Peter Wahlbäck - Stoppa MC-bullret!

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,816486,00.html
Gå in och rösta! "Störs du av motorcykel bullret?"

Aftonbladet skrev:
– Min 11-månaders bebis började gallskrika av skräck när en motorcykel körde förbi häromdagen, säger ståupparen Peter Wahlbeck.

När det gäller motorcyklar som dundrar fram vill hallänningen Peter Wahlbeck se krafttag.
– Jag uppmanar alla att skriva upp registreringsnumret och ringa till polisen.

*suck* Skall man behöva dras med den j*veln också.

Han var ju inte ens kul från början.

EDIT:
Kommentarer från ett annat forum.
Och dessa var ju just snygga!

Ett annat forum

http://www.flashback.info/showthread.php?t=322084
För övrigt har ju Peter rätt i detta med motorcykeleländet. De jävla kukarna rusar runt på stan och för oväsen på sina jättemopeder. De känner sig otroligt tuffa. Samma typ av personer som talar högt och ljudligt i mobiltelefoner offentligt.

Peter är här helt "bang on target" i sin irritation. Jävla "show offare". Stoppa sådant.

Slakta dem. Bränn ned dem!

Jävla ljudjävlar! Helt humorlöst håller jag med honom. Fan vad arg jag blir nu!

(För er som är lite dumma och onyanserade så upprepar jag: Peter fattar det humoristiska i det han för fram, men är ändå jävligt förbannad över de här jävla motorcykelrövhålen. Precis som jag)

Fan lyssna på dom dumma jävla bönnerna till MCåkare som uttalar sig senare. "Oljudet är en livförsäkring"..skitsnack. Han är "booooorn to be wiiiaaajjjaaajjild" det är den krassa sanningen. Det skall låta för att det är fräckt. Vuxna män som leker kobojsare och indianer.

Last edited:

astor

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda 250
det gäller väl HD-jönsar mest tror jag... kan också bli ganska trött på dom när dom kör runt runt runt utanför mitt kontor och drar på så mycket dom orkar...

En idiot verkar ha monterat en ljudförstärkare på sin HD... eller så har den stackaren blivit påsatt av en hel blåsorkester

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
:mad: Tänkte precis klippa in den artikeln här... Tycker alla plockar av ljuddämparna och kör dit på ren djävulskap... :D

Mr Bassman

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
-00 Thunderace
skriva ner reg nr å ringa polisen :rofl
och vad ska dom göra? komma hem till dig å kolla så allt e ok med hojen?
den där artikeln e ju bara löjlig.

Heij

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
BMW F 800GS
Är han rent dum i huvet :dummer
Av en sån uppmaning så kommer säkert en hel del folkringa polisen så fort dom ser en mc som låter,fast man klarar ljudnivåerna...

Kan ju säga det att min låter inte sårskilt lite trotts att jag har orginal blås på

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
Trots att jag själv har kört och inte har några problem med ljudet (det får mig att rysa av välbehag) så förstår jag hans poäng.

Det är väl ingen rättighet att få väsnas som satan...

Tycker faktiskt det är konstigt att konstaplarna inte gör mer åt "problemet".

:pannkyss

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
"Störande ljud kan få psykosociala effekter. Det kan leda till sömnsvårighet och i värsta fall hjärtproblem. Men då ska det handla om riktigt höga ljud, säger Bo Pettersson."

Jag rensar ur det sista nu och det var visst Halmstad :arsele . Man kan alltid hoppas :yoparty .//R

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
astor skrev:
2118539 det gäller väl HD-jönsar mest tror jag... kan också bli ganska trött på dom när dom kör runt runt runt utanför mitt kontor och drar på så mycket dom orkar...

En idiot verkar ha monterat en ljudförstärkare på sin HD... eller så har den stackaren blivit påsatt av en hel blåsorkester

Precis min tanke, framgår ju inte av texten vilken sorts hoj det är. Smattrande krompråmar med rakar rör låter inte så kul när ljudet studsar mellan husväggarna...

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
freddexwing skrev:
2118544...känns det som att hans unge är en mupp-unge!

/Fredde

Inte konstigt med en mupp-farsa :3freak

Hade jag vetat var puckot bodde och inte hade så långt dit hade jag personligen åkt fram och tillbaka på gatan och gasat utav bara helvete
i denna pose :squid

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
Aaderpaak skrev:
2118547 Han har väl inge bättre för sig än att gnälla... :fatta! Avundsjuka kallas de... :hihi

Han har förmodligen inte presterat något på länge, och börjar bli rädd för att bli bortglömd.
Jag tror att han tog första tillfället att synas i media.

SirCastic

- Act as if it were impossible to fail -
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Ducati
Ha ha, ja han är ju en smula… speciell :tummenupp

Men allvarligt talat så tror jag att det rör sig om hashtraktorer. Vi har ett par ”glidarhojar” här som körs med raka rör och ett infantilt beteende, gäller tydligen att få maximal uppmärksamhet genom att smattra och dåna så mycket som möjligt mellan husväggarna. Det blir bara ”pajasbetonat”, speciellt med tanke på att dessa herrar har en ålder av 45 och uppåt.

Dark_Messenger

Guest
astor skrev:
2118539 det gäller väl HD-jönsar mest tror jag... kan också bli ganska trött på dom när dom kör runt runt runt utanför mitt kontor och drar på så mycket dom orkar...

Exakt VAD är en LJUDFÖRSTÄRKARE?? :7peta

:rofl

Wirre

Mr Outlaw ;)
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
CB1000RA -09
Jocke K skrev:
2118575 Han har förmodligen inte presterat något på länge, och börjar bli rädd för att bli bortglömd.
Jag tror att han tog första tillfället att synas i media.

Ja de vore ju lite synd om vi glömde bort honom, han har ju gjort så mycke bra... Vart me i Robison å sånt :tummenupp

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS