Peka aldrig finger åt amerikanska polisen!!!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Gixxer-Anders skrev:
Du skojar?

Har full förståelse för polisen i det här fallet. Han blir ju naturligtvis rädd när en dåre kommer fram till honom och plötsligt slänger upp nävarna i hans anskite.
Kunde ju lika gärna vart en dåre med kniv eller pistol, eller hur?

Ja eller hur? En blind idiot skulle möjligtvis inte se skillnad, det här är en yrkesman.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Domifuling skrev:
Totalt sett så var det en hit, men folk låter detaljer som ett skott påverkar hur helheten löste sig.

Jovisst var det en hit totalt sett, hundratals bilar och butiker sönderslagna. tiotals poliser och "vanligt folk" misshandlade, en person skjuten. Hur i helvete får du det till en hit? Hur motiverar du det? Vad var det polisen lyckades med?

Hade polisen varit ordentligt förberedda och utrustade hade skadegörelsen och förödelsen blivit minimal jämfört med vad den blev.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Du verkar missa den lilla detaljen att det inte var polisen som slog sönder något. Otroligt lågt att om och om igen kritisera de som mötte dessa galningar utan att nämna något om "demonstranterna". Hur någon kan fokusera på polisens insats efter att ha sett hur det var är för mig obegripligt. Jag är tacksam att de klev ut i den där mobben och det borde du vara också.

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Chris Ash skrev:
Jovisst var det en hit totalt sett, hundratals bilar och butiker sönderslagna. tiotals poliser och "vanligt folk" misshandlade, en person skjuten. Hur i helvete får du det till en hit? Hur motiverar du det? Vad var det polisen lyckades med?

Hade polisen varit ordentligt förberedda och utrustade hade skadegörelsen och förödelsen blivit minimal jämfört med vad den blev.

Han som blev skjuten kunde ju knappast väntat sig något annat, han jobbade rätt hårt för det. Att polisen inte var bättre förberedd beror väl på att en så här "extrem" händelse inte inträffat tidigare. Vi har väl för dålig tradition av att använda vattenkanoner och tårgas på gatorna i Sverige, det är vad jag tänker på när det gäller förberedelser.

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
Chris Ash skrev:

Lasta nu inte polisen för vad idioterna som kastade sten gjorde. Polisen ryckte in när det spårade ur och fick stop på skiten. Att man inte kunde förebygga en sådan händelse har inget med polisen att göra utan snarare med staten.

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Chris Ash skrev:
Allvarligt talat, ni som försvarar polisens agerande, gör ni det för att provocera eller har ni otur när ni tänker?

En polisman som har rätten att bruka våld som en del av sin yrkesroll bör väl för djävulen inte kunna provoceras av att någon räcker finger åt honom? Han börjar slå besinningslöst på en uppenbart harmlös tönt som fjantar sig, helt oförsvarbart! En polis har stora befogenheter men också ett jävligt stort ansvar. Att kunna hålla huvudet kallt och inte låta sig provoceras av struntsaker är självklara krav,sådana kålhuvuden ska sorteras bort redan innan man kommer in på polishögskolan, om jag åker dit för fortkörning eller pissar i Helsingborgs hamn på fyllan vill jag inte bli brutalt misshandlad, vem vill ha en sådan poliskår?

Ett klockrent exempel på när våld absolut INTE är befogat!

Jag kan ju inte vara säker, men tror inte att han gått på polishögskolan.

CHROLO

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
von reisen skrev:
Han som blev skjuten kunde ju knappast väntat sig något annat, han jobbade rätt hårt för det. Att polisen inte var bättre förberedd beror väl på att en så här "extrem" händelse inte inträffat tidigare. Vi har väl för dålig tradition av att använda vattenkanoner och tårgas på gatorna i Sverige, det är vad jag tänker på när det gäller förberedelser.

I Sverige finns inga vattenkanoner. Tårgas får inte användas utomhus.

