Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det e jäkelen tråkigt när det ser ut så inunder. En får skrubba och skrubba... timmarna går!Nu så.
Lite diskmedel och en diskborste gjorde susen. Nu är det lite renare. ?
Kul att se Hållinders hoj, det var ett dyrt bygge har jag hört. Alla rutor i beställningslistan kryssades i och det gav resultat.
Racingkitet var dyrt, har börjat läsa på om SRAD då en sån skaffats. Se bilder, Hållinders cykel ska enligt halvsäker källa ha stora delar av kitet monterat. Ska bli intressant att se vad som finns på den jag handlade på mig, kylarna ser inte direkt standard ut.
För mig som ovetande, vad är tanken bakom luftburken och blir det utan filter?Så där. Då har jobbet med luftburken påbörjats.
Först gjordes det hål i luftburken. Sen har en gummitätning klippts till och en aluminiumplåt tillverkats. Det är en del jobb kvar innan luftburken sitter på sin plats men det är ett steg framåt varjefall. ?
Roligt att du frågar !För mig som ovetande, vad är tanken bakom luftburken och blir det utan filter?
Puh!Roligt att du frågar !
De luftkanaler och luftburk som satt på hojen ersätts med nya sådana. De är gjorda i carbon och är lika de som användes av Suzuki i WSBK när det begavs sig. Luftburken blir trycksatt
och den är i princip ett skal som ska göras i ordning.
In Sweden we call it "vuxenlego"
Hål har tagits upp i luftburken så den ska passa över insuggummin. Ett packning som tätar runt insugsgummin och en aluminiumplåt ska skruvas ihop med luftburken. Spjällhuset kommer sitta i luftburken. Sen ska det tas upp hål för luftkanalerna i luftburken som också ska passas in mot kåpan.
Luftburken kommer ha luftfilter. Här har jag två laserskurna plåtar varav den ena ska limmas fast i burken. Filtermaterial skär jag till själv. Sen ska det till riggbultar i den fixerade plåtbiten och man låser filtermattan med plåtbit nummer två och saxpinnar . Luftburken är långt ifrån färdig men jag lägger till några bilder.
Det blir riktigt snyggt!
Din tråd har inspirerat mig att ta tag i min SRAD, det kommer nog inte att bli riktigt lika ambitiöst som ditt projekt.
Steg ett är att få den körbar igen, nu står den halvt nerplockad i väntan på lite delar.
Det som fortfarande behöves för att den ska bli körbar är generatorkåpa, ev. pickup, kåpstag och ev. kylare.
Kylaren blev lite lätt deformerad vid monteringspunkterna efter en highside så den har flyttats ett par cm åt ena sidan, men den verkar i.af hålla tätt.
Återstår att se om en god vän som är karosseriplåtslagare kan räta upp den så den blir någorlunda rak.
Det här blir bra du!Klipp och klistra.
Färgvalet var givet sedan tidigare, en vit bas med blåa fält. Suzukis färger.
Det har varit många funderingar, fram och tillbaka, hur designen skulle se ut men i slutändan landade vi en ganska enkel design och så här ser den ut.
Det går framåt.
View attachment 484680View attachment 484681
View attachment 484696
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning