Person med IQ under 10

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Visst han kunde öppna bildörren så över 20 borde han ha:mad:

Kort version: Gubbe blinkade med dimljus och sprutade spolarvätska på mig när jag låg bakom. Lyckades göra mig förbannad.

Kom åkandes på en 50 väg strax utanför ett bostadsområde (skulle lämna en sak hos mina föräldrar) så svänger jag av vägen i en t-korsning och en bil hamnar före mig. Där ligger jag och kör på ganska bra avstånd till bilen framför, så börjar den vanliga visan med att dom ska visa att dom fattat att jag har mitt helljus på.

Brukar nämnligen ha helljuset på när det är dagsljus för att jag skall synas lite extra.

Han börjar blinka med sitt dimljus och efter 5 blinkningar så blinkar jag tillbaka med helljuset för att visa att jag nu vet att det är på.

Alla vet att även om man ligger på bra avstånd får man den där duschen med spolarvätska om dom nu får för sig att göra det. Jo visst får han för sig att köra en grovrengöring av framrutan.

Jag vill då inte längre ligga bakom utan kör om honom och skakar på huvudet. (han ser skit sur ut)

Åker hem till mina föräldrar och lämnar en nyckeln, då slog det mig att det kanske kunde vara bra att förklara för honom att det faktiskt är ganska smart att ha sitt helljus på när man kör motorcykel.

Åker upp i backen och ser att han står på en tvärgata. Svänger in på gatan och ropar till gubben som då klivit ur bilen.

- Hej tänkte bara berätta varför jag hade mitt helljus på
-- Jo den där skiten ska vara av om du har en bil framför!
-Jo men när man kör motorcykel kan det vara bra att ha den på för att vara extra synlig.
-- Jo då kanske jag ska ha ha det tänt på min bil då.

bla bla bla

- Varför spolade du vatten på mig då?
-- Jag får ju göra rent mina rutor när jag vill, skiter väll om du ligger där. Vet du inte att man ska hålla avstånd?
- Jo men det är väll lite grisigt att trycka på med spolarvätskan.
Sen gick han in.
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Oj oj oj... liknande har väll hänt "oss alla":rolleyes:
Griniga gammgubbar som är sura för allt, fast vissa är helt enkelt bara idioter.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Ja, du hade väl kunnat slå av helljuset medans du låg bakom han, sen slått på det när du skulle köra om eller vart du nu skulle ta vägen.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Gubben har helt rätt, vad gnäller du om?

1) Självklart du ska slå av ditt hellyse om du ligger bakom en bil. Klart man kan ha helljuset på vid dagljus, jag gör likadant, men självklart slår jag av det om folk blinkar på mig, det betyder att man stör dem ju! Hur tänker du? :näsblod

2) Bilar får rengöra sin rutor precis när de vill. Vem är du att bli arg över det? Håll avstånd istället.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Gubben har helt rätt, vad gnäller du om?

1) Självklart du ska slå av ditt hellyse om du ligger bakom en bil. Klart man kan ha helljuset på vid dagljus, jag gör likadant, men självklart slår jag av det om folk blinkar på mig, det betyder att man stör dem ju! Hur tänker du? :näsblod

2) Bilar får rengöra sin rutor precis när de vill. Vem är du att bli arg över det? Håll avstånd istället.

Men det är ju sån skitgrej med ett helljus i backspeln i 30 sec. Varför ska jag slå av det och inte vara synlig för dom bilar som står på tvärgatorn?

Såklart att dom får göra rent sina rutor när dom känner för det men du fattar väll själv att han gjorde det i ren jävelskap. Har jag en motorcykel bakom mig när jag kör bil inte fan kör jag på med spolarvätskan då.
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Om du kör på 50väg så spelar det väl ingen roll om du har helljus på eller inte, där hinner man uppfatta att du faktiskt närmar dig. Det gör väl inget att en bilist tror att du är en moppedist i stan? En moppe framförs ju i 45-50km/h.
Helljusen i tätbebyggt tycker jag är förkastligt men klokt på landsväg.

För övrigt verkade gubben vara en sur***, så jag tyckte att det var bra att du körde ikapp i vilket fall o försökte föra en dialog istället för att sparka av hans backspegel DiREKCTt! Även om jag inte håller med ditt argument.

Mvh.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Suck..jag vet inte vem som är mest löjlig. :D

Gubben kunde väl sluta glo i backspegeln hela tiden, och du kunde definitivt bländat av.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Det var alltså du som var personen med iq-10?
Gubben hade alla rätt, du hade alla fel.
Lyckades du bli nersprejad så höll du inte bra avstånd.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Men det är ju sån skitgrej med ett helljus i backspeln i 30 sec. Varför ska jag slå av det och inte vara synlig för dom bilar som står på tvärgatorn?

Men nu får väl endå släppa hörnflaggan och komma in i matchen. Om han klagar på att ditt helljus stör hans körning så ska du givetvis slå av det direkt. Allt annat och du idiotförklarar dig själv. Det är du som spelar Balla Allan, inte han. På vilket sätt är du mer synlig för tvärstående fordon när ditt hellyse lyser rakt in i framförvarande bil?? Tanken med att tvärstående fordon ska se dig bättre pga helljuse gäller förstås när du kommer på långt håll. Du förstår väl för tusan att ditt hellyse inte spelar någon som helst roll när du har en bil framför dig?!

Såklart att dom får göra rent sina rutor när dom känner för det men du fattar väll själv att han gjorde det i ren jävelskap. Har jag en motorcykel bakom mig när jag kör bil inte fan kör jag på med spolarvätskan då.

Jag förstår inte problemet. Om du håller dig tre sekunder efter framförvarande bil får man knappast mycket spolarvätska på sig. Gillar du inte det så kan du hålla ytterligare avstånd. Du har absolut ingen som helst rätt att gå och gnälla på honom för att han rengör sina rutor.


Det är du som är den gnälliga gubben som inte fattar något, inte bilisten i fråga.


http://www.Mr_Helmut.justgotowned.com/
 
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Men nu får väl endå släppa hörnflaggan och komma in i matchen. Om han klagar på att ditt helljus stör hans körning så ska du givetvis slå av det direkt. Allt annat och du idiotförklarar dig själv. Det är du som spelar Balla Allan, inte han. På vilket sätt är du mer synlig för tvärstående fordon när ditt hellyse lyser rakt in i framförvarande bil?? Tanken med att tvärstående fordon ska se dig bättre pga helljuse gäller förstås när du kommer på långt håll. Du förstår väl för tusan att ditt hellyse inte spelar någon som helst roll när du har en bil framför dig?!



Jag förstår inte problemet. Om du håller dig tre sekunder efter framförvarande bil får man knappast mycket spolarvätska på sig. Gillar du inte det så kan du hålla ytterligare avstånd. Du har absolut ingen som helst rätt att gå och gnälla på honom för att han rengör sina rutor.


Det är du som är den gnälliga gubben som inte fattar något, inte bilisten i fråga.


http://www.Mr_Helmut.justgotowned.com/

Är det du som är grin-gubben upp i backen eller?:D

Släpp touringrutan och prova en motard så ska du se att du får spolarvätska på dig.

Hur du än vrider och vänder på det så är man alltid mer synlig när man har helljuset på, både för den framför och för den som ska svänga ut på tvärgatan. Helljuset om du inte märkt det har mera spridning och är lite riktad emot höger sida, visste du kanske inte?

Låt säga att vi körde i 70 på denna 50 väg , visst får man alltid spolarvätska på sig. Detta handlade inte om rengöring av rutan utan endast av jävelskap.

Min enda tanka med att åka till honom var att förklara för honom att det kan vara smart för motorcyklister att ha helljuset tänt. Att han beter sig verbalt och i trafiken som ett svin, aa det bjöd han själv på.

Hela dialogen är inte nedskriven.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Är det du som är grin-gubben upp i backen eller?

Nej, jag har inte varit i närheten av Karlstad de senaste åren. Dock har jag svårt för motorcyklister som tror att alla bilister är puckon och att vi på två hjul alltid har rätt.

Släpp touringrutan och prova en motard så ska du se att du får spolarvätska på dig.

Spelar ingen roll vad man kör för hoj. I 50-70 om du ligger på minst 3 sekunders avstånd (vilket du självklart ska eftersom du verkar vara så noga med säkerheten) så får du inte mycket spolarvätska på dig. Undantaget om bilens spridare är helt fel inställda.


Hur du än vrider och vänder på det så är man alltid mer synlig när man har helljuset på, både för den framför och för den som ska svänga ut på tvärgatan. Helljuset om du inte märkt det har mera spridning och är lite riktad emot höger sida, visste du kanske inte?

Jo, det vet jag absolut. Men det spelar ingen roll om du ligger efter en bil i 50-70 knutar. Skärp dig nu, du gör bort dig offentligt grabben. Du måste väl förstå att du stör hans körning när du ligger efter honom med helljuset på?!

Detta handlade inte om rengöring av rutan utan endast av jävelskap.

Det ska du ta och skita i. Han har rätt att spola sina fönster hur mycket han vill. Vakna upp och känn lukten av napalm i luften.

Min enda tanka med att åka till honom var att förklara för honom att det kan vara smart för motorcyklister att ha helljuset tänt.

Vår räddare har kommit. :D
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Nej, jag har inte varit i närheten av Karlstad de senaste åren. Dock har jag svårt för motorcyklister som tror att alla bilister är puckon och att vi på två hjul alltid har rätt.

Börjar dra egna slutsatser om mina åsikter gällande bilister? Kör själv flera tusen mil per år , vore väll dumt att kalla sig själv pucko?

Dinna argument är tunna som luft. Vet inte varför du skriver.
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Gubben har helt rätt, vad gnäller du om?

1) Självklart du ska slå av ditt hellyse om du ligger bakom en bil. Klart man kan ha helljuset på vid dagljus, jag gör likadant, men självklart slår jag av det om folk blinkar på mig, det betyder att man stör dem ju! Hur tänker du? :näsblod

2) Bilar får rengöra sin rutor precis när de vill. Vem är du att bli arg över det? Håll avstånd istället.

Kan inte annat än hålla med jag oxå. Om man är rädd att inte synas i trafiken kan man ju köpa en så där orange reflexväst, pungt.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Du kunde ha slagit av helljusen. Han kunde ha valt ett annat tillfälle att "rengöra rutan" på. Båda bidrog till att öka irritation hos den andre. Big whoop. Låt tråden dö.
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
1) Självklart du ska slå av ditt hellyse om du ligger bakom en bil. Klart man kan ha helljuset på vid dagljus, jag gör likadant, men självklart slår jag av det om folk blinkar på mig, det betyder att man stör dem ju! Hur tänker du? :näsblod
Nu blir jag nyfiken. Om en bilist är allmänt sur på motorcyklister och på något sätt skulle visa sitt missnöje för dig utan att du gjort något fel så skulle du alltså sluta åka motorcykel? Du stör ju uppenbarligen honom.

Jag menar inte att man ska låta bli att visa hänsyn, och jag tänker också två gånger innan jag väljer att ha helljuset på, men att man blint ska böja sig för alla som tycker något i trafiken tycker jag är bullshit. Något som kan rädda livet på en person kan mycket väl motivera ett mindre störningsmoment för någon annan. Annars skulle vi ju inte ha helljus på natten heller eftersom det ofta medför en störning för mötande bil innan folk hunnit blända av.

2) Bilar får rengöra sin rutor precis när de vill. Vem är du att bli arg över det? Håll avstånd istället.
Tror inte att han blev arg över att bilisten gjorde rent sina rutor, utan att han jävlades med honom. Sedan kan man förstås ha åsikter om ifall det var befogat att jävlas, men det är en annan sak.
 

Smagatusk

Guest
Låt säga att vi körde i 70 på denna 50 väg , visst får man alltid spolarvätska på sig. Detta handlade inte om rengöring av rutan utan endast av jävelskap.

Låt säga att han ville jävlas, men det skulle kunna ha varit för att han trodde att du jävlades med honom genom att inte stänga av helljuset trots hans försök att få dig begripa att han blev störd av dem.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top