Person med IQ under 10

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Klart som fan gubben blev sur; först ett av dessa idiotiska jag-syns-bättre-på-dagen-helljus i ögonen, sedan en Briggs & Stratton-motor med raka rör i öronen.

Det är väl inte lika coolt med en reflexväst, förstås?
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Tråden gav följande: Jag tycker på ett sätt och 90% tycker på ett annat sätt.

Tycker och tycker.. Du hade fel. Istället för att rannsaka ditt egna omogna beteende i trafiken fortsätter du att gnälla. Du, som verkar ha avverkat ett par hojsäsonger, borde veta bättre än att ignorant störa andra i trafiken i onödan och dessutom gå ut och orka starta en tråd om det för att gnälla av dig. Jag trodde du hade insett ditt misstag eftersom du inte lyft tråden på ett tag nu, men nu bevisar du motsatsen.

Det blir så mycket mer avslappnat om man försöker förstå och hjälpa varandra i trafiken. Din attityd fungerar sällan i trafiken.

I all vänlighet. :)


valmers skrev:
Det är väl inte lika coolt med en reflexväst, förstås?

Den skulle jag gärna vilja ha svar på, den. :hihi

Ska vi starta en poll, kanske?
 
Last edited:

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
hade du legat där du ligger och haft ditt helljus på så hade jag nog nitat och när du låg så hade jag kastat dunken med spolarvätska på dig..

men det är ju jag det.. inte för att jag är lättretad eller så ..
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Tråden gav följande: Jag tycker på ett sätt och 90% tycker på ett annat sätt. Jag kommer fortsätta att använda mitt Helljus så länge det är dagsljus vilket jag själv uppfattar som att det göra mig själv mer synlig.

Ni är sura gubbar allihop:pannkyss

Jag tycker att du har fått många bra förslag här i tråden. Anledningen med ett öppet diskussionsforum är ju dels att växla kunskaper med varandra. En storhet, som någon nämnde, är att köra sin egen väg. En annan är att lyssna på andras åsikter och kunna ändra sig.
 

Dominator-Rocks

Guest
Jag tycker att du har fått många bra förslag här i tråden. Anledningen med ett öppet diskussionsforum är ju dels att växla kunskaper med varandra. En storhet, som någon nämnde, är att köra sin egen väg. En annan är att lyssna på andras åsikter och kunna ändra sig.

Mmm och jag tycker att jag stod för dem smartaste! :mattias
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Tråden gav följande: Jag tycker på ett sätt och 90% tycker på ett annat sätt. Jag kommer fortsätta att använda mitt Helljus så länge det är dagsljus vilket jag själv uppfattar som att det göra mig själv mer synlig.

Ni är sura gubbar allihop:pannkyss

Har du provat att borra ?
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Undrar om prulle kör med helljus på dagen? Appropå 10 i IQ, alltså.
 

pHil.

Guest
därför jag alltid har silvertejp och munkorg med mig:D tejpa bara fast person som har muppat sig, ge han lite bakhjulsåk i 170-180 sen håller dom truten:D enkelt!
 

FlyBoy

Hmm..
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Yamaha XT660X -07
SUCK..... Man behöver ju inte ge folk som inte gillar hojåkare vatten på kvarnen... Det e ju lixom som att motarbeta sig själv....
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Tycker och tycker.. Du hade fel. Istället för att rannsaka ditt egna omogna beteende i trafiken fortsätter du att gnälla. Du, som verkar ha avverkat ett par hojsäsonger, borde veta bättre än att ignorant störa andra i trafiken i onödan och dessutom gå ut och orka starta en tråd om det för att gnälla av dig. Jag trodde du hade insett ditt misstag eftersom du inte lyft tråden på ett tag nu, men nu bevisar du motsatsen.

Det blir så mycket mer avslappnat om man försöker förstå och hjälpa varandra i trafiken. Din attityd fungerar sällan i trafiken.

I all vänlighet. :)




Den skulle jag gärna vilja ha svar på, den. :hihi

Ska vi starta en poll, kanske?


Bara en fråga: Om du står framför ett övergångsställe (med bil) och väntar och någon bokstavligt talat kryper över det framför dig, bara för att jävlas, blir inte du sur då??

Enligt ditt resonemang finns inte det någon anledning till aggressioner, eftersom fotgängaren får ta den tid han/hon behöver?? Tur att alla är lika lugna och resonabla som du i trafiken:pannkyss

Visserligen kunde han ha bländat av helljuset, men att spruta spolarvätska är ganska onödigt faktiskt, för det gjorde han bara för att jävlas...

Det blir så mycket mer avslappnat om man försöker förstå och hjälpa varandra i trafiken

Rätt, men det kunde även gubben ha tänkt på, alltså, båda hade fel...
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Bara en fråga: Om du står framför ett övergångsställe (med bil) och väntar och någon bokstavligt talat kryper över det framför dig, bara för att jävlas, blir inte du sur då??

Enligt ditt resonemang finns inte det någon anledning till aggressioner, eftersom forgängaren får ta den tid han/hon behöver?? Tur att alla är lika lugna och resonabla som du i trafiken:pannkyss

Visserligen kunde han ha bländat av helljuset, men att spruta spolarvätska är ganska onödigt faktiskt, för det gjorde han bara för att jävlas...
Underligt att han blev sur när han hade en gräsklippare ända upp i bakluckan.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Visserligen kunde han ha bländat av helljuset, men att spruta spolarvätska är ganska onödigt faktiskt, för det gjorde han bara för att jävlas...
Klart han gjorde. Han blev förbannad för att motorcyklisten bakom inte bländade av trots att han uppenbarligen fattade att det störde.

SEn var ju gubben svincool också:

"- Hej tänkte bara berätta varför jag hade mitt helljus på
-- Jo den där skiten ska vara av om du har en bil framför!
-Jo men när man kör motorcykel kan det vara bra att ha den på för att vara extra synlig.
-- Jo då kanske jag ska ha ha det tänt på min bil då." :rofl :rofl :rofl
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Bara en fråga: Om du står framför ett övergångsställe (med bil) och väntar och någon bokstavligt talat kryper över det framför dig, bara för att jävlas, blir inte du sur då??

Jag skulle nog i första hand skratta åt det. :hihi
Visst kan man bli förbannad och stå där och tuta men vad hjälper det?

Tur att alla är lika lugna och resonabla som du i trafiken

Ja, vore inte det bra? Du kör förstås omkring och tutar, svär och fakkjuobörnoutar rätt i fejan på folk mest hela tiden? Lite lagom outlaw:ish som är så "inne" idag, 2007? Speciellt ni på mopparna som kan brassa på bakan över folk. :rolleyes:

Visserligen kunde han ha bländat av helljuset, men att spruta spolarvätska är ganska onödigt faktiskt, för det gjorde han bara för att jävlas...

Rätt, men det kunde även gubben ha tänkt på, alltså, båda hade fel...

Mr Helmut drew first blood. :mattias

Man kan inte förvänta sig att andra inte ska bete sig som idioter när man själver beter sig som en.
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Ja, vore inte det bra? Du kör förstås omkring och tutar, svär och fakkjuobörnoutar rätt i fejan på folk mest hela tiden? Lite lagom outlaw:ish som är så "inne" idag, 2007? Speciellt ni på mopparna som kan brassa på bakan över folk. :rolleyes:

Aja, märker att du inte har nåt vettigt att skriva

Speciellt ni på mopparna som kan brassa på :D
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Har fått spolarvätska på mej åtskilliga gånger utan att ändra sinnesstämning nämnvärt och då är jag ändå extremt vek, kul att nån är vekare! Kan lukta lite fräscht som kontrast mot min inflåsade hjälm.
En gång, då jag puttrade förbi en bilkö vid en klaffbro, blev jag uppsåtligen sprayad av en demonisk bilist som förmodligen hatade motorcyklister och bestämde sej för att visa sitt hat med ett överdrivet användande av spolfunktionen. Detta vet jag eftersom jag hade ögonkontakt via hans backspegel och det var eldsflammor i ögonhålorna. Nä, det blir lite "corny" när man börjar beskriva hur en annan förare i ett annat fordon tänker, man får nog hålla sej till att hantera hur de beter sej och inte provocera i onödan med att tex blända framförliggande med helljuset när de visat att de uppmärksammat ens exisens och dessutom är missnöjda med det beteendet. Har som jag beskrivit bara blivit avsiktligt sprayad en gång och inte ens det störde mej. Däremot har jag många gånger muttrat över min egen dumhet då jag för det mesta har visiret öppet, har man bara glasögon på har det dock inte känts som nåt problem.
Hur många ronder gick ni? Zee vann alla!
Alla wheelande mc borde också sätta nåt ljuse under hojen för att i självbevarande syfte bli lite synligare mot exempelvis skogig bakgrund. Ett mc-underrede försvinner fantastiskt lätt. Här är vi ju dessutom sen ett par decennier vana vid att fordon i rörelse har lyse på, de flesta andra står still. Avvikelser från det är i sej själv olycksframkallande.
Tack för ordet.
 

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Mille
I skuldfrågan tror jag tillräckligt blivit sagt redan. Helljus på dagen är ett riktigt mörker.

Jag har också blivit medvetet sprayad så många gånger...
Numera bryr jag mig inte så mycket, men i min ungdom på min RD350 kom jag fram till att det överdrivna spolandet berodde på något fel på torkarutrustningen. Det fina är ju att man med en tvåtaktare kan hjälpa bilisten ifråga.
Åk bara framför den ymnigt spolande bilen, dra ut choken och gasa rejält, sedan går torkararmarna helt plötsligt mycket fortare!
Se, problemet löst.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top