Man kan tro att ni två aldrig har upplevt en fullproppad parkering. Bor inte så centralt och åker aldrig bil till något stort evenemang?
FÖR hade ni letat perkeringsplats i mer än 10 minuter så börjar man tröttna. Man har redan varit tvåa på bollen några gånger och tålamodet börjar ta slut. Man vet att det ser likadant ut på alla parkeringar i närheten så det är ingen ide att åka vidare.
Till slut hittar ni någon som ska åka. Det tar sin tid för denne att packa in sina påsar. Leta upp sina nycklar. Starta bilen. Ställa in radion. Fixa med backspegeln och till slut börjar bilen rull ut från sin plats. Själv står du där och blinkar för att visa att du "köat" för att få just denna platsen. Bilen som till slut backar ut, backar ut från och kör iväg mot och förbi dig. Under tiden kommer någon annan och kör in på platsen. Då hade ni såklart skrattat till lite för er själva och tänkt,
Guud vilken tur den där andra hade som kom till parkeringen med en sådan tajming. Bara att börja om från början. Gäller det en "vanlig" parkering så bryr man sig ju inte. Men när det är knastrångt.
Tror inte en sekund på att ni inte hade brytt er. Däremot blir man ju konfundersam på hur långt på landet ni bor, är det ens i Sverige?
Så jävla kul är det inte att leta reda på en ny plats i kanske 20 minuter. Isf. föreslår jag er att börja volontärjobba och gå med i frälsis.
Eller så får ni stanna kvar ute på landet där kor på vägen är det värsta att reta upp sig på.
Äsche, då kan dom ju se var jag bor och parkerar min bil