Penguin goes racing!

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Nu e jag packad och klar. Redo att åka till Anderstorp och frysa arselet av mig. Det var -5 imorse. :5sure

Frågan är vad stjärnföraren håller hus. :va

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Misstänker att Pingu kommer med racerapport såsmåningom! Ett par bilder sålänge.

Tack Gurra för hjälpen! :tummenupp

Bifogat

• PICT0013 kopia.jpg
    PICT0013 kopia.jpg
    91.4 KB · Visningar: 53
  • PICT0007 kopia.jpg
    PICT0007 kopia.jpg
    95.8 KB · Visningar: 41
  • PICT0012 kopia.jpg
    PICT0012 kopia.jpg
    97.3 KB · Visningar: 65

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
sandstream skrev:
Hur gick det för dig?

Oj! Tackar som frågar!
Jag körde två träningspass om dagen torsdag och fredag. Första passen bägge dagarna fick jag inte att stämma alls. De andra passen var mer givande, varav ett hade jag häng på en kille som körde i min ringa hastighet, vilket var riktigt roligt! Kommer inte riktigt överens med mig själv och hojens nya drevning. Men jag lär mig nog såsmåningom. :)

Har skrivit lite här också: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1353662#post1353662 :rolleyes:

/Anneli

sandstream

Guest
Anneli skrev:
Oj! Tackar som frågar!
Jag körde två träningspass om dagen torsdag och fredag...
Men du kör inte racen (kanske är en kvalgräns?)?`

Angående "kan han kan jag" (i inlägget som du länkade till) så tänkte jag samma sak i går på Rörken.
Vart passerade på rakan och tänkte "Jaha, kan man köra så fort fast det regnar" :va
2 sekunder senare brakade det till framför mig och där låg killen som körde om och hans fina Fireblade. :(

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
sandstream skrev:
Men du kör inte racen (kanske är en kvalgräns?)?`

..senare brakade det till framför mig och där låg killen som körde om och hans fina Fireblade. :(

Usch hoppas det gick bra trots allt!

På Anderstorp hade jag definitivt kvalat in. Den banan tar så pass många förare. På andra banor är det inte lika säkert.
Det finns flera anledningar till att jag inte kör, bl.a att jag inte hade råd, och att jag trodde mig vara för långsam och ovan på hoj och bana. Sen har jag även min nackskada som begränsar mig. Men jag kan säga att jag blev ruskigt sugen på att köra när det visade att killen jag körde ganska jämt med skulle starta! Men det kommer fler chanser och jag behöver ha lite mer träning först. :banana

sandstream

Guest
Anneli skrev:
På Anderstorp hade jag definitivt kvalat in. Den banan tar så pass många förare. På andra banor är det inte lika säkert.
Det finns flera anledningar till att jag inte kör, bl.a att jag inte hade råd, och att jag trodde mig vara för långsam och ovan på hoj och bana. Sen har jag även min nackskada som begränsar mig. Men jag kan säga att jag blev ruskigt sugen på att köra när det visade att killen jag körde ganska jämt med skulle starta! Men det kommer fler chanser och jag behöver ha lite mer träning först. :banana
Låter som att du har rätt inställning.
Lycka till :tummenupp

Ska ta mig till minst en SM-tävling i år och det är ju kul att känna igen nån :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...