Att Allison är bättre är väl en sanning med modifikation... Den enda Allisonlådan jag kört kändes som sopor.
Att cummins haft problem med alla pumpar från 88-06 var mer än jag visste. 12-ventilaren kom både med radpump från Bosch samt en kranspump. 24-ventilaren fick en annan pump i slutet på 90-talet.
Den senare pumpen däremot har jag hört lite skit från men efter den har det kommit nya pumpar.
Har en polare med 12-v och kranspump som gått lååångt och hoppar igång snabbare än något annat jag upplevt samt en polare med 24-v en nyare pump. Håller båda under uppsikt...
GM´s 6.2:a däremot hade däremot samma pump som tidiga Navistar 6,9/7,3-orna vilken var kanon tills den gav upp efter ca 20.000 mil.
Duramaxen har inte samma traktor/långtradarkänsla som Cumminsen. Klart kortare slaglängd och varvar mer. Lite som en bensin/dieselhybrid. Har dock för liten erfarenhet om den för att kunna uttala mig ordentligt. Skulle gärna provköra Duramax lite mer.
Helt klart!