Pickup-besatt.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fast det tycker nog inte suzukiåkarna, för då skulle dom också ha kört rörhög.

Jag hade en "snäll" Landrover med 35" däck, den var inte alls lika extrem som andra lekbilar häromkring, men jag körde min dagligen, till och från jobbet, med ungarna till dagmamman, på stan när jag handlade och nästan varje dag i terräng.

Dom som hade extrema bilar luftade dom ett par lördagar om året och åkte på böter om dom visade sig på allmän väg.

Jag tror jag hade mer nöje av min bil, faktiskt.

Njae, det handlar nog också om att ha råd. En Suzuki eller Jeep har ALLA råd med, men ett rörmonster kräver ju avsevärt mycket mer flis.
Hade jag haft råd hade jag kört ett riktigt as till rörhög men nu får jag hålla tillgodo med Suzukis och Jeepar :(
Det är skoj det med men inte ballt som Teo säger.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Äre bara här nere som snön har lagt sej så att man kan vara ute och snötrucka eller?

Bushido: beställt någon pump?

Slänger in en länk på en fin b-reggad cummins dodge.

http://www.blocket.se/varmland/Dodge_ram_2500_37966342.htm?ca=17&w=3

Här var typ två centimeter snö under en dag, sen försvann den:mad:

Nej, tyvärr inte... :( Farsans USA-tur blev inställd, och ska man beställa postfrakt går det på hur mycket som helst på grund av skrymmande och tungt paket... Får vackert vänta tills han ska dit nästa gång.

RellaC

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
Honda CB 750
Det blev ingen Cheva för min del, den blev såld innan jag fick arslet ur vagnen.

Men nu har jag spanat in en Fård F350 från -86. (Det rätta utseendet, sen blir dem ju flickiga). I denna best sitter det 6.9liters dieseln med manuell låda.

Nu vänder jag mig till den stora kunskapsbanken som finns på forat, och ber er om en åsikt kring denna motor/låda.
Att det är manuell tycker jag är dödsfränt, men är det stabila grejjer? Hur får man tag på delar till såna här gamla truckar? Måste man köpa i The States?

tjo

Flanders

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Hoj
Aprilia AF1 sintesi
Det blev ingen Cheva för min del, den blev såld innan jag fick arslet ur vagnen.

Men nu har jag spanat in en Fård F350 från -86. (Det rätta utseendet, sen blir dem ju flickiga). I denna best sitter det 6.9liters dieseln med manuell låda.

Nu vänder jag mig till den stora kunskapsbanken som finns på forat, och ber er om en åsikt kring denna motor/låda.
Att det är manuell tycker jag är dödsfränt, men är det stabila grejjer? Hur får man tag på delar till såna här gamla truckar? Måste man köpa i The States?

tjo

kolla här för växellådan: http://www.motivegear.com/tech_info/tranny_guide/tranny_guide.html

är det fyra växlat är det nog en bw t19 eller en zf s542 om det är fem växlat

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

tjo

Går att åka billigt med manuell. Delar finns i överflöd på ebay. Billigt att köpa och ofta snabba leveranser.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Här var typ två centimeter snö under en dag, sen försvann den:mad:

Nej, tyvärr inte... :( Farsans USA-tur blev inställd, och ska man beställa postfrakt går det på hur mycket som helst på grund av skrymmande och tungt paket... Får vackert vänta tills han ska dit nästa gång.

Varför köper du inte över bukten?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Varför köper du inte över bukten?

Det är det jag har tänkt, men frakten kostar apa och jag är fattig så planen var att beställa en pump från ebay och få den levererad till farsans hotell i staterna så att han kan plocka med den hem tull och fraktfritt nästa gång han ska dit. Problemet är bara att han inte fått några turer som passat ännu...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Precis nåt sånt jag tänkt beställa, men det ska som sagt funka med logistiken också...

Bara att köpa så kommer den med posten. Blir inte mycket tull på den.

Jag köpte en hel dragbalk samt drag till Långforden som skulle kosta över 12 lök i sverige. Gick på dryga 5 inkl frakt.

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Det är det jag har tänkt, men frakten kostar apa och jag är fattig så planen var att beställa en pump från ebay och få den levererad till farsans hotell i staterna så att han kan plocka med den hem tull och fraktfritt nästa gång han ska dit. Problemet är bara att han inte fått några turer som passat ännu...

Du får prioritera rätt, sälj dina tv-spel och beställ en pump ffs! ;-)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Bara att köpa så kommer den med posten. Blir inte mycket tull på den.

Jag köpte en hel dragbalk samt drag till Långforden som skulle kosta över 12 lök i sverige. Gick på dryga 5 inkl frakt.

Nej, men frakten kostar... Bad om ett fraktquote på en pump häromsistens, skulle kosta hälften av vad pumpen kostade...:död Jag hoppas att farsan får en tur snart, då kan han ta hem pumpen gratis åt mig så slutar totalkostnaden på pumpens pris, dvs ca 3000 kr. Passar min plånbok bättre... Har ju inte direkt brådis, inte mycket till snö här nere och skulle den få för sig att falla så kan jag ju alltid ställa på och köra en kortis. Den startar ju och går hur bra som helst, men som brukis duger hon inte riktigt eftersom hon inte startar varm...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Du får prioritera rätt, sälj dina tv-spel och beställ en pump ffs! ;-)

Hehe, råd har jag väl egentligen... Hade inte unnat mig några tv-spel annars;) Men jag tar ju hellre och sparar en tusenlapp på frakt om jag kan:)

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...