Skrotnisse
What would Shervin do?
1.2 milen mer eller mindre oavsett körstil skulle jag tro.
Jag tror dessutom att jag lyckats lokalisera felet med min truck. Tidigare idag så startade hon återigen inte, så det var in under och leta. Hittade en sladd till startmotorn som satt lite löst, vickade/tryckte den bättre på plats och sen startade hon. Problemet är bara att sladdhelvetet sitter så tight till att jag omöjligt kan komma åt den ordentligt. Så vitt jag kan se så sitter den med en kabelsko och en liten mutter, men jag kan inte komma åt med hylsnyckeln bra nog för att dra åt det ordentligt... Vet inte ens vad det är för storlek på muttern (om det nu är en mutter, svårt att se), har testat mängder av hylsor men ingen går på och sitter ordentligt... Har testat både tums och metriska hylsor... Några tips? Skita i den lilla oåtkomliga jäveln och sätta dit ny jordkabel (lär vara just det, en liten tunn sak rakt in i starten) på random plats i startmotorns hölje?
En startmotor drar i stort sett kortslutningsström.
Den lär inte vara jordad med en tunn sladd.
Förmodligen är det manöverströmmen som kommer från tändningslåsets startläge till solenoidens magnetspole, vilken sätter startmotorns drev i ingrepp med startkransen samtidigt som kretsen till startmotorns matning sluts.
Jag har aldrig sett startmotorer jordade på annat sätt än genom blocket, men om de skulle vara det så sitter det en jordfläta eller lika kraftig kabel som till matningen.