Person med IQ under 10

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Nu blir jag nyfiken. Om en bilist är allmänt sur på motorcyklister och på något sätt skulle visa sitt missnöje för dig utan att du gjort något fel så skulle du alltså sluta åka motorcykel? Du stör ju uppenbarligen honom.

Bilisten har rätten på sin sida i detta fallet. Vad mumlar du om? Dessutom gjorde ju Mr Helmut fel, man får inte ha helljuset på när man ligger bakom en annan.

Tror inte att han blev arg över att bilisten gjorde rent sina rutor, utan att han jävlades med honom. Sedan kan man förstås ha åsikter om ifall det var befogat att jävlas, men det är en annan sak.

Vad har det med saken att göra? Han kan spola sina rutor hur mycket han vill, ingen har rätten att bli arg på honom för det. Dessutom, hur avgör man om någon spolar sina rutor för "att jävlas" eller bara för att rutorna ska bli rena? :3freak
 

MR R6™

Alla andra är dumma i huvudet!
Gick med
11 Apr 2004
Ort
jag tror det iaf?!
Hoj
Ktm 450 exc
ok, jag har ingen åsikt i ämnet men jag tycker att du kanske kunde slagit av helljuset om gubben började blinka så hade du sluppit en massa aggresioner!
.......du vet, en arg trafikant gör 10 andra arga och det blir 11 arga trafikanter!

Sen så var gubben ju inte så snäll att börja spruta spolarvätska!

sura gamla gubbar ska ha stryk......eller ja, ibland!
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Ligga tätt i röven på en bil med helljus :va

Vad tänkte du när han började blinka på dig? Det är lite motsägelsefullt att åberopa säkerhetsaspekten i att göra sig särsklit synlig med helljus och samtidigt dels ligga tätt bakom en bil och dels i vredesmod göra en omkörning där du söker hans blick och skakar på huvudet under själva omköringen!?

Lite roligt av honom att duscha dig faktiskt :)
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Tror inte att han blev arg över att bilisten gjorde rent sina rutor, utan att han jävlades med honom. Sedan kan man förstås ha åsikter om ifall det var befogat att jävlas, men det är en annan sak.

Det är väl just det som är grejjen. Gubben blev förbannad för att han hade helljuset på och spolade ner han...vilket han gjorde rätt i!

Ingen som helst nytta med att ha helljuset på i tätbebyggt område, SPECIELLT om man ligger just bakom en bil.
 
Last edited:

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Ingen som helst nytta med att ha helljuset på i tätbebyggt område, SPECIELLT omm man ligger just bakon en bil.
Ligger jag direkt bakom en bil brukar jag också blända av. Eftersom bilen framför mig drar uppmärksamheten åt vårt håll, så behövs det inte då.

Att det inte skulle hjälpa i tätbebyggt område råder det dock delade meningar om. Det har debatterats många gånger, och folk har olika åsikter där helt enkelt. Min erfarenhet är att det gör stor nytta där, andra får gärna ha andra åsikter.
 

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Men jösses...
Om du vänder på det (förutsatt du har bilkort)
Erkänn Mr. Helmut att du oxå skulle bli irriterad på en hojåkare som skulle
ligga bakom dig och din bil med helljus!
På en hoj är dessutom strålkastarn högre upp och lyser rakt in backspeglarna.

En anledning till att jag skaffat solfilm på bakrutorna för att slippa SUV puckon
med xenon lampor som typ är ännu mer irriterande men fullt lagligt..

Förståelse o samspel i trafiken...mer o mer sällsynt på vägarna..
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
då tar man nyckeln och skriver en hälsning på huven på bilen..

sparka av backspegeln och gör en fuck-you-burnout,,
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
När en förare av ett fordon blir bländad så framförs fordonet med ökad risk. Att då hävda att man bländar för säkerhetens skull så blir det lite paradox över det hela.
 

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hasslarp
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Vi har konstaterat att gubben hade rätt, killen på motarden fel.

Sluta tjafsa och lägg ner tråden.

:arsele
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Vad är problemet? Hade jag en hoj med helljuset på bakom mig, så hade jag också gjort någonting för att få otyget att stänga av.
Punkt.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Om det här är en flejm så är det en jävligt roligt sådan. :hihi







Om inte så är det mest tragiskt tror jag.



EDIT:

Om du nu är så jävla mån om att synas till varje pris så kan du väl slå in din SXV i fluorescerande tejp istället för att hålla på och blända folk, spec på 50-gator. Du måste dessutom ha legat jävligt nära för att lyckas bli "duschad" när det bara gick i femtio? :va
 
Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Tjoho!

Just i denna situation så var väll bägge gubbarna lite tjuriga!

Men visst faan är det störigt med dryga snorungar som håller på å sprayar i ren djävulskap.. Man får ligga en jäddra bit bakom för att slippa bli duschad.

Men dom har ju all rätt på sin sida då det inte är olagligt att tvätta sin vindruta!

Är det lika lagligt att ha ett spolare munstycke monterat för sköjlning av motorcykelns baklyse tro ? :cdevil :hihi

Ha ha jag ser scenariot framför mig skitungarna börjar spraya då kör man om dem på bakan :eek:utlaw och lägger sig framför och tvättar/sköljer sitt bakljus :hihi
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top