MickeZX7R
Posör
Eftersom jag är en lat odåga och inte orkar söka igenom tråden - har du ökat effekten i motorn på något sätt, eller främst originalåterställt hojen?
Mycket på knarren har varit trasigt så till att börja med är det en återställning som sker.Eftersom jag är en lat odåga och inte orkar söka igenom tråden - har du ökat effekten i motorn på något sätt, eller främst originalåterställt hojen?
- Intressant. Och sen säljer du den till mig, tolkar jag in dina punkter som.Mycket på knarren har varit trasigt så till att börja med är det en återställning som sker.
Dock inte till originalskick.
Motorn…
…planen är att den ska göras i ordning men först vill jag ha chassit färdigt. Sen ska hojen startas upp och sorteras ut.
Men sen…
Någon som vet ?
Justerskruven på bilderna är till gasvajern och den sitter på spjällhuset. Nu är det här en orginaldel som vi modifierat och öppningen eller slitsningen har gjorts med en tunn kapskiva.
Jag letar efter en ny justerskruv med öppning för vajern.
Pettersson i Gävle som har typ allt (nästan allt) har den inte. Så i skrivande stund går jag bet på den.
Någon som vet vart man kan köpa på en sån här ?
En kedja som är lätt och duger till en Gsxr 750 - 98.
Vilken 520 - kedja använder ni som kör bana ?
Eller gata för den delen.
Många framhåller Addemoto som leverantör.EK ZVX3 är den på pappret värsta kedjan du kan köpa om du inte är ett MotoGP-team med tillgång till prototypdelar. Imponerande lagerhållning hos Addemoto i Lund och dessutom snabba leveranser.
Kombineras lämpligtvis med drev från Renthal, naturligtvis hårdeloxerat aluminiumdrev bak. Inte lika lätt att få tag på nuförtiden då den tidigare europadistributören B@C Express verkar ha blivit uppköpta. Kolla ebay…
Absolut ingen koll men....banfolk brukar veta ofta vad dom ska ha.Kolla med @VS "Saarela i norr" MC-shop, han har järnkoll på läget.
Personlig service är inte så dumt heller även om vissa föredrar att bara klicka hem, Addemoto har ett oerhört kunnande som vi som är återförsäljare och ni som är kunder kan dra nytta av. Om du vill ha en annan drevning som exempel är det oftast inga problem men det blir lite krångligt att klicka hem den beställningen.kedja som är lätt och duger till en Gsxr 750 - 98.
Vilken 520 - kedja använder ni som kör bana ?
Eller gata för den delen.
Adde kom in i 2024 så ska jag också handla!
EK ZVX3 är den på pappret värsta kedjan du kan köpa om du inte är ett MotoGP-team med tillgång till prototypdelar. Imponerande lagerhållning hos Addemoto i Lund och dessutom snabba leveranser.
Kombineras lämpligtvis med drev från Renthal, naturligtvis hårdeloxerat aluminiumdrev bak. Inte lika lätt att få tag på nuförtiden då den tidigare europadistributören B@C Express verkar ha blivit uppköpta. Kolla ebay…
Personlig service är inte så dumt heller även om vissa föredrar att bara klicka hem, Addemoto har ett oerhört kunnande som vi som är återförsäljare och ni som är kunder kan dra nytta av. Om du vill ha en annan drevning som exempel är det oftast inga problem men det blir lite krångligt att klicka hem den beställningen.
Jag har kört med den kedja som egentligen är för cross eller supermoto 520MRD6 , lätt och billig. Byter kedja varannan helg och då är den ganska trött, detta är för att jag tror att det är den kedjan som ger mest prestanda.
På ISR enduranceracern körde vi 520RXO, avsevärt mycket dyrare men den verkar hålla hur länge som helst.
Cyklarna som jag pratar om är vridstarka och tunga sjuttiotalare, + 120 hkr.
Vi har sålt båda sorterna och alla verkar nöjda.
Tack för tipset !Kolla med @VS "Saarela i norr" MC-shop, han har järnkoll på läget.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|