PBR goes Sweden Rock -06?

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
fan, vilka vänner man har....man blir ju alldeles rörd.
Framdäcken kommer flygandes från alla håll o kanter.
Ett billigt bakdäck ska väl inte va omöjligt att få tag på heller.

Så nu är vi på G igen

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
OK, vad tror ni om touring-projektet SRF?

Jag jobbar till två på fredag (9/6), sedan måste jag hem och packa hojen mm. Kan vara resklar framåt 4-tiden kanske? Jag och kompisen Mathias (som var med på SH-festen, med ZZR1100:an) tänkte väl börja dra oss neråt så smått sedan om vi inte får några andra förslag.

Newstead och Stefan, hur ser det ut för er?

Upptäckte till min fasa igår att förbokningen av tältplats till MC-campingen har stängt, "och nu är det först till kvarn som gäller". Känns ju jättbra, när man kommer ner mitt i festivalen. Får väl bli lite vilda västern antar jag. Finns väl någon baja maja man kan sova i eller nåt. :3freak

Någon som vet hur det funkar med stora festivalcampingen? Får man stå där med hoj?

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag ska byta bakdäck nån eftermiddag nästa vecka, och på fredagen slutar jag senast kl10 sen ska jag väl sova ett par timmar men vid fyra ska man väl ha vaknat till igen.

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
Kjelle skrev:
2208341 OK, vad tror ni om touring-projektet SRF?

Jag jobbar till två på fredag (9/6), sedan måste jag hem och packa hojen mm. Kan vara resklar framåt 4-tiden kanske? Jag och kompisen Mathias (som var med på SH-festen, med ZZR1100:an) tänkte väl börja dra oss neråt så smått sedan om vi inte får några andra förslag.

Newstead och Stefan, hur ser det ut för er?

Upptäckte till min fasa igår att förbokningen av tältplats till MC-campingen har stängt, "och nu är det först till kvarn som gäller". Känns ju jättbra, när man kommer ner mitt i festivalen. Får väl bli lite vilda västern antar jag. Finns väl någon baja maja man kan sova i eller nåt. :3freak

Någon som vet hur det funkar med stora festivalcampingen? Får man stå där med hoj?

Har inte kollat vad som innebär med festivalcampingen, men är det griscampingen (fd. fricampningen) vi pratar om så är fordon inte tillåtet.
Det fanns dock två campingar till som tilllät fordon förra året, men det är ju inte så kul att ha hojarna ståendes där det inte är inhägnat.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jag säger bara *¤*#&#*&/38 holländare! Efter fyra veckors väntan på delar har jag fått ett besked från dom att dom saknar en av delarna och den får dom inte hem förrän i slutet av JULI! Hade dom inte kunnat kläckt ur sig det lite tidigare?
Nu får det kosta vad det kosta vill så jag ska höra med Carlbarks på måndag om dom hinner få fram grejer i veckan, annars blir jag tvungen att ta tåg ner. En resa på drygt fem timmar, med tre byten och som går lös på 1400:- ToR :huvet

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
newstead skrev:
2209979 Jag säger bara *¤*#&#*&/38 holländare! Efter fyra veckors väntan på delar har jag fått ett besked från dom att dom saknar en av delarna och den får dom inte hem förrän i slutet av JULI! Hade dom inte kunnat kläckt ur sig det lite tidigare?
Nu får det kosta vad det kosta vill så jag ska höra med Carlbarks på måndag om dom hinner få fram grejer i veckan, annars blir jag tvungen att ta tåg ner. En resa på drygt fem timmar, med tre byten och som går lös på 1400:- ToR :huvet

Låna en hoj av någon??

rainman skrev:
2209748 Har inte kollat vad som innebär med festivalcampingen, men är det griscampingen (fd. fricampningen) vi pratar om så är fordon inte tillåtet.
Det fanns dock två campingar till som tilllät fordon förra året, men det är ju inte så kul att ha hojarna ståendes där det inte är inhägnat.

Antar att det är den jag menar. "Griscampingen"? Låter ju lovande...

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
Kjelle skrev:
2214443 Låna en hoj av någon??

Antar att det är den jag menar. "Griscampingen"? Låter ju lovande...

Med tanke på att de förra åren har den vart på ett gärde som inte är direkt fint och klientelet är sånna som föredrar det billigaste alternativet så... Ganska många fjortisar och drägg där.
Men det är ju bara en eller två nätter för er så, vi bodde där från ons-sön förra året, det vart ju inte renare ju längre tiden gick, lite regn är nästan bara trevligt ibland.

