Pickup-besatt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hur går det med din sothäst? Ska du trucka upp till dieselpåvereventet i Tierp den 16:e-18:e?

Tyvärr har hon mest stått sista tiden, startproblemet blev bara värre (såpass att den dog under färd och var omöjlig att få igång innan den svalnat) så jag vågar inte köra henne... Planerar att få pumpen renoverad eller utbytt så fort jag får råd, men det kan ju tyvärr dröja om man som jag saknar inkomst... Så tyvärr tror jag inte jag hinner, hade varit kul annars.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Ort
HereSneezeDuck
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01
Den här är ju bara så jävla råcool så det finns inte!:kär
http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_F250_Ranger_4x4_390_BB__73_35408037.htm?ca=23_10&w=3

Ingen som vill köpa min sketvrålet lite snabbt och lustigt sådär så att jag har råd med fårrden?:gnissla Ny låda till en sån lär väl inte vara dyrt (om man nu i värsta fall behöver byta menar jag):va

Aouuuuch! Så läcker. Vill ha.

Har nyligen köpt mig ett skogsruckel, typ hillbillytorp med lite mark till. Då måste man ju ha en hillbillypickis oxå? För att kunna ta sig dit på vintern tänkte jag...

@apesquad: powerstroke 7,3. Vilka årgångar är det som gäller där?
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Den här är ju bara så jävla råcool så det finns inte!:kär
http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_F250_Ranger_4x4_390_BB__73_35408037.htm?ca=23_10&w=3

Ingen som vill köpa min sketvrålet lite snabbt och lustigt sådär så att jag har råd med fårrden?:gnissla Ny låda till en sån lär väl inte vara dyrt (om man nu i värsta fall behöver byta menar jag):va

Den där är ju bara så förbenat jäkla hård! Bra villhafaktor på den!

@apesquad: powerstroke 7,3. Vilka årgångar är det som gäller där?

94,5-97 är den bästa 7,3:an men den tidigare är inte dum den heller.
Vissa gillar ju till och med den tidigare turbovarianten (IDI) mest av alla.
Den tidigare med mekaniska pumpen är mer snällstartad i kyla men man måste se till att den pumpen är frisk annars är den jobbig.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fifan. Jag skulle gena om en polare ute i spenaten med Långforden för ett antal år sedan. Föga visste jag om att det var en gammal igenvuxen körväg för timmer dold i det höga gräset. Bladisarna på Långforden är inte så förlåtande så det såg ut ungefär sådär.

Gillar teen-fnittret i den här rullen. Olds verkan vara genuint byggda:Bugar

http://www.youtube.com/watch?v=FmFovYnt6WU
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Nu blir jag också sugen på att ut och hoppa med pickisen!
Få nog ge mej ut på en spaningsrunda imorgon efter lämpliga gupp, och se vad torisionsstavarna klara.
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Nu blir jag också sugen på att ut och hoppa med pickisen!
Få nog ge mej ut på en spaningsrunda imorgon efter lämpliga gupp, och se vad torisionsstavarna klara.

Finns fler delar på Chevorna som inte gillar att hoppa.... framrutan kan lätt spricka till exempel...

Mvh
Cheva 3500 med spricka i rutan.
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Finns fler delar på Chevorna som inte gillar att hoppa.... framrutan kan lätt spricka till exempel...

Mvh
Cheva 3500 med spricka i rutan.

Framrutan har redan ett par sprickor, kanske lika bra att man dra sönder den ordentligt så att man får tummen ur och fixar den.
Vet du några andra kända svagheter?
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Framrutan har redan ett par sprickor, kanske lika bra att man dra sönder den ordentligt så att man får tummen ur och fixar den.
Vet du några andra kända svagheter?

Öglorna under fram kofångaren som är i en tum tjockt järn böjer sej något uppåt i sin raminfästning om man belastar ojämt då man lyfter upp bilen med kranbil...:gnissla
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top