Det tror jag, han såg hungrig ut, men kanske lite väl hungrig?Good morgon racevänner. ?
Morgonens fråga är om Alex kan hållas även hela distansen?
Han har börjat bra iaf. ?Det tror jag, han såg hungrig ut, men kanske lite väl hungrig?
Känns som Bagnaia nöjer sig med bra poäng och undviker risker.Han har börjat bra iaf. ?
Men Bestia ser hungrig ut också.
Ja, det räcker för Bag och fightas med JMart.Känns som Bagnaia nöjer sig med bra poäng och undviker risker.
Vad har hänt med MM? har inte följt träningar eller kval, såg bara racen och han är ju inte alls med i matchen alls?
Man såg väl samma med Lorenzo efter att han bestämt sig för att lägga av, ta sig runt utan att riskera skador. Jag fick det till att Marquez fortfarande är bästa Honda vilket borde ge övriga lite att fundera på.Känns som Bagnaia nöjer sig med bra poäng och undviker risker.
Vad har hänt med MM? har inte följt träningar eller kval, såg bara racen och han är ju inte alls med i matchen alls?
Vilka konkreta säkerhetsproblem har man egentligen sett? Givetvis ska det inte behöva gå så långt som när Shinya Nakanos bakdäck exploderade på Mugello (?) för ett antal år seninnan man sätter in åtgärder men i och med att inga förare verkar positiva till den här regeln så undrar man?Mmm, inte kul om kraven på däckstryck börjar diktera villkor för möjligheter till passering. Å andra sidan är det ju också en fråga om säkerhet har jag förstått.
Vet någon om problemen med framdäcken är exceptionellt märkbara vid höga temperaturer som de senaste racen? Alltså om vi kan hoppas på en något annan situation under de återstående tävlingshelgerna?
Framförallt Morbidelli tog ett kliv framåt, tycker jag. Han gjorde några riktigt snygga omkörningar!Vilket sömnpiller det blev efter 4-5 varv…
Yamaha hamnade hyfsat till.
Dom sade att Veijer var första segeraren från Nederländerna på 30 år i "MotoGP". Kul.Såg Moto3 nu. Kul med Veijer på P1! Han har ju varit och nosat hyfsat högt nu på slutet.
Bra även att denna klass inte är avgjord ännu! Sasaki eller Masia…
Han har väl upptäckt att kroppen inte är outslitlig och försöker undvika att vurpa med Hondan. Men det är svårt, till och med Nakagami kraschade ju idag .....Känns som Bagnaia nöjer sig med bra poäng och undviker risker.
Det är nog säkerhetsproblem man inte vill se som är problemet gissar jag. Att ett framdäck brister efter föraren bromsat ner från 340km/h till 290km/h och skickar ekipaget vidare på framfälgen i 290km/h in bland förarna som ligger före och håller på och bromsa ner till 70km/h.Vilka konkreta säkerhetsproblem har man egentligen sett? Givetvis ska det inte behöva gå så långt som när Shinya Nakanos bakdäck exploderade på Mugello (?) för ett antal år seninnan man sätter in åtgärder men i och med att inga förare verkar positiva till den här regeln så undrar man?
-edit-
https://www.crash.net/motogp/news/1...ini-among-five-receive-tyre-pressure-warnings
Men dom får ju inte vurpa, DNF,Snyggt av Besten! Så kul att se honom tillbaka i toppstriden
Även snyggt hanterat av Pecco, kändes som att han gjorde en kopia av Dovis manöver på Marquez på Red Bull Ring för ett antal år sen, när Martin försökte bromsa sig förbi honom i början av racet. Han försvarade precis så mycket han behövde.
Fundersamt för Martin med ett så kraftigt tapp, kanske har han blivit van vid att dra iväg vid start och hålla framdäcket i skick tack vare sval luft. Kändes som att han inte fick ihop det nu i inbromsningarna när han fightades med pecco efter att ha legat bakom ett antal varv. Men, han är ju långtifrån ute ur leken. Bara 13 poäng till Pecco och finns potentiellt 74 att hämta in.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|