TS: Det var inte så smart att klippa ekrarna, eftersom det kan, om du har otur, vara som så, att det finns vänster, inre ekrar och vänster, yttre ekrar, OCH höger, inre ekrar och höger, yttre ekrar (så många kommatecken har jag aldrig använt i en mening på två rader förr höhöhö).
Det kan skilja lite i längd på dem, vilket blir förbannat problematiskt om man försöker få ihop grejerna på fel sätt.
Förövrigt så bör man mäta fälgbanans offset i sidled
innan man plockar ner hjulet, annars kan det bli knepigt att justera fälgen till centrum. Det är nämligen inte säkert att navcet ska sitta exakt i mitten i relation med fälgbanan. Vissa cyklar har fälgbanan förskjuten åt något håll.
Men iaf, det går att fixa biffen, men då måste du nästan ha fälgen monterad på cykeln och rätta dig efter cykelns mittlinje. Men lita INTE på bara svingens centrum, man vet aldrig om hela svingen är förskjuten exempelvis 10 mm åt något håll, även om det kanske inte ser ut så (sen att det är ganska osannolikt är en annan femma, men konstigare saker har hänt).
Sen en annan sak jag reagerar på: Framgaffeln, är den hårdförkromad eller har den vanligt krom? Om det är vanligt krom, då kan du hälsa adjöss till kromet inom kort.
Gaffelben ska hårdförkromas och sedan, om inte minnet sviker, även slipas in i rätt mått.
Hur som helst, jag diggar bygget, riktigt fint än så länge och lacken blev sjukt bra.
Jag har själv en gammal 2-taktare med rätt mycket krut under huven förresten, galet kul är det! Det behöver inte gå i 300 blås för att man ska kunna ha skoj (eller om man, som jag, inte är den bästa föraren - kunna skita i brallan då och då).
Jag kan väl lika väl länka en video antar jag, så kanske du får lite motivation också, även om det inte är samma hoj.
http://www.youtube.com/watch?v=2fdqu3h8DMg
Bildkvalitén suger, kopplingen slirar, i vissa delar av filmen är hojen fisljummen mm. Jag tar sällan några längre turer (typ aldrig faktiskt) utan mest bara små "blasts" någon gång i månaden, så det är inte så ofta hojen är uppvärmd riktigt ordentligt. Nåja, halvdassiga filmsnuttar är bättre än inga filmsnuttar alls!