Penguin goes racing!

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
JoS skrev:
Imponerande Penguin!

Du ser ut att ha lyckats med inredningen. Har du tänkt ut allt själv eller har du spionerat på dina medtävlare?

Hmm.. JAG har slitit/rivit/skruvat/skruvat/lyft/knuffat ur inredningen, gjort rent golv, tak o väggar, använt hårfön o fingrar o pillat bort alla klistermärken på utsidan, tänkt ut ungefär hur JAG skulle vilja göra och bollat idéerna med Pingu och min händige far, satt idéerna i verket och i sällskap med pappsen sågat, spikat, skruvat, måttat, borrat och ÄNTLIGEN, efter (1)svordom och mycket slit, har det börjat likna nåt!

Fast idag var Pingu riktigt duktig, han avbröt sitt :va och skruvade i tre skruvar, så micron ska stå stadigt! :banana

/ :näsblod

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Oups. :rodnar Sorry Anneli.

Du har varit väldigt duktig tycker jag. Jag tyckte väl att det var lite väl uttänkt för att komma ifrån Penguin. Heh...

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Anneli skrev:
Hmm.. JAG har slitit/rivit/skruvat/skruvat/lyft/knuffat ur inredningen, gjort rent golv, tak o väggar, använt hårfön o fingrar o pillat bort alla klistermärken på utsidan, tänkt ut ungefär hur JAG skulle vilja göra och bollat idéerna med Pingu och min händige far, satt idéerna i verket och i sällskap med pappsen sågat, spikat, skruvat, måttat, borrat och ÄNTLIGEN, efter (1)svordom och mycket slit, har det börjat likna nåt!

Fast idag var Pingu riktigt duktig, han avbröt sitt :va och skruvade i tre skruvar, så micron ska stå stadigt! :banana

Så duktig så... :pannkyss
Var får jag sova??? :)

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Anneli skrev:

Det låter vettigt att man ser till att micron står stadigt! Det är juh trots allt den allmäktige matmaskinen vi pratar om..

Bra jobbat.

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jag är jäkligt glad för din skull !!
Håller tummarna för dig den kommande säsongen
och hoppas att du slipper syna sandfollan.. :gnissla

Kamikaze kid skrev:
Så duktig så... :pannkyss
Var får jag sova??? :)
Sova, skulle inte du mecka... :D :hihi

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Mera!

Idag har det tillverkats framhjulsstöd som ska hålla hojarna på plats i bussen. Efter det provlastades det! :banana

PS! Anneli tillber racingguden på första bilden. :Bugar
:hihi

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    87.4 KB · Visningar: 83
  • 3.jpg
    3.jpg
    112.9 KB · Visningar: 60
  • 4.jpg
    4.jpg
    99.8 KB · Visningar: 69
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Penguin skrev:
Arbetet med rejsbussen fortskrider. :banana

Eftersom bussen ska fungera både som transportbuss och boende så sitter nu nedfällbara (och borttagbara) sängar på plats, med mellanskiva som även fungerar som lastramp. En uppfällbar (så att man slipper slå i huvudet mer än nödvändigt) hylla har monterats över verktygsskåpet i fram, samt korgar och krokar finns nu på plats. Fästen till mikrovågsugn är också klart!

1. Sängarna nerfällda med mellanskiva, bäddmadrass och mysbelysning tillkommer. :trött

2. Mellanskivan funkar även som lastramp.

3. Allt uppfällt och undanstoppat, klart för lastning.

4. Hylla, skåp, korgar och eluttag finnes.

5. Fiiina fästöglor ska hålla hojarna på plats.

6. Inte så mycket grovjobb kvar!

Såg bra ut. Ska ni sova i bussen kan det vara en bra ide med en ventil på taket så det kommer in lite luft. Inte dumt med en fläkt också. Sen är det bara att bygga ett schysst takräcke och en stege upp. Så slipper ni packa allt i bussen.

Ja just det det var en Ford så lufthål i plåten brukar komma automatiskt :tungan

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
WestW skrev:
Såg bra ut. Ska ni sova i bussen kan det vara en bra ide med en ventil på taket så det kommer in lite luft. Inte dumt med en fläkt också. Sen är det bara att bygga ett schysst takräcke och en stege upp. Så slipper ni packa allt i bussen.

Ja just det det var en Ford så lufthål i plåten brukar komma automatiskt :tungan

Precis..

På mitt rejs släp som jag sov i under riktiga budget normer hadde jag en ventil med solcells fläkt...
Funkade kanon när solen gick upp så man slapp värmeslag...

Men det kanske ska sitta en eldriven som man kan slå på ordentligt efter Mickro värmd ärtsoppa! :3freak :fart :ajjabajja

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Sicken jävla lyxsatsning. Rejsbussen fixad innan du ens köpt däck till hojen. Posörvarning på det.....

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Då var det dags igen då....

Ikväll bär det av ner till Anderstorp för A-Racing, för två dagars träningsläger samt den första SM-deltävlingen. Ska bli spännande att köra, minst sagt. Ny bana, andra gången på hojen och knappt plusgrader ute...

Wish me luck. :gnissla

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
Penguin skrev:

*Sparkiändalykten!*

Kommer själv tyvärr inte deltaga men skickar Gurra som påhejjare...
Ska visa honnom hur man pekar med hela handen först!

Vi kommer leverera en liten maskot som kommer stå som ett litet mål till förarna i teamet att få göra av med!
En liten gåva från era små mekaniker som inte gjort så stor nytta ännu! :banana

Känn ingen press bara! :hihi

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Penguin skrev:
Ikväll bär det av ner till Anderstorp för A-Racing, för två dagars träningsläger samt den första SM-deltävlingen. Ska bli spännande att köra, minst sagt. Ny bana, andra gången på hojen och knappt plusgrader ute...

Lycka till grabben! Vet att det kommer att gå bra för dig! Se till att ha roligt!

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Penguin skrev:

We wish you luck!

Lycka till som fan, och som kreuger sa, ha det jävligt skojj nu!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...