Webaston står och värmer Långforden och det är en underbar morgon. Snart bär det av mot Hedemora där en polare ska tjöpa gammeldodge med cummins I tells ya! Helgen kommer gå i pickispillets tecken.
Ta nu ordentligt med bilder.
Intressant att de nästan helt tagit över pickismarknaden då, kan de ha nått med den obefintliga kvaiten på jänken nummera? eller att man får betala det dubbla för dem?Den utan flak är en design"skiss" den finns alltså bara i fantasin än så länge.
I övrigtt så suger Amarok precis lika mycket som japan pickisarna, är man fullvuxen så slutar sittdynan på halva låret och baksätet blir oanvändbart för allt annat än att förvara prylar som man inte vill ha på flaket.
Intressant att de nästan helt tagit över pickismarknaden då, kan de ha nått med den obefintliga kvaiten på jänken nummera? eller att man får betala det dubbla för dem?
Intressant att de nästan helt tagit över pickismarknaden då, kan de ha nått med den obefintliga kvaiten på jänken nummera? eller att man får betala det dubbla för dem?
Sen får man ju även räkna med den faktorn att man faktiskt inte vill köra samma pickis i mer än max 3-4 år så det kvittar ju om japanen dör vid 20 000mil eller inte.
I slutänden är det ju ekonomin som räknas allt som oftast, därför man köper japansk pickis allt som oftast.
Nu talar jag om den vanligaste pickisföraren, dvs han som använder bilen i sitt arbete och bilen är skriven på firman.
Den här tråden handlar väl mer om folk som köper pickis med hjärtat istället, lite som en Ducce-tråd
Kanske det men ser folk det som kvalitet att en bil har en gnisselfri inredning framför att hela bilfan är borta långt innan det är dags att byta undre spindelleder på en jänkepickis?
Långforden kommer jag aldrig sälja. Visst att det ligger hjärta i ägandet men det är utan tvekan den bil som är billigast att äga av alla jag haft. Delar kostar inte ett piss och behövs sällan bytas. Sen drar den inte mycket mer än vilken japsdieselpickis som helst. Päronens Land Rover drar mer än Longforden med sin trötta 1,9 liter.
Hur ekonomiska är era sporthojar jämfört med en moped då?
Det är ungefär samma sak som att jämföra en amerikansk pickis med en japansk pickis eller en personbil.
Min drar 1,27 liter diesel/milen enligt senaste mätningen. totalrenoverade framaxeln med nya knutkors, undre spindelleder, yttre och inre lager+lagerbanor på bägge sidor samt damskydd och packboxar för 4.500:- nyss.Allså, ni kan snacka hur mycket som helst att det är bra bilar men jag är väldigt skeptisk. Nya bilar handlar mer om värdeminskning än servicekostnader och soppaförbrukning. Och där ligger inte en enorm pickup från usa så bra till.
Och på gamla harvar så är det helt omöjligt i mitt huvud att en pickup som drar lika mycket som en van ska vara mer ekonomisk än en något annat. Kör man 2K mil om året och den drar 1L mer bensin per mil är det ca 14000K. Det är mycket delar det.
Vad kostar ett par nya sulor tex? Skatt?
Arbetskostnaden är nästan densamma oavsett bilmärke om man inte går till märkesverkstad.
Du kanske har råd med flera dyra fordon men vi som inte har det kan väl få diskutera lite ekonomiska aspekter?
Läggerupp ett par bilder ifrån dagens omväg på väg hem ifrån jobbet idag.
Störtkskönt!
Jag gav mig an snömodden på vallen hemma hos päronen i dag. Sjukt jobbig snö som knappt gick att gå i, än mindre tjöra PKPTRK i...
http://www.youtube.com/watch?v=mG2pg_pmOVc&feature=channel_video_title
Störtkskönt!
Jag gav mig an snömodden på vallen hemma hos päronen i dag. Sjukt jobbig snö som knappt gick att gå i, än mindre tjöra PKPTRK i...
Störtkskönt!
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |