Person med IQ under 10

Ancalagon

Snart i ett räcke nära dig.
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Linköping
Hoj
N/A
Du störde honom med flit - bländade inte av när han blinkade, alltså kan han störa dig med flit - spola....
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Tjoho!
Ha ha jag ser scenariot framför mig skitungarna börjar spraya då kör man om dem på bakan :eek:utlaw och lägger sig framför och tvättar/sköljer sitt bakljus :hihi


Haha du är för rolig, du skulle alltså göra dig besväret att montera en spolfunktion på ditt bakljus för att kunna "åka om på bakan och lägga sig framför" för att sen med lite tur skvätta vatten på bakomvarande bils vindruta/motorhuv....:rofl :rofl :rofl ja det slår nog hårt :huvet
 

Dominator-Rocks

Guest
Haha du är för rolig, du skulle alltså göra dig besväret att montera en spolfunktion på ditt bakljus för att kunna "åka om på bakan och lägga sig framför" för att sen med lite tur skvätta vatten på bakomvarande bils vindruta/motorhuv....:rofl :rofl :rofl ja det slår nog hårt :huvet

:nicka Fast med bensin i behållaren! Börjar dem jiddra efter spolningen så sliter man fram sin Oulawiga zippo tändare tänder den mot framdäcket........ :yoparty
Vänder sig om i farten tar av sig hjälmen och skickar den i framrutan på skitungarnas bil och så skrattar man ELAKT!spolar lite mer bensin sen kastar man tändarn Bah!:yoparty
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
:nicka Fast med bensin i behållaren! Börjar dem jiddra efter spolningen så sliter man fram sin Oulawiga zippo tändare tänder den mot framdäcket........ :yoparty
Vänder sig om i farten tar av sig hjälmen och skickar den i framrutan på skitungarnas bil och så skrattar man ELAKT!spolar lite mer bensin sen kastar man tändarn Bah!:yoparty

Ursäkta, men hur gammal är du?

Edit: Baah, du är ju lika gammal som jag......jisses...
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Har kopplat mina blinkers för ständigt ljus.
Naturligtvis blinkar dom när jag använder dom.
Verkar funka kanon för synbarheten.
Sidomarkeringsljus om någon frågar.

Dels är det lättare att bedömma avståndet till flera ljuspunkter.
Dels tittar folk till lite extra emedan det ser annorlunda ut.
Tycker inte själv att det ser konstigt ut - bara annorlunda.

Vill ni hämnas?
Montera en "Scottoiler" och korta kedjeskyddet.
Sprätter olja bakom hojen...
Vet av (oplanerad) erfarenhet..
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Helljuset om du inte märkt det har mera spridning och är lite riktad emot höger sida, visste du kanske inte?

Nyheter för mig iaf. På halvljus är det så, kallas för assymetriskt halvljus. Det betyder att den horisontella linjen som markerar gräns mellan ljus och mörkt är bruten uppåt från centrum och högerut. Kolla nästa gång du besiktar:tummenupp Så oavsett vilket ljus du har tänt så lyser det lika mycket åt höger.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Inte för o vara så men mina poäng får du inte.
Men tack för att du ger motorcyklister dåligt rykte i onödan
(för det hade inte gått att stänga av helljuset under den tiden du låg bakom honom...)
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Men det är ju sån skitgrej med ett helljus i backspeln i 30 sec. Varför ska jag slå av det och inte vara synlig för dom bilar som står på tvärgatorn?

Såklart att dom får göra rent sina rutor när dom känner för det men du fattar väll själv att han gjorde det i ren jävelskap. Har jag en motorcykel bakom mig när jag kör bil inte fan kör jag på med spolarvätskan då.

Jag kör också motard och kör mycket sällan med helljus. Men vet du vad? Jag syns ändå av nån anledning. Och aldrig får jag några duschar av spolarvätska - även om jag känner doften av den när jag ser vindrutetorkarna röra sig.

Du behöver lära dig två saker.

1. Du är inte ensam i trafiken, helljuset används när det behövs och inte när du känner att du syns dåligt. Tycker du att du syns dåligt så har du fel färg på kläderna - det första som syns på dig är hjälmen och min gissning är att din hjälm är svart.

