Bonzo
Trying real hard to be the shepherd
Om man tycker att det är fusk att ha en motor så borde man väl rimligtvis undvika allt som har motor så långt det går ? (inkl moped, motorcykel och bil)
Fast det har jag väl aldrig sagt?
Om man tycker att det är fusk att ha en motor så borde man väl rimligtvis undvika allt som har motor så långt det går ? (inkl moped, motorcykel och bil)
Norsjö shopper.
Uppfyller alla krav om du nu fortfarande tvekar gällande en vespa.
..utom att den inte får köra på motorväg..
Har en 125cc, i stort sett en förvuxen EU-moppe.
Kalas i stan när vi har bilfientliga lokalpolitiker.
2dl/mil, kan parkeras nästan varsomhelst och kostar pga ålder nästan inget att försäkra.
Minns i somras när det pga vägarbeten var 2 mil kö genom stan, då kändes vägrenen som en privat motorväg....
Det är det väl inte i USA heller ?
Reglerna är inte samma i alla delstater, men verkar som att i större delen av USA så är det elmotor på upp till 750W som får hjälpa till i upp till 20Mph som gäller.
Har man flera tusen watt så är det bara för "off road use".
Vilket också skiljer sig från Sverige.
250W cyklarna får man väl använda var som helst som en vanlig cykel får användas.
Men något kraftigare än det, oavsett el eller förbränningsmotor får nästan inte användas alls utanför väg.
Beror väl främst på årstid. Sommaren och ur motionssynpunkt är väl cykeln bäst. Men vintertid liksom rent allmänt om man ska frakta med sig veckohandeln från stormarknaden hem så är väl nästan bilen ett måste.
Jo, jag åker själv väldigt ofta med ryggsäck eftersom jag inte har några packväskor på hojen och visst småhandlar jag och packar i ryggan utan problem.Fast om man passerar mataffären på vägen hem så kan man ju handla varje dag, och packa i ryggan och ta med hem på cykeln.
Moped som pendlarfordon !?.Hur gott om tid har folk egentligen !?.
Typisk kommentar daterad år 2016 med underton stressad på väg att gå in i väggen.Moped som pendlarfordon !?.Hur gott om tid har folk egentligen !?.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|