Hade de något förslag på vad det skulle kunna vara mer än packningen i sådana fall?
blev ny/beg topp min topp va vriden förmodligen gått varm med förra ägarn. slut summa blev 18 338:- ny topp/packning vattenpump remsats. nu har jag en gamla toppen kvar.. tänkte renovera upp den. Injektorerna sitter fast i skiten. måste ha av dom innan planing av toppen. Nån som kan komma med nåra vettiga tips om hur jag skal få väck dom? För det skal väl bara va att dra upp dom när man släppt på fästen? eller ska dom skruvas upp? dom tar i toppen när man försöker skruva upp dom?
Dom brukar sitta utav helvete, det finns avdragare anpassad för att få upp dom.
Ja, dom ska dras rakt upp.dom fick inte ens av dom på Peugeot verkstaden men dom skal bara ryckas uppåt väl efter man lossat på brickorna som håller dom? tänkte renovera upp den o kolla om man kan få en slant tillbaka på den
Ja, dom ska dras rakt upp.
Tyvärr inte.något bra förslag på hur man drar upp dom utan special verktyget?
Hur funkar det att inte ha skvallerrör?Jag sköt packningen på Hondan och den pumpade in så mycket övertryck i kylsystemet så jag sprängde två kylarslangar och GAVELN på kylet.
Hondan har nämligen ingen skvallerslang så det kan byggas otroligt med tryck i systemet.
något bra förslag på hur man drar upp dom utan special verktyget?
Hur funkar det att inte ha skvallerrör?
Någon stor expansionstank och absolut förbud att fylla för mycket?
Låter ogenomtänkt.
Övertrycksventilen går till ett skvallerrör.Eller lock på expansionskärlet med övertrycksventil inbyggt - det sitter ju på de flesta (?) bilar.
Tydligen inte så bra.Hur funkar det att inte ha skvallerrör?
Någon stor expansionstank och absolut förbud att fylla för mycket?
Låter ogenomtänkt.
En kompis lämnade in en precis likadan igår kväll till mig och sa att den börjat gå dåligt.
Det är en tryckslang till turbon som hoppat av konstaterade jag och noterade att slangen var full med motorolja också, vilket tyder på en dassig tätning i turbon.
-Va bra, sa han, gör en service på den också på en gång.
-Visst, svarade jag.
-A just det ja, den drar kylarvatten också, vet inte vart det tar vägen men den läcker inte i alla fall, men jag får fylla på en liter varannan dag.
Det sista han sa var "jag har bara haft den en vecka"
Jag hade inte hjärta att säga till honom att det förmodligen är toppen som är körd, får väl meddela det idag tyvärr.
Nystartad firma har han också, glad som en speleman
Fan va tråkigt.. Hoppas de räcker med en topplocks packning bara då... Annars har jag en topp liggandes men behöver planas. Rullat 16 000 mil. O injektorer som sitter bara in i helvete
Angående den där turbo slangen så har jag liknande problem fortfarande. Turbon kommer inte föräns vid 4000 varv. Har ingen hjälp av turbon i lägre varv. Men tack för tipset. Ska kolla lite slangar mm.. Hört att de kan ca magnetventiler som e kassa med?
Han hade en ruskig tur, hittade en kylslang med ett litet hål i.
Bytte EGR-ventil också, den hade havererat.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|