Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Ort
- Sydöst
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Om du hör ett klick från startmotorn men inget mer händer när du försöker starta så är det troligen startmotor/solenoid som är kass, om det däremot inte klickar så är det tändningslås/startspärr.
Just att den "kommer" efter att du hållit nyckeln en liten stund tyder på dålig kontakt i tändningslåset.
Be någon mäta med en voltmeter på den tunna kabeln vid startmotorn samtidigt som du försöker starta, får du ingen spänning där så är det lås/startspärr.
Förstår.
Det var bara en gång som den dröjde lite, därefter fungerade den precis som vanligt och starten kom in så fort man vred om nyckeln...
Ska göra det, väntar på lite bättre väder bara och sen blir det storservice och översyn av pump och startmotor
Självlagande bilar, helt fantastiskt!?
Var det kallt när den vägrade eller hur var det den uppfört sig?
Tänker att det låter lite som att solenoiden spökar...
Hört att chevastarterna är känsliga för värme, någon hade varit tvungen att skärma av startmotorn för att få den att hålla nåt längre tag och det på en diesel....
Hehe, visst är det
Inte kallare än när den startade... Tycker mest att det är konstigt att felet både kom och försvann sådär plötsligt. Jag menar, kontaktfel borde väl ändå komma gradvis om det berodde på ärg, och om det varit en sladd som skakat loss borde den ju inte fixa sig själv sådär...
Tändningslåset kanske?
Skulle kunna vara, men den funkar ju alltid annars... Tycker det verkar konstigt att låset lägger av och sen börjar funka igen
Jag tror den är kvinna.
Klart hon är, det förklarar allt
Christine...
Som kvinnonamn då, eller hur menar du? Sorry, you lost me
Last edited: