-biljet med tid kvar till någon som precis ska till att betala en egen ?? :)

Jag brukar göra det, fan va folk ser förvånade ut !! :krama

Verkar inte vara vanligt i stockholm..alltid lika kul. :)

Nä det är inte så vanligt, ser jag ingen som precis parkerat går jag fram till parkeringautomaten och lägger biljetten i hålet som den kommer ut ifrån och hoppas att man gör nån glad.

Jo givetvis har jag upplevt samma sak, skillnaden är bara att jag inte tar det personligt om någon hinner före mig. Och har även själv hunnit före andra. Killen körde förbi rutan och då tog jag den :D att sen killen precis som du stod och vrålade och hotade mig att jag skulle backa ut igen för att ge honom något han inte var snabb nog att ta, brydde jag mig inte om. Utan gick lugnt därifrån efter att jag hade tagit hans bilnummer.

Du kommer en vacker dag möta en som skiter i om du tagit hans reggnr eller inte, då inser du nog att det du gör tas så pass illa upp att du kan råka riktigt illa ut, uppenbarligen är det inte acceptabelt av de flesta. En dag får fel personen som du pissat på en blackout och då ska vi se om du vågar göra nåt sådant igen.

Last edited:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Du kommer en vacker dag möta en som skiter i om du tagit hans reggnr eller inte, då inser du nog att det du gör tas så pass illa upp att du kan råka riktigt illa ut, uppenbarligen är det inte acceptabelt av de flesta. En dag får fel personen som du pissat på en blackout och då ska vi se om du vågar göra nåt sådant igen.

Det skrämmer mig inte det minsta. Personen skulle bara våga och får då igen med samma mynt. Har man så mycket mindervärdeskomplex så man tar det personligt när någon hinner före en till en parkeringslucka så förtjänar man att bli pissad på som du uttrycker det. Tycker synd om er som har så lite makt i vanliga fall så ni måste ta till våld eller liknade för att känna att ni minsann är bättre än någon annan.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Det skrämmer mig inte det minsta. Personen skulle bara våga och får då igen med samma mynt. Har man så mycket mindervärdeskomplex så man tar det personligt när någon hinner före en till en parkeringslucka så förtjänar man att bli pissad på som du uttrycker det. Tycker synd om er som har så lite makt i vanliga fall så ni måste ta till våld eller liknade för att känna att ni minsann är bättre än någon annan.

Nej, du har du massuppfittat det hela.

Felet börjar ju med att någon tror sig vara viktigare än andra här på jorden. Denna viktiga person tycker att det är helt ok att ta p-platser från andra.

Om du hade barn, skulle du lära dom samma sak?

Kissar man på andra så får man såklart räkna med att bli tillbakakissad på och då kan man ju inte kissa tillbaka IGEN heller.

Den som snor parkering börjar i detta fallet att kissa om det inte framgick så tydligt.

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Nej det började med att du var långsammare än den andre inget annat :tungan vem vet den hade kanske oxå kört runt i 20 min för att hitta en ruta och tog den han fick syn på. Om inte någon annan har börjat köra in i rutan så är det fritt fram att ta den. Skulle aldrig ta en ruta för någon som har börjat köra in utan då letar jag efter en annan. Du hade inte ens börjat köra in utan stod och väntade. Det är ingen pissetävling där stört blåsa vinner :rolleyes:

"Jag har hela tiden stått och blinkat höger två-tre rutor bort och väntat på att dom ska bli klara. Bilen backar ut och svänger bort från mig när den backar. Jag väntar då såklart på att bilen ska köra iväg och möta mig så jag kan parkera sedan. DOCK kommer det en gubbe från andra hållet. Han passar då på att ta min plats medans jag väntar på att bilen som ska åka passarar mig."

Som du själv skriver så står du still 2-3 rutor bort, när den andre parkerar sin bil.

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Vet inte om du riktigt har förstått hur det hela gick till.

När en bil ska lämna en ruta genom att backa ut så behöver den ju viss plats. Man kan ju inte ställa sig precis BAKOM heller. Utan med lite lugn i kroppen låter man chauffören som ska backa ut välja åt vilket håll den ska få backa ut åt. I det här fallet backar chauöffen ut från sin plats och BORT från mig. Det betyder ju oxå att chauffören sen måste lägga i ettan för att köra därifrån. Då brukar man oxå som parkerande bil VÄNTA på att den bilen som precis var parkerad ska åka iväg först, så kan man parkera sedan. Är vi överens så långt?

Brukar du stå PRECIS bakom backande bilar? :gnissla

Bifogat

• pskada.JPG
    pskada.JPG
    16.4 KB · Visningar: 29

Gabor

Guest

När en bil ska lämna en ruta genom att backa ut så behöver den ju viss plats. Man kan ju inte ställa sig precis BAKOM heller. Utan med lite lugn i kroppen låter man chauffören som ska backa ut välja åt vilket håll den ska få backa ut åt. I det här fallet backar chauöffen ut från sin plats och BORT från mig. Det betyder ju oxå att chauffören sen måste lägga i ettan för att köra därifrån. Då brukar man oxå som parkerande bil VÄNTA på att den bilen som precis var parkerad ska åka iväg först, så kan man parkera sedan. Är vi överens så långt?

Du bor i STORSTAD och har fortfarande inte lärt dig att parkera...jösses....:D.
Du var inte tydlig nog...du kunde gott ha kört längre fram redan när han backade ut....
Den som tog din parkering , han såg nog inte ens dig i det läget.. jag hade gjort likadant.. stå å torrvänta på att ta platsen, du skulle ha kört in framför snubben, så gör nog de flesta som har haft körkort ett tag....

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Du bor i STORSTAD och har fortfarande inte lärt dig att parkera...jösses....:D.
Du var inte tydlig nog...du kunde gott ha kört längre fram redan när han backade ut....
Den som tog din parkering , han såg nog inte ens dig i det läget.. jag hade gjort likadant.. stå å torrvänta på att ta platsen, du skulle ha kört in framför snubben, så gör nog de flesta som har haft körkort ett tag....

Men en del backar ju inte ens så långt att man KAN köra in bilen medans den andra lägger i ettan. Buffar du bort den bilen då?

Sen hände detta inte i en STORSTAD. Här har vi vett att förstå om någon annan väntar på en parkering. Den som snodde min plats kom från Värnamo. Verkar ju vara ni utbölingar som INTE vet hur man ska parkera.

Gabor

Guest
Men en del backar ju inte ens så långt att man KAN köra in bilen medans den andra lägger i ettan. Buffar du bort den bilen då?

Sen hände detta inte i en STORSTAD. Här har vi vett att förstå om någon annan väntar på en parkering. Den som snodde min plats kom från Värnamo. Verkar ju vara ni utbölingar som INTE vet hur man ska parkera.

men spå var inte fallet nu , eller hur...

Utböling , tja , det var visst du som var på vift alltså...värnamo...:Bugar

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4

Helt seriöst - var kommer mindervärdeskomplex in i bilden? Handlar det inte om vett & etikett (kanske något du bör kolla upp innebörden av). Jag har vid otaliga tillfällen stått & väntat på lediga p-platser och bara mött ödmjuka människor som sett mig vänta och respekterat att jag har förtur till första lediga plats. Självklart har jag agerat lika mot andra. Är det djungelns lag som gäller på p-platser förstår jag inte varför du inte applicerar det i vanliga kösystem med. Så jävla kul är det inte att stå & vänta 10-15 minuter på en plats för att sen se en sån som du glida in på parkeringen & tränga sig förbi.

Gabor

Guest
Helt seriöst - var kommer mindervärdeskomplex in i bilden? Handlar det inte om vett & etikett (kanske något du bör kolla upp innebörden av). Jag har vid otaliga tillfällen stått & väntat på lediga p-platser och bara mött ödmjuka människor som sett mig vänta och respekterat att jag har förtur till första lediga plats. Självklart har jag agerat lika mot andra. Är det djungelns lag som gäller på p-platser förstår jag inte varför du inte applicerar det i vanliga kösystem med. Så jävla kul är det inte att stå & vänta 10-15 minuter på en plats för att sen se en sån som du glida in på parkeringen & tränga sig förbi.

Mn lär sig av andra i trafiken, bara följa strömmen, :yoparty, älskar storstäder och deras trafikkultur...:D

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions

Artighet straffar sig i trafiken...

Hade själv lagt mig till höger, när snubben backar ut så har man möjlighet att blockera den andra bilen, sen är det bara och backa in den o parkera när man finner det lämpligt.

Att fjolla och vänta funkar inte. Folk är ofta skitstövlar när det kommer till parkering.

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra

För du inser inte vilka du kan ha och göra med där ute. Kör du själv djungelns lag så får du acceptera att det kanske finns större gorillor som även kör djungelns lag, men med en lite andra knep.

Detta beteende har jag sett hos ett par kvinnor, ofta har de stått i dörren eller jobbat som polis. Trotts att jag ogillar våld mot kvinnor så har jag garvat rätt rejält när dessa stödiga brudar trampar på fel snubbes tår och får sig en rejäl omgång. Men kaxa vidare du ute på p-platserna, det kanske beror på din mindrevärdes komplex, att du som brud vill visa att du min sam också kan vara lika tuff som tuffingarna.

Pissa, inte visa hänsyn och respekt, trampa på tår m.m. kalla det vad du vill, det är ändå fel. Vissa människor är inte tuffa, de är bara dumma för att veta sitt bästa.

Last edited:

Gabor

Guest
Det var inte i Värnamo heller. Ullared :rolleyes:

Vad ska du dit å göra ?? Det är tydligen som att hamna i ett inbördeskrig i asien , varje dag, helt enligt en busschaffis som kör dit varje vecka...:D

jaja, så där skulle en storstadsbo " ALDRIG "göra...:rolleyes:

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...