2. Får du spolarvätska på dig så ligger du för nära - även med motard.

Det är bara att inse, du gjorde ALLA felen i den här historien men bilisten var lite lättretad, det var onekligen du också. Get a grip.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
"...så börjar den vanliga visan med att dom ska visa att dom fattat att jag har mitt helljus på."

Har du lärt dig nu? :hihi
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Är det du som är grin-gubben upp i backen eller?:D

Släpp touringrutan och prova en motard så ska du se att du får spolarvätska på dig.

Hur du än vrider och vänder på det så är man alltid mer synlig när man har helljuset på, både för den framför och för den som ska svänga ut på tvärgatan. Helljuset om du inte märkt det har mera spridning och är lite riktad emot höger sida, visste du kanske inte?

Låt säga att vi körde i 70 på denna 50 väg , visst får man alltid spolarvätska på sig. Detta handlade inte om rengöring av rutan utan endast av jävelskap.

Min enda tanka med att åka till honom var att förklara för honom att det kan vara smart för motorcyklister att ha helljuset tänt. Att han beter sig verbalt och i trafiken som ett svin, aa det bjöd han själv på.

Hela dialogen är inte nedskriven.

Ääähh. Seriöst. Hur mycket bättre tror du egentligen att du syns för att du har helljuset tänt när du ligger tätt bakom en bil i tätbebyggt område och kör 50. Ditt helljus kommer nästan uteslutande att lysa rakt in i framförvarande bil och nästan inget kommer att hamna på sidan om och hjälpa dig att bli sedd. Den enda som får något ljus på sig är den som ligger framför och han hade ju redan sett dig. Blända av då för sjutton.

Att säga att du gör det för säkerhetsaspekten för att i nästa mening berätta att du sedan körde om i tätbebyggt område och under omkörningen titta in i bilen och söka ögonkontakt gör bara att du framstår som otroligt inkonsekvent. Du har då tydligt talat om att du inte är ute efter säkerhet.

Om det är så mycket korsningar att du verkligen känner att det är så farligt att du måste ha helljuset tänt för att synas så ska du väl för sjutton hålla ögonen på vägen istället. För övrigt så har du legat alldeles för nära bakom om du blev särskilt blöt när han rengjorde rutorna. Visst för man stänk på sig även om man ligger längre bakom men det är ytterst marginellt. Om man anser att det är ett problem borde man kanske flytta någonstans där det regnar mindre. Typ Sahara!!!!

Helljuset ökar inte synbarheten mer än ytterst marginellt i dagsljus. I alla fall inte för fordon som kommer från sidan. Det har att göra med att ljuset i våra strålkastare är riktat. Det innebär att det bara lyser framåt för att det ska räcka till en längre sträcka. Jämfört med solen (även en mulen dag) är ströljuset som hamnar på sidan väldigt marginellt. Dom enda som ser dig bättre med helljuset under dagtid är dom som du möter och dom som du kör ikapp. Det är med andra ord till hjälp för att slippa att mötande bilar kör om och tar "din" vägbana, eller att slippa att du kör om en bil som plötsligt svänger vänster för att föraren inte sett dig. I nästan alla andra situationer hjälper inte helljuset ett dugg. Skaffa en rexlexväst om du är så rädd att inte synas.

Du testade något som inte funkade så bra och blev ägd. Acceptera det och sluta gnäll som en tjurig tonåring.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Tråden gav följande: Jag tycker på ett sätt och 90% tycker på ett annat sätt. Jag kommer fortsätta att använda mitt Helljus så länge det är dagsljus vilket jag själv uppfattar som att det göra mig själv mer synlig.

Ni är sura gubbar allihop:pannkyss
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Tråden gav följande: Jag tycker på ett sätt och 90% tycker på ett annat sätt. Jag kommer fortsätta att använda mitt Helljus så länge det är dagsljus vilket jag själv uppfattar som att det göra mig själv mer synlig.

Ni är sura gubbar allihop:pannkyss
Du gör helt rätt.
Jag skiter i vad alla andra tycker om dig, jag tycker du är bra som går din egen väg..


Men för att slippa råka ut för ditt specifika problem har jag valt att använda en reflexväst istället för att blända medtrafikanter med helljus.
Jag tycker det verkar vettigare.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top