PRS
Medlem
- Gick med
- 14 May 2021
- Hoj
- -
Jag hoj pendlar under tiden det är isfritt, ~2000 mil/år. Ofta landsväg, men ibland motorväg. Orkar inte hålla på att vårda kedjan, så jag funderar på att köpa mig något med kardan. Funderar på en Super Tenere 2014- eller kanske en BMW R1200RS eller R1250 RS. Men det måste finnas någon hoj jag faktiskt vill ha, inte bara kan acceptera...
Min kravlista:
1. Kardandrift
2. Kåpa som skyddar jackan från den värsta skiten (orkar inte tvätta jackan ofta).
3. Finns inget tak för pris, men det måste bli en vettig kostnad/år.
4. ABS (jepp det är fegt, men det är nice till vardags)
5. Bra kvalitet så jag kan få många mil ur den.
6. Jag kör idag en KTM 890 adventure R (som jag troligen kommer behålla). Så något som inte är alldeles för "nära", om det går att undvika.
7. Jag är lång, 1,95. Måste sitta iaf acceptabelt, perfekt kan jag bara drömma om...
8. Bra strålkastare, kör alldeles för ofta i mörker.
9. Tillräckligt mycket effekt och vrid för aldrig behöva oroa mig för en omkörning på en vältrafikerad 80-väg.
Så vad skall jag köra till jobbet?
Min kravlista:
1. Kardandrift
2. Kåpa som skyddar jackan från den värsta skiten (orkar inte tvätta jackan ofta).
3. Finns inget tak för pris, men det måste bli en vettig kostnad/år.
4. ABS (jepp det är fegt, men det är nice till vardags)
5. Bra kvalitet så jag kan få många mil ur den.
6. Jag kör idag en KTM 890 adventure R (som jag troligen kommer behålla). Så något som inte är alldeles för "nära", om det går att undvika.
7. Jag är lång, 1,95. Måste sitta iaf acceptabelt, perfekt kan jag bara drömma om...
8. Bra strålkastare, kör alldeles för ofta i mörker.
9. Tillräckligt mycket effekt och vrid för aldrig behöva oroa mig för en omkörning på en vältrafikerad 80-väg.
Så vad skall jag köra till jobbet?