CHROLO

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Chris Ash skrev:
Man kan diskutera huruvida polisen gör rätt eller fel men nog är det bra att deras användande av vapen granskas och utreds? Det motsatta förhållandet skrämmer mig.....

Håller med om att polisens vapenanvändning måste tåla granskning.

Det kan dock kännas lite märkligt när jag i min yrkesroll jag inte bara har rätt att utöva våld, utan faktiskt även är skyldig att göra det i vissa situationer. Med automatik blir jag då brottsmisstänkt och drabbas av diverse påföljder trots att den utredning som påbörjas inte kommit fram till att jag gjort något jag kan lastas för. Det föder knappast handlingkraft.
:confused:

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
CHROLO skrev:
I Sverige finns inga vattenkanoner. Tårgas får inte användas utomhus.

Bra med lite fakta. Då kan man inte arrangera tillställningar som kräver sådan utrustning heller. :D

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ninjaboy skrev:
Du verkar missa den lilla detaljen att det inte var polisen som slog sönder något. Otroligt lågt att om och om igen kritisera de som mötte dessa galningar utan att nämna något om "demonstranterna". Hur någon kan fokusera på polisens insats efter att ha sett hur det var är för mig obegripligt. Jag är tacksam att de klev ut i den där mobben och det borde du vara också.

Är det inte polisens jobb att stoppa dem? På vilket sätt ska jag kritisera demonstranterna? Att de inte kastade tilräckligt mycket? Tycker de är under all kritik.

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
Chris Ash skrev:
Är det inte polisens jobb att stoppa dem? På vilket sätt ska jag kritisera demonstranterna? Att de inte kastade tilräckligt mycket? Tycker de är under all kritik.

Snacka om att märka ord, är du så otroligt funtad eller gör du dig till chris ash?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Alla är tuffa vid tangentbordet, särskilt studenter som egentligen inte har någon erfarenhet alls men gärna vill mästra alla i alla ämnen. Har du några riktiga vänner Chris? Eller kan du uppföra dig IRL?

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Ninjaboy skrev:
Alla är tuffa vid tangentbordet, särskilt studenter som egentligen inte har någon erfarenhet alls men gärna vill mästra alla i alla ämnen. Har du några riktiga vänner Chris? Eller kan du uppföra dig IRL?
Blir det stryk nu?:lol

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Domifuling skrev:
Snacka om att märka ord, är du så otroligt funtad eller gör du dig till chris ash?
Det korrekta sättet att använda ordet funtad torde vara
"Hur fan är du funtad igentligen?"
"Du är verkligen inte normalt funtad"

Rikardo

First Gear Pinned Member
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
YZ 250 -08, CRF 50
YES! old news is so exciting!!!!! vet ni hur gammal den där är?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ninjaboy skrev:

Japp så brukar det heta när snorvalparna sticker upp! Har de ingen hyfs längre? Vet de inte att de ska hålla sig på sin plats och att vi äldre vet bäst? De går ju bara i skolan och där lär man sig ju ingenting av den hårda verkligheten som vi genomlever dag ut och dag in, för att inte tala om vår erfarenhet som gör att vi kan uttala oss tvärsäkert i alla frågor trots att vi egentligen inte vet ett skit och varken har underbyggande fakta eller relevanta kunskaper i sakfrågan.

Så, skippa pensionärsattityden nu.....

Jag tycker bara att det är konstigt att man inte kan kritisera polisen angående händelserna i Göteborg. Däremot går det utmärkt att kritisera psykvård och kriminalvård när någon galning rymmer eller hugger ner en unge. Det är ju brottslingens fel? Eller hur var det? Hur ska jag kunna kritisera någon annan?

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Miss_Orchidee skrev:
Kul klipp,.... :hihi (stackars kille, men vafan han får skylla sig själv) :hihi
tycker du verkligen att han förtjänar att bli nerslagen med bosses batong :va
nästa gång en tjej gör så ska jag fan köra över henne.. hon får ju skylla sig själv om man säger :hihi

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA