Photoshop Sporthoj

ZonoX

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Cagiva Mito 125cc
Hur läggar man upp sina bilder på forumet??

jag skulle vilja veta eftersom jag vill att någon gör om min cagiva mito i PhotoShop =), Är tacksam för svar :)

Last edited:

pl158

kan hjälpa till med PS..
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Honda cr 250
ZonoX skrev:
2061069 Hur läggar man upp sina bilder på forumet??

jag skulle vilja veta eftersom jag vill att någon gör om min cagiva mito i PhotoShop =), Är tacksam för svar :)

bara att ladda upp en bra bild samt en kravspec på vad du vill med den, så ska du nog se att någon grejer det.. gärna en med bra upplösning samt en bakgrund som ligger i skarp kontrast till din hoj (exempelvis, svart hoj med vit bakgrund..)

ZonoX

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Cagiva Mito 125cc
pl158 skrev:
2061140 bara att ladda upp en bra bild samt en kravspec på vad du vill med den, så ska du nog se att någon grejer det.. gärna en med bra upplösning samt en bakgrund som ligger i skarp kontrast till din hoj (exempelvis, svart hoj med vit bakgrund..)

Jojo, men hur gör jag för att fixa så att min bild syns i forums inlägget? Det är det jag inte fattar :S, det blir bara en liten ruta med ett rött kryss i :(

pl158

kan hjälpa till med PS..
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Honda cr 250
ZonoX skrev:
2061146 Jojo, men hur gör jag för att fixa så att min bild syns i forums inlägget? Det är det jag inte fattar :S, det blir bara en liten ruta med ett rött kryss i :(

den är för stor du måste göra den mindre.. du har inte PS själv? använd paint och förminska bilden bara (eller vafritt program)..

ZonoX

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Cagiva Mito 125cc
pl158 skrev:
2061173 den är för stor du måste göra den mindre.. du har inte PS själv? använd paint och förminska bilden bara (eller vafritt program)..

Okej okej, det ska jag försöka med :), men man klickar på den bilden där det står Insert Image? sedan kommer det ju upp "http://" där fattar jag inte :S... men men det är la bara att pröva sig fram :)

Socrates

Guest
ZonoX skrev:
2061251 Okej okej, det ska jag försöka med :), men man klickar på den bilden där det står Insert Image? sedan kommer det ju upp "http://" där fattar jag inte :S... men men det är la bara att pröva sig fram :)

Insert Image: Där skriver du länken till bilden om den ligger på nätet någonstans

Vill du använda dig av en fil på datorn får du välja "Hantera medskickade filer", står under fönstret du skriver det svar i...

ZonoX

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Cagiva Mito 125cc
Socrates skrev:
2061261 Insert Image: Där skriver du länken till bilden om den ligger på nätet någonstans

Vill du använda dig av en fil på datorn får du välja "Hantera medskickade filer", står under fönstret du skriver det svar i...

Okej okej :D Tack så mycket :) Mycket snällt :D:D

Bifogat

• Cagiva mito 3.JPG
    Cagiva mito 3.JPG
    67.3 KB · Visningar: 171

pl158

kan hjälpa till med PS..
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Honda cr 250
ZonoX skrev:
2061605 Gör nått snyggt med den :D, det skulle vara snällt =)

du bilden är ingen tacksam rackare att PS:a med, kanske finns någon bättrebild någonstans på nätet..

dessutom har jag idétorka.. knappt så att jag vill lägga det skit jobb jag gjort.. har du inge egna förslag om vad vill rätta till?

Bifogat

• Cagiva mito 3.JPG
    Cagiva mito 3.JPG
    67.3 KB · Visningar: 163
  • Cagiva mito 3 blå.jpg
    Cagiva mito 3 blå.jpg
    32.5 KB · Visningar: 1,261
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Hur gör ni för att byta färg på fält som är svart, eller väldigt mörka?

Kan man ta färg från en annan bild och få in den på min bild? Och ändå få med skuggor och sånt som var där med den gamla färgen....

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Ricken skrev:
2067395 Hur gör ni för att byta färg på fält som är svart, eller väldigt mörka?

Kan man ta färg från en annan bild och få in den på min bild? Och ändå få med skuggor och sånt som var där med den gamla färgen....
Kom på det nu, tack ändå :)

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
lillevars skrev:
2058453 Hej
Har du möjlighet att trixa med en framdel till RG 500...funderar på att göra en fighter av den...skulle vilja se hur den ser ut kåplös och i en monterad framlampa... skulle du kunna detta så maila mig gärna så skickar jag bilder på RG:n ....
michael@lillevars.com
Hälsningar
Michael

gör det jättegärna.. skicka över bilderna så ska jag försöka fixa det så gott jag kan!
Ha en glad påsk! :tummenupp
// Jompa
// Wingman014@hotmail.com

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
pl158 skrev:
2067316 du bilden är ingen tacksam rackare att PS:a med, kanske finns någon bättrebild någonstans på nätet..

dessutom har jag idétorka.. knappt så att jag vill lägga det skit jobb jag gjort.. har du inge egna förslag om vad vill rätta till?

testa att göra den där hojjen vit eller svart...skulle vara snyggt som fan... :yoparty

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Ett verktyg som hette nåt som typ, color replacement tools.

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Finns det någon som skulle kunna komma med några tips på hur min polares hoj ska lackeras? Helst inte en massa olika färger på samma kåpor.
attachment.php

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Kan du inte gö den

Kan du inte gö den vit där den här är röd?

Bifogat

• 1095454797remade.jpg
    1095454797remade.jpg
    129.7 KB · Visningar: 158
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO