Teo, du som är Fård nörd. Jag har fått för mig att du förordar Ford när man ska höja en bit. Trots det så ser man mest chevor i filmerna "trucks gone wild". Är det så att när man väl höjer så högt så spelar det ingen roll? Det är med framaxeln, vad är egentligen skillnaden.
Löser jag bara parkeringen så blir det pickis igen, får inte ha den på "min" parkering och det är sjukt tajt på gatan utanför och orkar inte åka och hämta andra bilen någon stans.
Chevor har IFS (independent front suspension) och är mekkiga att höja, man måste flytta ner diffen och undre bärarmarna med en hel mängd järnskrot. Dessutom så måste torsions stavarna också flyttas eftersom dom sitter i dom undre bärarmarna. Det finns kit som har löst vissa av problemen med andra problem som följd.
Äldre chevor (pre -86) har bladfjädrar fram och är enklare att höja!
Ford och Dodge har stel framaxel och blad eller spiralfjädrar fram och kräver mycket mindre prylar för att lyfta.
Ford F-250
Dodge 1500
Cheva 1500
Alla dom svarta delarna bultas fast mellan framaxeln och ramen för att flytta ner axeln!