Pickup-besatt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Dieselpill i vårsolen med Långforden och polarens fina Dodge PowerRam 250 -92 som han köpte i förrgår. B-reggad, 4X4, 12V-TurboCummins, Dieselvärmare :)

Efter det en bild utanför den lokala syltan...

Bilen ser jävligare ut än vad den är. Dodge var tidiga med vattenbaserad lack och hade inte fått ordning på processen då bilen tillverkades. Det mesta av silverlacken har släppt men det svarta är fint.

Bifogat

• IMG_0457.jpg
    IMG_0457.jpg
    244.7 KB · Visningar: 188
  • IMG_0459.jpg
    IMG_0459.jpg
    241 KB · Visningar: 228
  • IMG_0461.jpg
    IMG_0461.jpg
    239.3 KB · Visningar: 182

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Fan hade jag filmat när vi plogga is banan med en cheva 2500 med vikbladsplogen från helvetet så hade väll teo och busken drägglat ihjäl sig nu :hihi

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Dieselpill i vårsolen med Långforden och polarens fina Dodge PowerRam 250 -92 som han köpte i förrgår. B-reggad, 4X4, 12V-TurboCummins, Dieselvärmare :)

Bilen ser jävligare ut än vad den är. Dodge var tidiga med vattenbaserad lack och hade inte fått ordning på processen då bilen tillverkades. Det mesta av silverlacken har släppt men det svarta är fint.

Det är något spets i ällt med dodgepickupper med cuminsdieselmotor.

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm

Fin fina bilder, ser ut som att ni hade en riktigt bra pickis dag.
Önskar att jag också hade någon som man kunde ut och finåka med.

Vart nästan lite sugen på ett projekt.
http://www.blocket.se/halland/Cheva_pickup_32292581.htm?ca=4&w=3

Men ska man vara realistisk så vetifasen.
Vet ju inte ens vilken modell det är.
Eller om det är 4wd
För att inte tala om frakten
och den trasiga lådan
men ändå...

Om jag bara hade haft någonstans att ställa åbäket hade jag handlat direkt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag gav mig an snömodden på vallen hemma hos päronen i dag. Sjukt jobbig snö som knappt gick att gå i, än mindre tjöra PKPTRK i...

Wohooo, det nådde nästan mitt på fälgen!!!!

Det gör det om jag kör ut golfen ur carporten också, och då har jag nyskottat.

Ska du spela in snöfilm får du väl ändå se till att det finns snö först.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Wohooo, det nådde nästan mitt på fälgen!!!!

Det gör det om jag kör ut golfen ur carporten också, och då har jag nyskottat.

Ska du spela in snöfilm får du väl ändå se till att det finns snö först.

Det var inte mängden utan kvalitén som var jobbig. Det där skiten gick fan inte att gå i ens och på vallen var de mjukt skit under eftersom kälen inte gått ner.
Tidigare var det 70 djupt men det kunde man springa i som om det inte fanns någon snö alls. Det var bara fluff.

Det är något spets i ällt med dodgepickupper med cuminsdieselmotor.

Grejen med Cumminsdådgarna är väl mest att de höll på att försvinna innan de slängde i cumminssexan, vilket i sig var ett svar på Fords 6,9/7,3:a från International.
Cumminssexan är inte mer potent än Fords V8 men betydligt billigare/enkare att få mer pulver ur.

Just i detta fallet handlar det om första generationens cumminsdodge vilka är få och ovanliga. Men eftersom de fortfarande ser ut som pickuper så gillar jag i all fall dem som fan.

Last edited:

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Det var inte mängden utan kvalitén som var jobbig. Det där skiten gick fan inte att gå i ens och på vallen var de mjukt skit under eftersom kälen inte gått ner.
Tidigare var det 70 djupt men det kunde man springa i som om det inte fanns någon snö alls. Det var bara fluff.

Grejen med Cumminsdådgarna är väl mest att de höll på att försvinna innan de slängde i cumminssexan, vilket i sig var ett svar på Fords 6,9/7,3:a från International.
Cumminssexan är inte mer potent än Fords V8 men betydligt billigare/enkare att få mer pulver ur.

Just i detta fallet handlar det om första generationens cumminsdodge vilka är få och ovanliga. Men eftersom de fortfarande ser ut som pickuper så gillar jag i all fall dem som fan.

Fan Teo du är väl inte ute i pickistråden på fyllan efter krogen nu i brist på:tuttar?

Dodgen såg frän ut, större än jag trodde och faktiskt tuffare än moderna "rundnosarna"

Tycker BTW att vi borde fira att vi är på sidan 100!! :tummenupp:banana

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Blev köp av en Dodge Ram i helgen, fast fullsize vetefasen :D... Efter fredagens ölranson så kom ja på att karossen från en väldigt billig radiostyrd bil på hobbex borde sitta som ett smäck på en Losi micro crawler... Blev en resa på lördan å efter testmontering ser de ut såhär... Scoop å dekaler ska väck, annan färg på fälgar å sen blir de ev annan karossfärg oxå... Kommer sitta fint i bokhyllan :D

Bifogat

• SDC10814.jpg
    SDC10814.jpg
    234.9 KB · Visningar: 81
  • SDC10815.jpg
    SDC10815.jpg
    232.9 KB · Visningar: 114

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Blev köp av en Dodge Ram i helgen, fast fullsize vetefasen :D... Efter fredagens ölranson så kom ja på att karossen från en väldigt billig radiostyrd bil på hobbex borde sitta som ett smäck på en Losi micro crawler... Blev en resa på lördan å efter testmontering ser de ut såhär... Scoop å dekaler ska väck, annan färg på fälgar å sen blir de ev annan karossfärg oxå... Kommer sitta fint i bokhyllan :D

Var köper man en "Losi micro crawler"? Jag behöver en sådan att pilla med när det inte går något på tv.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Var köper man en "Losi micro crawler"? Jag behöver en sådan att pilla med när det inte går något på tv.

Ja köpte min på hobbex tesammans me bilen som donerade karossen... För å va en sån liten krabat tar den sej fram redigt bra :yoparty... Av de ytterst lilla ja läst så ska karosser från 1:24 å 1:25 plastmodeller passa oxå... Svårt å hitta dodge bara men Ford F kanske e lättare...

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Vet inte om detta har varit uppe tidigare.

Något jag skulle vilja ha iaf. :banana

toyota-tundra-ducati-1_800x0w.jpg

toyota-tundra-ducati_800x0w.jpg

toyota-tundra-ducati-2_800x0w.jpg

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Polaren ska leta reda på en 1/24 Dodge ram 250 så får vi se hur det går.

Var fan får man tag i en Ford F-serie 92-97 kaross?

Väldigt bra fråga... Har hittat lite modeller på Tradera... Annars verkar de va dåligt me plastmodeller i Sverige, iaf på nätet...

Edit: en sån här gick på tradera 1:a Mars :död... http://toykidshop.com/01-165795011-B00368MV5U-AMT_Ford_F150_XLT_Pickup_Truck_Plastic_Model.html. Finns av årsmodell -91 här: http://www.harambee.se/Harambee_Produkter_Plastmodeller.php

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Väldigt bra fråga... Har hittat lite modeller på Tradera... Annars verkar de va dåligt me plastmodeller i Sverige, iaf på nätet...

Hittade en dodge Ram med första cumminskarossen tro det eller ej. Har bjudit på den.

Inte hittat någon F-serie ford dock.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...