Peka aldrig finger åt amerikanska polisen!!!

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Den där är fejk, polisen i filmen är en vän till de två grabbarna och allt var uppgjort i förväg, de gick själva ut på ett internetforum och erkände sin lilla bluff.

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
sandstream skrev:
Japp, en batong i nyllet borde de få!

Med tanke på att det är i USA förstår jag polisens agerande, här i Sverige kanske de skulle agera annorlunda.

Här i landet skulle berörd konstapel lugnt förklara att det inte är väluppfostrat att peka, om man inte använder hela handen.
Sen skulle han med dagisfrökenblick upplysa den unge mannen om att det faktiskt kan leda till böter för förargelseväckande beteende...... :huvet
Where´s the balls in that!!.... :tungan

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha XSR900
KalleBalik skrev:
Den där är fejk, polisen i filmen är en vän till de två grabbarna och allt var uppgjort i förväg, de gick själva ut på ett internetforum och erkände sin lilla bluff.

Då var den här tråden död! :banana

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
KalleBalik skrev:

Ingen anledning att hetsa upp sig till max alltså... :D

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
KalleBalik skrev:
Jo, det såg man ju direkt, han såg vänlig ut på något sätt.

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
Allvarligt talat, ni som försvarar polisens agerande, gör ni det för att provocera eller har ni otur när ni tänker?...
Självklart är det inte rätt att spöa skiten ur någon för det som hände i filmen (som för övrigt tydligen är fejk).

Jag har varit i New York och L.A och lyckats undvika de värsta kvarteren men att jobba som polis där skulle jag inte vilja göra. Risken att dö pga att någon jävla cracktomte får frispel är rätt stor, så om de verkar lite nerviga har jag förståelse.

Om någon slänger sten på en polis, som i GBG för några år sedan, har jag dock inga problem med att de eliminerar hotet genom att ge puckot en batong i ansiktet.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
rätt old men rätt kul...

"kom igen.. va kan han göra lixom?"

*BANG*

han kunde veva med batongen ;)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sandstream skrev:
Om någon slänger sten på en polis, som i GBG för några år sedan, har jag dock inga problem med att de eliminerar hotet genom att ge puckot en batong i ansiktet.

Precis, det är för djävligt att polisen fortfarande är under utredning för det där, utan några modiga poliser hade väl hela Göteborg gått åt. I andra länder där samma sak skett av samma slödder har det knappast ifrågasatts att myndigheterna försöker göra något åt det.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ninjaboy skrev:
Precis, det är för djävligt att polisen fortfarande är under utredning för det där, utan några modiga poliser hade väl hela Göteborg gått åt. I andra länder där samma sak skett av samma slödder har det knappast ifrågasatts att myndigheterna försöker göra något åt det.

Nja... Kan ju gå till överdrift *thailand*

Men va fan. Inte ska de bara se på. VEVA PÅ!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ninjaboy skrev:

Man kan diskutera huruvida polisen gör rätt eller fel men nog är det bra att deras användande av vapen granskas och utreds? Det motsatta förhållandet skrämmer mig.....

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Chris Ash skrev:
Man kan diskutera huruvida polisen gör rätt eller fel men nog är det bra att deras användande av vapen granskas och utreds? Det motsatta förhållandet skrämmer mig.....

Klart det ska utredas vid tveksamma skjutningar t ex. Vi har ju dock alla sett bilder från tumultet i Göteborg och jag har inga betänkligheter över vad polisen gjorde. Det måste ha varit fruktansvärt att stå som mänskliga sköldar i en sådan mobb.

Loader

Nu går vi mot ljusare tider
Gick med
1 Jun 2003
Hoj
Bülldog
Ninjaboy skrev:

Det är mycket bra att polisen fortfarande är under utredning för det här. Nån måste ställas till svars för det som hände. Allt från dom puckona som sköt på människor till dom högsta hönsen som höll i operationen.
I andra länder ställer man inte upp en köttmur med inkallade närpoliser från diverse småkommuner vid såna här drabbningar. Man använder sig av utbildad kompetent personal som har den utrustning som stunden kräver. Gör man som dom gjorde i Göteborg, dvs kallar in snutar som bara har sett liknande situationer på film då händer det som hände. Utan dom idiotiska besluten som togs av inkompetent personal hade det förmodligen inte kostat hälften så mycket som det gjorde, vare sig för skattebetalare eller dom företagare som fick egendom förstörd.

Last edited:

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
eus skrev:
Ja du, bra mycket mer balls än att spöa skiten ur honom

Notera: :tungan
Självklart är det mycket mera "manligt" värdigt osvosv att tillrättavisa den förtappade ungdom som har som hobby att reta upp ordningsmakten med div pojkstreck som dom förevigar på film och sprider på internet.

Men jag anser ändå att den svenska polisen är "mjäkig". Och nu ger jag mig inte på Poliserna utan systemet som hindrar dem från att göra sitt jobb på bästa sätt och kunna hindra brottslingar med det medel som krävs, beroende på situation förstås.
Det verkar vara lite för mycket: Hmm vi kan ju inte skada den förrymda pedofil mördar idioten som sålt knark till barn när vi griper honom, men om vi använder dom här sugploppspilarna och handbojor inlindade i päls så borde han inte ta nån skada.
Istället för: Polis!!! Halt!! Stanna i lagens namn!!! PANG!! i knät!!.

Lev väl bröder och systrar/ Miller

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...