Snyggt jobb Peter, väcker stor nostalgi här!
Hade en 69:a med brytartändning som gick trehundra mil per justering innan den började skjuta på högvarv. Bäst justeringar gjorde Billy Andersson i Gårda som roadrejsade med en konverterad trepipig Crescent raceutombordare som kraftkälla.
När min gått ca 400 mil hörde jag plötsligt att den slamrade något infernaliskt från cylindrarna. Kan inte vara rätt tänkte jag och ledde den några kilometer hem. Lyfte toppar och cylinder och allt var kanonfint!
Passade samtidigt på att sandblästra och lägga på mattsvart avgasfärg från någon bildelsfirma - satt bergfast.
Ska inte besvära med svammel om vobbel, bakhjulsåkning i stan, omekring av bakhjul etc.
Men låt gärna någon ekergubbe kolla när du är klar med hjulen, jag fick själv bakhjulet perfekt i alla riktningar men ekrar på drevsidan gick ändå av med jämna mellanrum. Men efter att en liten gubbe i ett skjul i Cornwall hjälpt mig att ersätta ett antal avkörda och justerat lite runtom gick det aldrig av några fler...
Bild från ca 1971: