Varu i huppeguppsala i somras då?
Är det Svenska förare och bilar?
Eller är det en internationell serie som stannadetill i Sverige?
Fast det tycker nog inte suzukiåkarna, för då skulle dom också ha kört rörhög.
Jag hade en "snäll" Landrover med 35" däck, den var inte alls lika extrem som andra lekbilar häromkring, men jag körde min dagligen, till och från jobbet, med ungarna till dagmamman, på stan när jag handlade och nästan varje dag i terräng.
Dom som hade extrema bilar luftade dom ett par lördagar om året och åkte på böter om dom visade sig på allmän väg.
Jag tror jag hade mer nöje av min bil, faktiskt.
Äre bara här nere som snön har lagt sej så att man kan vara ute och snötrucka eller?
Bushido: beställt någon pump?
Slänger in en länk på en fin b-reggad cummins dodge.
http://www.blocket.se/varmland/Dodge_ram_2500_37966342.htm?ca=17&w=3
Det blev ingen Cheva för min del, den blev såld innan jag fick arslet ur vagnen.
Men nu har jag spanat in en Fård F350 från -86. (Det rätta utseendet, sen blir dem ju flickiga). I denna best sitter det 6.9liters dieseln med manuell låda.
Nu vänder jag mig till den stora kunskapsbanken som finns på forat, och ber er om en åsikt kring denna motor/låda.
Att det är manuell tycker jag är dödsfränt, men är det stabila grejjer? Hur får man tag på delar till såna här gamla truckar? Måste man köpa i The States?
tjo
Det blev ingen Cheva för min del, den blev såld innan jag fick arslet ur vagnen.
Men nu har jag spanat in en Fård F350 från -86. (Det rätta utseendet, sen blir dem ju flickiga). I denna best sitter det 6.9liters dieseln med manuell låda.
Nu vänder jag mig till den stora kunskapsbanken som finns på forat, och ber er om en åsikt kring denna motor/låda.
Att det är manuell tycker jag är dödsfränt, men är det stabila grejjer? Hur får man tag på delar till såna här gamla truckar? Måste man köpa i The States?
tjo
Här var typ två centimeter snö under en dag, sen försvann den
Nej, tyvärr inte... Farsans USA-tur blev inställd, och ska man beställa postfrakt går det på hur mycket som helst på grund av skrymmande och tungt paket... Får vackert vänta tills han ska dit nästa gång.
Varför köper du inte över bukten?
Bushido: Det finns ett par stycken för 2.600:-
http://motors.shop.ebay.com/Fuel-Pu...arts_Accessories&_fln=1&_trksid=p4506.c0.m282
Precis nåt sånt jag tänkt beställa, men det ska som sagt funka med logistiken också...
Det är det jag har tänkt, men frakten kostar apa och jag är fattig så planen var att beställa en pump från ebay och få den levererad till farsans hotell i staterna så att han kan plocka med den hem tull och fraktfritt nästa gång han ska dit. Problemet är bara att han inte fått några turer som passat ännu...
Bara att köpa så kommer den med posten. Blir inte mycket tull på den.
Jag köpte en hel dragbalk samt drag till Långforden som skulle kosta över 12 lök i sverige. Gick på dryga 5 inkl frakt.
Du får prioritera rätt, sälj dina tv-spel och beställ en pump ffs! ;-)
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|