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kommer Newstead få ihop sin hoj? :gnissla
Hittar vi en camping? :va
Har Stefan nån sovsäck? :confused:
Har vi ett tält att bo i? :gnissla
Vilken väg är närmast? :va

Följ den spännande upplösningen här på sporthoj.com

:corn :corn :corn :corn :corn

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kjelle skrev:
2214443 Låna en hoj av någon??
...
Ja tack!! Nån som har en över?
Dockan kanske http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2202367&postcount=1
:gnissla

Stefan skrev:
2214785 Kommer Newstead få ihop sin hoj? :gnissla

Kan lägga till en fråga till...
Har newstead nån sovsäck? :va

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såg nyss en flerdygnsprognos på tvn o de ser ut som de ska bli riktigt varmt o gött till helgen, uppehåll o stora solar över nästan hela landet.

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Stefan skrev:
2214785 Kommer Newstead få ihop sin hoj? :gnissla

Camping - Vete faan, men det ger sig nog. "Griscampingen" låter ju mysig.
Sovsäck - Kan Stefan få låna en om han inte har någon.
Tält - Får ni fixa själva. Jag har ett 2 1/2-manna till mig och Mathias. Mer mys än så undanber jag mig.
Väg - Är det inte bara att sikta snett neråt vänster och gasa?

Möjligen får vi en följebil. Mathias har en meniskskada som väntar på op, och han är osäker på om han pallar 40 mil på hoj, dessutom har han inte startat upp ZZR:en än, så vi får se om den är villig först. Han ska försöka få igång hojen och köra en sväng, så bestämmer han sig om hoj eller inte sedan.

OM han åker bil finns det alltså plats för tält, sovsäckar mm och vid behov Newstead. Som sagt, fortsättning följer.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kjelle skrev:
2219078 ...OM han åker bil finns det alltså plats för tält, sovsäckar mm och vid behov Newstead. Som sagt, fortsättning följer.
Det vore inte helt fel om han skulle åka bil... jag får INTE ihop hojen tills på fredag för jag har inte alla delar än och dessutom måste jag besikta skrället :mad:

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det borde lösa sig med tält o sovsäck, ska hem till farsan o leta i gömmorna i morgon, jag vet att det finns grejer.....nånstans

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
newstead skrev:
2219836 Det vore inte helt fel om han skulle åka bil... jag får INTE ihop hojen tills på fredag för jag har inte alla delar än och dessutom måste jag besikta skrället :mad:

Skall jaga besked om det under dagen (torsdag). Återkommer.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
newstead skrev:
2219836 Det vore inte helt fel om han skulle åka bil... jag får INTE ihop hojen tills på fredag för jag har inte alla delar än och dessutom måste jag besikta skrället :mad:
Du kan få låna min husqvarna om du vill. :hihi

Kjelle skrev:
2219078 Camping - Vete faan, men det ger sig nog. "Griscampingen" låter ju mysig.
Sovsäck - Kan Stefan få låna en om han inte har någon.
Tält - Får ni fixa själva. Jag har ett 2 1/2-manna till mig och Mathias. Mer mys än så undanber jag mig.
Väg - Är det inte bara att sikta snett neråt vänster och gasa?

Möjligen får vi en följebil. Mathias har en meniskskada som väntar på op, och han är osäker på om han pallar 40 mil på hoj, dessutom har han inte startat upp ZZR:en än, så vi får se om den är villig först. Han ska försöka få igång hojen och köra en sväng, så bestämmer han sig om hoj eller inte sedan.

OM han åker bil finns det alltså plats för tält, sovsäckar mm och vid behov Newstead. Som sagt, fortsättning följer.

Vilket gubbgäng alltså :hihi :rofl

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Ser ut som om det inte blir någon följebil, gamm-ZZR:en verkar ha mullrat igång snällt. Fortsätter alltså med planen som tidigare, men take off mot Sölvesborg från Ö-o runt 4-snåret. Ska vi ses vid Eurostop eller något sånt?

Och Dockan; Vi (några av oss alltså, inte Stefan) kanske är gamla, halta och lytta, men vi HAR fungerande hojar, och vi SKA åka till SRF och lyssna på vacker hård musik och dricka öl. Vad ska du göra i helgen? :7peta :död

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hur fan får man med sig både tält, sovsäck o en skvätt öl på en hoj???
Och vill man inte gå i skinnställ hela helgen kanske man skulle ha med ett ombyte av nått slag också.
Nån som har en släpkärra passande en R1a???

Jaja, de löser sig på någe sätt. Jag går o knyter mig nu så hörs vi när jag vaknar framåt eftermiddagen.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka