Pickup-besatt.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Använder GM´s 6.2L dieselåtta dagens teknik? Negative.
Att hela tiden jämföra gamla slitvargar med Audis senaste stilstudie som pressenterats i Genéve är ju bara löjligt. Jämför i stället med en samtida konstruktion.

Anledningen till att XT600 har fler literhästar än en gammal gjutjärns dieselåtta på flera liter är att den har betydligt lägre komp och i stället tar igen några hästar på ett högre varv. Kompet ökar heller aldrig nämnvärt då den inte belastas mer än om föraren skulle vara korpulent och köra med skjuts.

Som jag sa så hakar folk upp sig på literhästar och tror att det är det enda viktiga.

Långforden har väldigt fisigt med literhästar ( ca 30) men känner jag att jag behöver mer av den varan? Negative. Den är pigg som den är.
Som jag uppfattade det var din argumentation för den låga litereffekten att motorn blev mer tillförlitlig. Därav min (och din) referens till XT som trots mer än dubbla litereffekten har god tillförlitlighet.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Som jag uppfattade det var din argumentation för den låga litereffekten att motorn blev mer tillförlitlig. Därav min (och din) referens till XT som trots mer än dubbla litereffekten har god tillförlitlighet.

Och det är också det jag menar. Hög påfrestning= högt slitage. Givetvis har modern teknik gjort sitt i den frågan men diskussionen gällde en gammal 6.2:a och då var det förkammardiesel som gällde.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
En annan grej. Det är ingen som har eller vet var man kan hitta en uppsättning klassiska turbinfälgar med 8-bultsmönster?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En annan grej. Det är ingen som har eller vet var man kan hitta en uppsättning klassiska turbinfälgar med 8-bultsmönster?

Vafalls, ska du redan byta?:va

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Last edited:

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Hur får man upp 12 ton traktorgrävare som sjunkigt fast i trädgården när man inte ens klarar av att ta sig upp med hjälp av grävarmen?

Fy fan va gött det är med riktig pickis säger jag bara!!

Cheva 3500 4x4 med lågväxel och bra däck is The shit.:yoparty :banana:Bugar:tummenupp :merasmileys

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Hur får man upp 12 ton traktorgrävare som sjunkigt fast i trädgården när man inte ens klarar av att ta sig upp med hjälp av grävarmen?

Fy fan va gött det är med riktig pickis säger jag bara!!

Cheva 3500 4x4 med lågväxel och bra däck is The shit.:yoparty :banana:Bugar:tummenupp :merasmileys

Lägger du inte upp film så är du bannad från tråden för alltid!

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Lägger du inte upp film så är du bannad från tråden för alltid!

:mad:Det vill jag ju inte, men har tyvärr ingen film då det saknades kameraman. :( Har dock bild på fastkörningen som jag kan skicka upp imorn då jag sitter på en dator med blåtand. :)

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
:mad:Det vill jag ju inte, men har tyvärr ingen film då det saknades kameraman. :( Har dock bild på fastkörningen som jag kan skicka upp imorn då jag sitter på en dator med blåtand. :)

Då är det okey, men bara nästan :rolleyes:

Ja, fastkörningar är roligt. Att titta på iaf :D
Var det på SH jag läste:
"Det enda som är roligare än att köra fast, är att köra sönder." :va

Rätt duktigt gjort iaf :)
Frågan är ju hur trädgården ser ut nu :rolleyes:

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Finns det något alternativ till hansen racing om man vill ha delarna inom en vecka?
Staterna funkar inte med tanke på att jag behöver delarna snart.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Last edited:

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
2X4, oreggad, knepigt med papper för reggning.

Missade att det va 2x4, och registreringen kan säkert bli jobbig.

Vad är det för delar och till vilken bil? Finns en del firmor i sverige beroende på märke.

Det var en tjeva va?

Ja det är en tjeva

Behöver en nedre kulbussning (eller vad det heter)
Kostar 750 kr på hansen racing, på ebay så får jag övre och undre på båda sidorna inklusive frakt för samma pengar...
Men vill gärna ha prylarna lite snabbare, så det är väll bara till att bita i det berömda.

Denhär va tuff också.

http://www.youtube.com/watch?v=E0o1o5W_f6o

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...