Pickup-besatt.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Snart dags att skita ner sig lite tänkte jag. Oljebyte i automaten, fördelningslåda och diffar. :banana Med anledning av detta: Var köper man ATF billigast? Tjevan vill ha Dexron II enligt manualen men det är väl drygt 20 år sedan den slutade säljas. Biltema har en helsyntetisk transmissionsolja som är Dexron VI-klassad, finns det någon anledning att inte köpa den? Hundra spänn litern eller 369 för en 4L-dunk. Det kommer gå åt rätt många liter så priset är absolut en faktor.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Snart dags att skita ner sig lite tänkte jag. Oljebyte i automaten, fördelningslåda och diffar. :banana Med anledning av detta: Var köper man ATF billigast? Tjevan vill ha Dexron II enligt manualen men det är väl drygt 20 år sedan den slutade säljas. Biltema har en helsyntetisk transmissionsolja som är Dexron VI-klassad, finns det någon anledning att inte köpa den? Hundra spänn litern eller 369 för en 4L-dunk. Det kommer gå åt rätt många liter så priset är absolut en, faktor.

Atf hittar du hos swedol, räkna med en 20l dunke om den som är i inte ser ny ut.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Snart dags att skita ner sig lite tänkte jag. Oljebyte i automaten, fördelningslåda och diffar. :banana Med anledning av detta: Var köper man ATF billigast? Tjevan vill ha Dexron II enligt manualen men det är väl drygt 20 år sedan den slutade säljas. Biltema har en helsyntetisk transmissionsolja som är Dexron VI-klassad, finns det någon anledning att inte köpa den? Hundra spänn litern eller 369 för en 4L-dunk. Det kommer gå åt rätt många liter så priset är absolut en faktor.

Vet inte hur kinkiga jänkelådorna är men jag har bra erfarenheter av Biltemas DX3:a.
Iofs har jag bara testat den i en handfull bilar av äldre modell (80-90talare) och gjort lite basic oljeprover.

Men den håller ju klassningskraven, så mycket kan man vara säker på. Om den är mycket bättre/sämre/likvärdig med andra ATF av samma klassning får någon annan svara på.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Agrol hos lantmännen, det är väl bland de billigare ATF-oljorna om man fortfarande ska ha kvalitét. Jag vet förvisso inte vad den kostar i liten förpackning men det kan vara värt att kolla upp.
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Teo.

Hur väl fungerar det att knuffa ikull BMW bilar med en sådan där?`Är det risk att man kör sönder hjulupphängningar å sånt eller "tar" det på kofångarna?
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Framstjärten var ju snyggast på den med mongoflaket.
Till expertisen:
1. Vad kallas det när man ser hjulhusen i plåten bredvid flaket? Dvs flakytan är mellan hjulen.
2. Varför skapar man ngt så fult?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top