Pickup-besatt.

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Ungefär hur höga är era pickuper? Är den högre än huvudet på er som är cirka 190cm? Står tyvärr inte höjd på vv.se

Skissar på om man får in en pickup med standarddäck i garaget, typ en sån här http://www.blocket.se/dalarna/Chevrolet_Silverado_6_5TD_38507444.htm?ca=6&w=3 . Garageporten är ca 190 cm hög.

Ni som kör Chevrolet eller Ford med Dieselsnurror. Känner ni er trygga på driftsäkerheten eller är det vanligt att folk blir stående längst vägen? Skruva har jag ingenting emot, så länge man tar sig hem till garaget och kan göra det där.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ungefär hur höga är era pickuper? Är den högre än huvudet på er som är cirka 190cm? Står tyvärr inte höjd på vv.se

Skissar på om man får in en pickup med standarddäck i garaget, typ en sån här http://www.blocket.se/dalarna/Chevrolet_Silverado_6_5TD_38507444.htm?ca=6&w=3 . Garageporten är ca 190 cm hög.

Jag är 1.84 och min skalle är mitt på sidorutan cirka men då är den klossad ett par tum samt en F350 4X4 som är rätt hög ändå.

Ni som kör Chevrolet eller Ford med Dieselsnurror. Känner ni er trygga på driftsäkerheten eller är det vanligt att folk blir stående längst vägen? Skruva har jag ingenting emot, så länge man tar sig hem till garaget och kan göra det där.

Min maskin känner jag mig sjukt trygg med. De äldre med mekanisk pump kan få lite bekymmer när de gått ca 20 K mil då den behöver få sig en översyn. Pumpen alltså. Samma pump som på gammeltjevorna. Cumminsen ska vara förhållandevis problemfri den med men kika på amerikanska forum.

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Min maskin känner jag mig sjukt trygg med. De äldre med mekanisk pump kan få lite bekymmer när de gått ca 20 K mil då den behöver få sig en översyn.

Låter bra :) Hur långt har din gått och är det gjort mycket utöver vanlig service?

När kom den nya typen av pump?

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm

Min cheva är ca 180 hög om jag inte mins fel, fast då har jag ganska så små däck.
Tänk på längden också en 1,5 hytt är säkert över 6 m lång.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Låter bra :) Hur långt har din gått och är det gjort mycket utöver vanlig service?

När kom den nya typen av pump?

Pumpen kom -94. Min har väl gått dryga 30.000 mil. Inget är gjort på motorn förutom oljebyte.

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Min cheva är ca 180 hög om jag inte mins fel, fast då har jag ganska så små däck.
Tänk på längden också en 1,5 hytt är säkert över 6 m lång.

Tack :) 180 i höjd låter bra. Är små däck = standarddäck, eller är det satt på mindre? Längden står när man söker på regnummer så det kan jag kontrollera.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tänk vad servicevänliga en del fordon är. Så lättmekade borde alla bilar vara. :)

http://www.youtube.com/watch?v=lgwF8mdQwlw

Edit: sorry ifall jag la länken i fel tråd.

Nu blev jag nostalgisk.
En kompis hade en CJ3kopia på modifierat valpchassie.
Vid minsta reperation, så började man med att lyfta av karossen.
Då satt allt i en lättåtkomlig linje.
Motor, växellåda, fördelningslåda, drivaxlar.
Elsystemet bestod av huvudströmbrytare, startknapp, tändspole och lysen.
Vi odlade tankar på att byta till dieselmotor (izusu 2,8 fyrcylindrig turbodiesel) för att förenkla elsystemet.
Jag vill ha en sådan.

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
RC211V
Pickup

Jag gillar pickuper, köpte en Chevrolet El Camino härom dan, dom är ju lite sportigare, en 1973:a SS med 454 motor, som det går lite rykten om att John Wayne har ägt :D

Bifogat

• Fram.JPG
    Fram.JPG
    29.3 KB · Visningar: 114

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
8815810637.jpg

:banana :yoparty

http://www.blocket.se/stockholm/Red...rado_2500_HD_m__35657822.htm?ca=10&w=3&last=1

RellaC

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
Honda CB 750
Nu behöver jag hjälp och tips om en Ford F250 med 7.3 diesel. 1988.
Motorn missar när den är kall. Säljaren trodde det beror på topparna, men han visste inte vad. Kan det inte vara en spridare, glödis eller liknande. Det märktes på en cylinderbank tydligen.
Vad tror ni?
Sen var det lite bladfjädrar, kyl, styrservo, knutkors som måste bytas. Allt utom kyl verkar gå att få tag på hyfsat smidigt och billigt. Kylen kostade ju 5-6kkr. Usch.
Hur mycket delar passar mellan årsmodellerna, och hur mycket är samma som vanar osv?
:va

Flanders

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Hoj
Aprilia AF1 sintesi
Motorn missar när den är kall. Säljaren trodde det beror på topparna, men han visste inte vad. Kan det inte vara en spridare, glödis eller liknande. Det märktes på en cylinderbank tydligen.
Vad tror ni?
Sen var det lite bladfjädrar, kyl, styrservo, knutkors som måste bytas. Allt utom kyl verkar gå att få tag på hyfsat smidigt och billigt. Kylen kostade ju 5-6kkr. Usch.
Hur mycket delar passar mellan årsmodellerna, och hur mycket är samma som vanar osv?

glödstift kan du ju prova att byta mellan cylinderbankarna och kolla om det byter sida, är det bara när den är kall?

spridare kan du ju ta ur och provtrycka kanske? kolla att det inte är nåt knas med pumpen som göra att den skicka för lite, eller ingen diesel alls till en/några cylindrar när du ändå håller på :)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Vad tror ni?

Min gamla -92:a med mekanisk pump gick alltid på ett fåtal burkar en liten stund innan alla kom igång när hon var kall.
Hur går den när den kommit igång?
Knutar köpes billigast på ebay. Finns styrservo där med men bladisar är dyra att få skickat.

http://grufmanbil.se/ Är en firma som har bra koll på US Ford. Får fram delar snabbt och är jäkligt bra att ha å göra med.
Fråga vad de tror om bilen samt delar till den.

RellaC

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
Honda CB 750
Det blev visst affär ändå.. hehe..
Tack för tipsen på delar.
Bilen går fint när den är varmare, men oroligt när den är kall, ryker ganska rejält då också.
Kan man provtrycka insprutare själv? Likadant med att mäta om pumpen ger diesel som den ska?

Bild förstås.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Vad tror ni?

Dåliga lyftare är ett alternativ till missar

RellaC

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
Honda CB 750
Idag när jag startade upp besten så missade han knappt alls efter att jag den ett litet rapp med gasen. Dock fick jag mala en stund in han hoppade igång. Tyder på tveksamheter på pumpen?

Flanders

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Hoj
Aprilia AF1 sintesi
Det blev visst affär ändå.. hehe..
Tack för tipsen på delar.
Bilen går fint när den är varmare, men oroligt när den är kall, ryker ganska rejält då också.
Kan man provtrycka insprutare själv? Likadant med att mäta om pumpen ger diesel som den ska?

Bild förstås.

provtrycka och provtrycka, men du kan ju skruva loss spridarna, köra ner dom i var sitt mätglas och köra runt motorn några varv för att se om det kommer samma mängd ur varje.
sen samma sak fast bara med rören till spridarna så du ser att pumpen skickar samma mängd till varje spridare, det borde visa om något är fel iaf.

fast går den bra varm skulle jag börja med glödstiften

grattis till bilen för resten, nu är det bara köpa rutig skjorta och börja lyssna på alan jackson :7peta

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Idag när jag startade upp besten så missade han knappt alls efter att jag den ett litet rapp med gasen. Dock fick jag mala en stund in han hoppade igång. Tyder på tveksamheter på pumpen?

Som sagt så var min -92:a likadan. Det är ett stort kallt block som gör allt för att det INTE ska tända till så lite blubb
är inget ovanligt några sekunder vid kallstart. Ska du ha kvar bilen länge så förespråkar jag en dieselvärmare å det grövsta. Sjukt skönt.

Tuff pickis btw. Ser att den är 4X4 också:tummenupp

Hade en 4" höjsats liggande som hade passat smutt på den men den är såld nu tyvärr.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA