Kan du säga nåt om totalvikten för stunden?
Det där får du gärna förklara tydligare.…Linjärt länkage...Fördelarna med det nya länkaget är ett linjärt beteende, mer grepp och mindre däckslitage...
Sälj inte !Jag vill minnas att den generationen GSX-R dessutom hade ett stötdämparlänkage med löjligt låg (”snabb”) utväxling som krävde extremt mjuk stötdämpare och stötdämparfjäder.
En av följderna av detta blev bl.a. att ett företag från Upplands Väsby sålde två stötdämpare till denna hoj - en till original stötdämparlänkage och en som helt sonika levererades med ett komplett och mycket ”långsammare” stötdämparlänkage.
Ett sådant stötdämparlänkage ligger i min skrivbordslåda. Ej till salu. Kan vara bra att ha utifall att…
Tack för dem snälla orden !Såå jäkla fint bygge, roligt att följa och varje nytt inlägg är något att se fram emot![]()
Håller med, jag sitter nästan och blir lite gråtmild när jag ser godisbitar som i tur och ordning finner sin plats - särskilt de från Tumba!Såå jäkla fint bygge, roligt att följa och varje nytt inlägg är något att se fram emot![]()
Det händer lite då och då…
Linjärt länkage.
Suzukis länkage är progressivt och anpassat för passagerare. Fördelarna med det nya länkaget är ett linjärt beteende, mer grepp och mindre däckslitage.
Fjädern till stötdämparen behöver vara 15 % styvare. Något som redan är fixat.![]()
Så'na där används även i trampcykelland....Någon som vet vart man kan köpa på en sån här ?![]()
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj
Den 3 maj 2025 fi... |
![]() |
Sex nya mc-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Triumph redo för terrängen
Inför 2025 lanserar Triumph... |
![]() |
Dags för hjälmbytarvecka
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?
John är snart på väg till S... |
![]() |
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr
I vår lanseras offroadträni... |